logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ruud Gosselink  
#21 Gepost : zaterdag 23 maart 2013 10:34:14(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Henk Haarlem schreef:
Ruud Gosselink schreef:
Waarom zou je een drol willen vangen HenkThink Think Think

Een drol op de hair Ruud, en daar mee vangen. Knipoog

Ik weet ik ben niet altijd duidelijk.Breede lach

Maar ik weet zeker dat jij een drol lekker weet te maken met die recepten van je.Like Breede lachd

Alleen wanneer ik niet mee eet.lBlij#
Flo  
#22 Gepost : zaterdag 23 maart 2013 12:42:30(UTC)
Flo

25 ponder

België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Ik snap de vraag best wel en denk niet dat het om een grap gaat hoor !
Ik ^probeer ook regelmatig de klassieke aaspatronen te doorbreken door nogal "onorthodox" aas te gebruiken.
De ene keer lukt het beter dan de andere uiteraard.

Appel, zoals Lodelijk zei, kan je zeker gebruiken aan je hair en heeft zelf nog een tijdje drijfvermogen.
Je kan ook mooi de vorm uitsnijden die je zelf verkiest.
Fruit gedipt in een flavour heb ik nog niet geprobeerd, maar ik denk dat dit een leuk instant aas kan zijn, mede omdat pakweg appel een groot deel flavour zou kunnen absorberen en weer afgeven.
Staan dit jaar op de lijst : garnalen en mossels Blij
RenedeV  
#23 Gepost : zaterdag 23 maart 2013 23:19:00(UTC)
RenedeV

5 ponder

Kers..... gooien lukte niet (te zacht), uitgelopen onder het eigen kantje binnen 30 min een karpertje op!
Henk Haarlem  
#24 Gepost : zaterdag 23 maart 2013 23:58:07(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik denk er over om iets anders aan de hair te zetten wat nog niemand heeft gedaan en ik denk aan mijn schoonmoeder, Dus... heeft iemand al een ervaring hier mee, dit is serieus bedoeld van mij. Breede lach Koffie
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
kwirk  
#25 Gepost : zondag 24 maart 2013 00:32:11(UTC)
kwirk

5 ponder

Niet geweten dat er zo'n groot aantal kleuters rondlopen hier. Ik vraag gewoon om informatie. Met wat googelen merk ik zelf dat ik niet de eerste ben die dit wil proberen. Maar goed, mocht ik wat vangen zal ik vooral niks laten weten.
peter servais  
#26 Gepost : zondag 24 maart 2013 01:13:43(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Kwirk, ik denk dat je de voorgaande niet serieuze reacties met een knipoog moet lezen.
Een beetje gein is nooit mis toch?

Ik heb ook wel gehoord dat er met spruitjes gevist werd op karper.
Mijn buurman had het er over in ieder geval. En dat hij er op gevangen had.
Verder had hij het ook nog wel over van die ronde worteltjes, misschien ook leuk om te proberen?
Dus waarom zou je het niet proberen...

Als je wat vangt moet je het juist posten... Je weet wel, wie het laatst lacht...
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Flo  
#27 Gepost : zondag 24 maart 2013 04:58:57(UTC)
Flo

25 ponder

België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
idd wortels ook.
Heb hier nog een artikel over gelezen.
Koken dat ze iets zachter worden en een tijd laten weken ofwel met suiker of met flavour
Indien je hierop resultaten boekt kan dit interessant zijn voor de portemonnee Dus...
Henk Haarlem  
#28 Gepost : zondag 24 maart 2013 12:13:45(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

kwirk schreef:
Niet geweten dat er zo'n groot aantal kleuters rondlopen hier. Ik vraag gewoon om informatie. Met wat googelen merk ik zelf dat ik niet de eerste ben die dit wil proberen. Maar goed, mocht ik wat vangen zal ik vooral niks laten weten.

Kwirk jonge ik zit te geinen hier om, waarom?
Ik ben in het verleden net als jij nu, ook zo me zelf kwijt geraakt in het aas gebeuren,
"Hoe kan ik mijn bol anders maken zo dat ik de bol heb die niemand heb."

Wat ik ermee bereikte was dat ik op een dag langer in de keuken stond en de ene na de andere idiote bol stond te maken in plaats aan de waterkant waar ik meer kans maakte op een vis dan in de keuken.

Maak meer uren daar met peilen observeren voeren en met vissen, dan uren de keukenprins te willen zijn.

Kijk nog eens naar je laatste opmerking

"mocht ik wat vangen"

Dus je bent bereid om maar iets te proberen om "Hopelijk" iets er mee te vangen.Dus...

Met een goede bol (en die zijn er tegenwoordig in overvloed te koop )of met noten, vang je gegarandeerd karper, wat denk je van kaas worm made, maar goed ik glij af van wat ik je wil vertellen, maar hopelijk hoor je wat ik tegen je wil zeggen.

Een karper eet echt alles tenminste, alles gaat de bek in om er achter te komen of het eetbaar is, is het niet eetbaar spuugt ie het uit(of haakt zich daarbij omdat het vast zat aan een hair) maar is het niet eetbaar of is het niet interessant genoeg dan negeert ie het, tot weer een ander langskomt enz enz liggen daar nu goede/lekkere bollen noten wormen dan gaat het over in een vreetfestijn.
Op alles kan je een karper vangen, alleen op sommige dingen veel beter.

Voor de rest wil ik je zeggen, wees niet snel op je tenen getrapt, stop deze emotie in het vissen geniet je er ook nog van. Tik 'm aan!

Bewerkt door de gebruiker zondag 24 maart 2013 12:15:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg. Henk Haarlem.

Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Henk Haarlem  
#29 Gepost : zondag 24 maart 2013 12:38:17(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

peter servais schreef:

Als je wat vangt moet je het juist posten... Je weet wel, wie het laatst lacht...

Wie wil je uitlachen, die visser naast je met verstand van zaken en die met bollen/noten vist, en daar meer mee vangt Dus...

We gaan zo'n honderd jaar terug in tijd en naar een water hier in de buurt die bekend stond als makkelijk,
De eerste dag dat ik daar kwam werd ik uitgelachen omdat ik met bollen daar ging zitten.
"Daar vang je hier niets mee" was wat ik te horen kreeg en idd die dag en de dag daarna ving ik niets, en zij met pellets en eigen brouwsels van oldskool aasjes vingen wel.
Maar ik bleef mijn ding doen en opeens begon ik runs te krijgen met vissen er op zo "groot" dat men daar niet eerder ving.
Maar toch vanuit de bosjes hoorde ik iedere kwartier een run, op een dag leerde ik deze visser kennen en daar ontstond wederzijds respect uit vanwege mijn aanpak van hem omdat hij zag dat ik daar anders te werk ging dan alle andere lachers.

Van hem kreeg ik tips en info, die ik aannam met dankbaarheid en in bescheidenheid, toen gingen mijn runs ook om het kwartier, tot de dag dat deze visser op een dag naast mij stond en vroeg "wat doe jij anders tegenwoordig" omdat op zijn stek de runs achteruit gingen en soms blankte.

Ik deelde mijn "geheim" (zo werd dat inmiddels zo genoemd door de lachers) met hem en hij stapte over met deze info en er werden weer suc66 geboekt door beiden.
De rest blankte dag in dag uit en verdwenen met de staart tussen de benen daar.
Een enkeling daar liet ik zien wat ik deed en nog dachten ze dat ik geheime ingrediënten er in had, dus deden niet eens de moeite het uit te proberen.

Zo zie je maar lach nooit iemand uit niet als eerste maar ook niet als laatste, en krijg je eens een tip, probeer het eens uit.
hij kan je wel eens de belangrijkste tip hebben gegeven.Tik 'm aan!

Bewerkt door de gebruiker zondag 24 maart 2013 14:28:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg. Henk Haarlem.

kwirk  
#30 Gepost : zondag 24 maart 2013 12:50:05(UTC)
kwirk

5 ponder

Je hebt ook gelijk. Alleen al die reacties kreeg ik op dat moment een punt hoofd van. Ik ga zeker even proberen komende vrijdag want dan heb ik eindelijk weer eens tijd.spruitjes, kaas, knakworst ik zal het meenemen. Met kaas en knakworst heb ik al redelijk veel gevangen dus waarom spuiten niet.
Ruud Gosselink  
#31 Gepost : zondag 24 maart 2013 12:58:53(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Probeer het gewoon en doe niet zo zuur.
Verder hoop ik dat je de vangst van je leven er aan doet.

Wanneer ik er mee zou vissen kookte ik ze kort (5 minuten) en inderdaad met (flink) wat knoflook en een beetje zout.
Zo deed ik vroeger de aardappels en dat heeft heel wat vis opgeleverd.

Bewerkt door de gebruiker zondag 24 maart 2013 13:02:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

freaky  
#32 Gepost : zondag 24 maart 2013 14:05:15(UTC)
freaky

25 ponder

komend jaar gaan er bij mij een paar bramen te water, hier in de buurt een watertje met een paar overhangende bramenstruiken op een eilandje, dus denk dat de de braam wel gegeten word door de vis

maar de karper vreet veel, uitproberen is het enige,
leer om te vangen, vang om te leren
remon v wanrooij  
#33 Gepost : zondag 24 maart 2013 14:24:36(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Ruud Gosselink schreef:
Probeer het gewoon en doe niet zo zuur.
Verder hoop ik dat je de vangst van je leven er aan doet.

Wanneer ik er mee zou vissen kookte ik ze kort (5 minuten) en inderdaad met (flink) wat knoflook en een beetje zout.
Zo deed ik vroeger de aardappels en dat heeft heel wat vis opgeleverd.

Vroeger was het ook een blokje kaas gedipt in smeerkaas Knipoog..
Werkte super op afgesloten putjes
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
peter servais  
#34 Gepost : zondag 24 maart 2013 14:46:50(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Quote:
peter servais schreef:

Wie wil je uitlachen, die visser naast je met verstand van zaken en die met bollen/noten vist, en daar meer mee vangt

We gaan zo'n honderd jaar terug in tijd en naar een water hier in de buurt die bekend stond als makkelijk,
De eerste dag dat ik daar kwam werd ik uitgelachen omdat ik met bollen daar ging zitten.
"Daar vang je hier niets mee" was wat ik te horen kreeg en idd die dag en de dag daarna ving ik niets, en zij met pellets en eigen brouwsels van oldskool aasjes vingen wel.
Maar ik bleef mijn ding doen en opeens begon ik runs te krijgen met vissen er op zo "groot" dat men daar niet eerder ving.
Maar toch vanuit de bosjes hoorde ik iedere kwartier een run, op een dag leerde ik deze visser kennen en daar ontstond wederzijds respect uit vanwege mijn aanpak van hem omdat hij zag dat ik daar anders te werk ging dan alle andere lachers.

Van hem kreeg ik tips en info, die ik aannam met dankbaarheid en in bescheidenheid, toen gingen mijn runs ook om het kwartier, tot de dag dat deze visser op een dag naast mij stond en vroeg "wat doe jij anders tegenwoordig" omdat op zijn stek de runs achteruit gingen en soms blankte.

Ik deelde mijn "geheim" (zo werd dat inmiddels zo genoemd door de lachers) met hem en hij stapte over met deze info en er werden weer suc66 geboekt door beiden.
Een enkeling daar liet ik zien wat ik deed en nog dachten ze dat ik geheime ingrediënten er in had, dus deden niet eens de moeite het uit te proberen.

Zo zie je maar lach nooit iemand uit niet als eerste maar ook niet als laatste, en krijg je eens een tip, probeer het eens uit.
hij kan je wel eens de belangrijkste tip hebben gegeven.

Henk, ik lach niemand uit.. (ik wist wel dat je hier op zou reageren Knipoog )
Ik doelde meer op de geintjes die iedereen maakte over het gebruiken van spruitjes.

Mocht je wat vangen met spruitjes, post die dan juist hier, dan zien ze dat het wel werkt.

Ik neem aan dat je het spreekwoord wel kent toch?
Wie het laatst lacht, lacht het best. (dat gaat totaal niet over het uitlachen van iemand.)

Verder kan ik me wel vinden in je verhaal.. sommige vissers denken alles te weten en verklaren iemand voor al voor gek voordat die de kans heeft om zijn gelijk te bewijzen.
Eigenwijs zijn kan af en toe ook zijn voordeel hebben. Like
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
kwirk  
#35 Gepost : zondag 24 maart 2013 14:55:23(UTC)
kwirk

5 ponder

Dan zal ik maar eens eigenwijs zijn vrijdag. Mocht het resultaat hebben dan zien jullie het hier.
Henk Haarlem  
#36 Gepost : zondag 24 maart 2013 15:21:43(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

peter servais schreef:

Henk, ik lach niemand uit.. (ik wist wel dat je hier op zou reageren Knipoog )
Ik doelde meer op de geintjes die iedereen maakte over het gebruiken van spruitjes.

Mocht je wat vangen met spruitjes, post die dan juist hier, dan zien ze dat het wel werkt.

Ik neem aan dat je het spreekwoord wel kent toch?
Wie het laatst lacht, lacht het best. (dat gaat totaal niet over het uitlachen van iemand.)

Verder kan ik me wel vinden in je verhaal.. sommige vissers denken alles te weten en verklaren iemand voor al voor gek voordat die de kans heeft om zijn gelijk te bewijzen.
Eigenwijs zijn kan af en toe ook zijn voordeel hebben. Like

Ik snap echt wel wat je bedoelde Peter en voelde me ook niet aangesproken maar wilde je/jullie iets duidelijk maken hier mee, beide reacties van mij bij elkaar voegen en op je in laten zinken, dan goed overdenken gaan. Breede lach

En wat dat betreft ben ik net een karper, ik reageer op alles wat het reageren waard is, dat kan kennis delen zijn of een geintje en een lach.
Maar als er iets is wat mijn interesse niet meer waard is dan vang je me daar niet meer op. Knipoog

Nog 1 tip dan, karpers zijn domme dieren, vooral die ene die je vangt.Breede lachd
En de karper die je niet vangt is niet slim maar waarschijnlijk ligt de domheid dan bij de visser die het verkeerd aanpakt. Whistle

Breede lach
Mvg. Henk Haarlem.

Gielen_24  
#37 Gepost : zondag 24 maart 2013 19:00:47(UTC)
Gielen_24

15 ponder

Ruud Gosselink schreef:
Het geheime ingrediënt van een wedstrijdvissende oom was 45 jaar geleden.... duivenpoep. Niet eens zo een gek idee dus, want hij ving altijd goed.

maat van me die vroeger met de handlijn viste wist me te vertellen dat je het gewoon in zakjes bij de viswinkel kon kopen Tong
Henk Haarlem  
#38 Gepost : zondag 24 maart 2013 19:05:38(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Vanwege veel vragen en zelfs poep ad-vies Breede lachd

Hier een link voor veel antwoorden.

http://www.vispret.nl/in...id=56:voer&Itemid=65
Mvg. Henk Haarlem.

Gielen_24  
#39 Gepost : zondag 24 maart 2013 19:07:40(UTC)
Gielen_24

15 ponder

en deeg met wat smeerkaas er door werkt ook nog best goed Knipoog
thimon  
#40 Gepost : zondag 24 maart 2013 19:40:57(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Henk Haarlem schreef:
peter servais schreef:

Wie wil je uitlachen, die visser naast je met verstand van zaken en die met bollen/noten vist, en daar meer mee vangt Dus...

hij kan je wel eens de belangrijkste tip hebben gegeven.Tik 'm aan!

ondanks en helaas onze discussie. vind ik dit een mooi geschreven stuk van je Henk. het is ook nog eens helemaal waar. Like
Doorzetten wordt beloond!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.