logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#21 Gepost : donderdag 21 maart 2013 00:49:00(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Heb je wat aan de tips Jorn?
jorn110978  
#22 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 08:19:31(UTC)
jorn110978

5 ponder

leen schreef:
jorn110 schreef:

- vissen komt op zetten als poepen

- Maar vis bijna elke dag wel, zomers en s,winters

- ben in 1.5 jaar wel 2 karpervissers tegen gekomen

- Waarom vang ik niks, wat doe ik fout???

Ik begin het stiekem niet meer te geloven.

Welk deel dan niet Leen?
Vissen geeft rust,maar rust geeft geen vissen
jorn110978  
#23 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 08:38:17(UTC)
jorn110978

5 ponder

leen schreef:
jorn110978 schreef:
Goedemorgen heren karpervissers.

Waarom vang ik niks, wat doe ik fout???
Ik vis nu z,on anderhalf jaar fanatiek op karpers, maar de vangsten blijven uit. echt 1.5 jaar niks is best fustrerend.

Iedereen met goede tips please help.

Groetjes Jorn uit Alkmaar

1,5 jaar? Vaak gevist in die 1,5 jaar?

Heb wel respect dat je na 1,5 jaar nog niet gestopt bent.
Zit er wel karper (vangen anderen wat?) en doe jij de dingen heel anders dan hen? En waar denk je zelf dat het probleem in zit (je zult toch wel enig idee hebben)?

Leen in elk water zit vis, dus ook karper. alleen niet in zoutwater en Leidingwater, denk meer dat het is, waar zitten ze dan? bv noord-hollandskanaal dat loopt van amsterdam tot aan den helder +- 80 km. geestmerambacht recreatieplas is in de omtrek +- 5km. zandput overdie +- 1km. alle hebben beschutting zoals rietkragen,steigers, vlotbruggen, bomen

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 22 maart 2013 08:43:53(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

L.hattke  
#24 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 09:52:59(UTC)
L.hattke

10 ponder

Bedankjes: 1 keer
Huhh...
jorn110978 schreef:
leen schreef:
jorn110978 schreef:

Ik vis nu z,on anderhalf jaar fanatiek op karpers, maar de vangsten blijven uit. echt 1.5 jaar niks is best fustrerend.

Zit er wel karper (vangen anderen wat?) en doe jij de dingen heel anders dan hen? En waar denk je zelf dat het probleem in zit (je zult toch wel enig idee hebben)?

Leen in elk water zit vis, dus ook karper. alleen niet in zoutwater en Leidingwater, denk meer dat het is, waar zitten ze dan? bv noord-hollandskanaal dat loopt van amsterdam tot aan den helder +- 80 km. geestmerambacht recreatieplas is in de omtrek +- 5km. zandput overdie +- 1km. alle hebben beschutting zoals rietkragen,steigers, vlotbruggen, bomen

Daar moet ik je tog corrigeren ik ken plassen waar geen karper zit hoor!!!
it's not just fishing........it's a way of LIfe...
jorn110978  
#25 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 10:22:58(UTC)
jorn110978

5 ponder

L.hattke schreef:
Huhh...
jorn110978 schreef:
leen schreef:
jorn110978 schreef:

Daar moet ik je tog corrigeren ik ken plassen waar geen karper zit hoor!!!

Okee jij bedoeld plassen op straat(geintje) maar die ik noem weet ik 100% zeker van wel, maar ja wat ik al zei het zijn geen kleine watertjes. alleen de zandput is niet al te groot en niet open, dus de vissen kunnen niet weg en alleen nog verstoppen(zijn ze erg goed in) want ik heb ze nog niet gevonden.. Waar zijn die plassen die jij karperloos noemt? kan ik me daar op vern...ken iig.
Tim Eelsing  
#26 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 13:52:16(UTC)
Tim Eelsing

10 ponder

jorn,

ik vis ook regelmatig bij de zandput in alkmaar. probeer het is op de kopse kant aan de kant van de mac heb je rechts 2 grote overhangende bomen en links een hele rietkraag beetje voer erbij en meestal lukt het dan wel om een vis te lande. mocht je hier gaan vissen leg ze niet strak tegen de kant zit veel troep +- 3 meter uit de kant.

Succes Like

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 22 maart 2013 13:53:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

jorn110978  
#27 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 15:49:50(UTC)
jorn110978

5 ponder

peter servais schreef:
Hoi Jorn,

Vang je wel brasem?

Het kan zijn dat je rig niet goed haakt.
Als je wel brasem weet te haken, en dan bedoel ik niet in de rug of staart maar netjes in de onderlip..
Dan is dat een teken dat het niet aan je rig ligt..

Verder zou ik de raad van Erwin ter harte nemen.. Hoe meer je weet over de stek en het water waar je vist hoe sneller je de vissen weet te vinden.

Succes!

Nee peter ook geen brasem. Snik snik.
Bjorn Schoemacher  
#28 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 17:08:31(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Ik woon nog niet zo heel lang in Alkmaar maar kan je verklappen dat je nooit te moeilijk en te ver moet zoeken in het stadje. Heb vorig jaar zelfs een 32 spiegel in een leuk park watertje gevangen op de pen waarvan ik nooit gedacht had dat er Karper zou zwemmen. Er ben daar ook maar achter gekomen door regelmatig rondjes te fietsen en Karpers te zoeken en lokaliseren.

Wat betreft het kanaal, ik ken wel een stekje waar ik nog nooit geblankt heb maar ook nog geen heeeele dikke vissen heb gevangen. Alkmaar is qua vissen op het kanaal wat mij betreft te gek. Het kent vele inhammetjes, ingangen van grachten, bochten, bruggen en ga zo maar door. Probeer hier en daar eens een kort nachtje te zitten en je bent er gauw genoeg achter waar je ze kan vinden.

Succes in ieder geval en wie weet treffen we elkaar nog eens!

P.s. zoals je al in je bericht aangaf, ik zou nog even wachten met het vissen aan de kant van de wind. De oostenwind die wie nu hebben is erg koud en zou eerder een zo wind vrij mogelijke stek zoeken waar de zon het meeste op staat. Wind op de kant is op de warmere dagen inderdaad fijn maar kan nu juist tegen je werken!

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 22 maart 2013 17:30:57(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

jorn110978  
#29 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 17:39:02(UTC)
jorn110978

5 ponder

Tim Eelsing schreef:
jorn,

ik vis ook regelmatig bij de zandput in alkmaar. probeer het is op de kopse kant aan de kant van de mac heb je rechts 2 grote overhangende bomen en links een hele rietkraag beetje voer erbij en meestal lukt het dan wel om een vis te lande. mocht je hier gaan vissen leg ze niet strak tegen de kant zit veel troep +- 3 meter uit de kant.

Succes Like

Je weet dat voeren verboden is op de zandput??? Kost nogal aardig centje als ze het zien. En troep ligt ook aan de overkant, tijdje terug complete leadcore en onderlijn en brok lood erbij naar boven gehengeld dat kon ik nog goed gebruiken. Maar er liggen er ook van mij haha.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 22 maart 2013 17:41:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Tim Eelsing  
#30 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 18:00:35(UTC)
Tim Eelsing

10 ponder

Jorn,

Jazeker ik weet dat dit verboden is Mee eens

Daarom zeg ik probeer het op de kopse kant bij de mac zijde zit je precies tussen die 2 bomen en die rietkraag in kan je 2 kanten opvissen heb op deze punten nog nooit vast gezeten. Mits je te strak tegen het kantje aan gaat vissen komt door het baggeren dat er een hoop puin ligt. Heb trouwens nog wel ergens een foto van die boa oudere man op fiets altijd dat ie zelf zit te vissen en als een bezetene aan het voeren is met ze werppijp Like
FisherDaniel  
#31 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 22:41:35(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Welke bol gebruik je? Welke diepte? Hoe voer je? Geloof me, er komt een tijd dat je ze er achter elkaar uit gaat trekken. gewoonblijven proberen Knipoog
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
leen  
#32 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 22:47:11(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
FisherDaniel schreef:
Welke bol gebruik je? Welke diepte? Hoe voer je? Geloof me, er komt een tijd dat je ze er achter elkaar uit gaat trekken. gewoonblijven proberen Knipoog

Zou je denken na 1,5 jaar blanken en dan vrijwel iedere dag vissen. Ik heb in ieder geval nog geen enkel aanknopingspunt gelezen waaruit dan ook welke conclusie getrokken kan worden. Ik zou bijna denken dat er geen haak aanzit of de rig steevast in een badkuip ligt (is niet bot bedoeld als het lijkt overigens).

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 22 maart 2013 22:49:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

FisherDaniel  
#33 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 23:42:29(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

leen schreef:
FisherDaniel schreef:

Zou je denken na 1,5 jaar blanken en dan vrijwel iedere dag vissen. Ik heb in ieder geval nog geen enkel aanknopingspunt gelezen waaruit dan ook welke conclusie getrokken kan worden. Ik zou bijna denken dat er geen haak aanzit of de rig steevast in een badkuip ligt (is niet bot bedoeld als het lijkt overigens).

Hmmm ik zou het ook niet weten
Doe je ding, Vang vis.
jorn110978  
#34 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 23:52:45(UTC)
jorn110978

5 ponder

leen schreef:
FisherDaniel schreef:

Die haak is er wel hoor Leen, heb ik al meerderen keren op plekken gehad waar die niet hoordt tja) ik denk niet dat ik veel anders vis dan andere Leen, ik krijg ook wel piepen stuk of 3 maar het zet niet door en ik voer niet of nauwelijks. ja daar heb ik een soort rede voor, dat is dat er door zoveel mensen al voer wordt gegooit dat er meer eten ligt dan in de snackbar, tijdens het vissen handje mais en een stuks of 10 boillies
FisherDaniel  
#35 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 23:56:07(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

jorn110978 schreef:
leen schreef:
FisherDaniel schreef:

Die haak is er wel hoor Leen, heb ik al meerderen keren op plekken gehad waar die niet hoordt tja) ik denk niet dat ik veel anders vis dan andere Leen, ik krijg ook wel piepen stuk of 3 maar het zet niet door en ik voer niet of nauwelijks. ja daar heb ik een soort rede voor, dat is dat er door zoveel mensen al voer wordt gegooit dat er meer eten ligt dan in de snackbar, tijdens het vissen handje mais en een stuks of 10 boillies

Heb je Als is PVA Geprobeert? Ben ook niet zo'n fan van voeren maar ik denk dat dit toch echt wel helpt, ik vang ze er in iedergeval mee. (Gewoon simpel Pva Netje of zakje Met boilies Of sticky mix)
Doe je ding, Vang vis.
jannes  
#36 Gepost : zaterdag 23 maart 2013 00:47:31(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Op de allereerste post staat een 'foto', als je een run zou krijgen (3piepen) op piepers waar de gevoeligheid verkeerd staat ingesteld (meest ongevoelig) met 40gram lood, dan heb je niet echt een kans iets te vangen als je eerst uit je auto moet komen, rotsen moet beklimmen en naar je hengels moet rennen. Er zijn hier echt zat dingen aangedragen om te moeten kunnen vangen, ze springen alleen niet zomaar in jou schepnet. Vissen is niet altijd in een warme auto tientallen meters van je hengels bij de kachel zitten.

Ik wil je totaal niet afzeiken maar die foto....

jannes  
#37 Gepost : zaterdag 23 maart 2013 00:58:38(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Mocht je een willekeurige foto hebben geplaatst neem ik me woorden terug.
soulbind3  
#38 Gepost : vrijdag 29 maart 2013 13:11:34(UTC)
soulbind3

10 ponder

peilen en dan met de spod wat voeren dan hierboven op vissen

uitleg spodden
http://www.carpfeeling.com/Technieken/244/Spodden
uitleg marker
http://www.carpfeeling.com/Technieken/123/Markeren

probeer ook eens met slappen lijnne of toplood te vissen
zeker op dressuur water.

Een dag niet gevist is een dag niet geleefdBlij
Tom98  
#39 Gepost : zaterdag 30 maart 2013 16:32:53(UTC)
Tom98

15 ponder

zoek een klein, makelijk water op waar het vol zit met karpertjes! Leer hier de basis dingen en dan kan je langzaam aan overstappen op grotere wateren! Kijk (zoals je al doet) veel op forums zoals deze en filmpjes. Daar leer je echt ontzettend veel van!
thom  
#40 Gepost : dinsdag 2 april 2013 20:57:59(UTC)
thom

5 ponder

als ik een sugestie mag doen zou ik een de solar secret boillie uitproberen met een fluorocarbon rigje, daarop blijf ik ze maar vangen in wateren waar bijna niemand anders het flikt
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (10)
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.