logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ruud Gosselink  
#21 Gepost : woensdag 20 maart 2013 18:49:00(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Henk Haarlem schreef:
DioR schreef:
In de lijst van viswateren vind je 3 verschillende symbolen.

- Het cijfer "3": Dit betekend dat je met de 3e hengelvergunning/toestemming met 3 hengels mag vissen.
- Een halve maan: Dit betekend dat je een nachtvisvergunning/toestemming nodig hebt om er te mogen nachtvissen.
- Een bivvy/tent: Dit betekend dat je zonder nachtvisvergunning/toestemming er mag nachtvissen.

Bovenstaande is zoals ik het heb begrepen.

Nu zijn er wateren die niet in de landelijke lijst van viswateren zijn opgenomen. Hiervoor heb je een vergunning van de betreffende visvereniging waar het water ligt voor nodig. De vereniging beslist mede met de APV (algemene plaatselijke verordening, welke per gemeente verschillend is) of je op een bepaald water van hun vereniging mag nachtvissen.
Zo kan het zijn dat je voor een water van een visvereniging weer een aparte nachtvisvergunning nodig hebt om te mogen nachtvissen. Deze worden meestal begin van het jaar verdeeld tijdens een ledenvergadering. Dit zou je per viswater van een visvereniging moeten nakijken.

p.s. mocht ik het verkeerd hebben geformuleerd, graag even een correctie.

Sinds de nieuwe regels is het een enorme rotzooi geworden met de regels en heb me dan ook voor genomen mij hier niets van aan te gaan trekken.
maar dit terzijde
wat ik begreep is dat er in de maanden juni juli aug. niets veranderd is dat blijven de maanden dat nachtvissen mag, maar voor de rest van het jaar een nachtvispas nodig is.
dat waren de maanden waarin nachtvissen niet was toegestaan (iets wat me hele visleven niet dwars werd gezeten maar dit terzijde)en nu dus uit de wet is gehaald en onder gebracht in gemeentelijke verordening, nu dus met toestemming van een nachtvispas.

Maar goed ik kan dit ook fout hebben, tot zover de "duidelijke nieuwe regels" Knipoog

Niet helemaal goed Henk.
In plaats van de maanden juni, juli, augustus ken je nu lezen ''het hele jaar'' . Bij onze vereniging heeft het bestuur op de ledenvergadering medegedeeld dat er geen extra bepalingen worden opgenomen tav het nachtvissen en dat dat dus het hele jaar is toegestaan op de wateren waar voorheen alleen die drie maanden mocht worden gevist.
Dat is bij de meest verenigings- en gemeentewateren nu zo.
Voor deze wateren heb je een vergunning of vispas van die vereniging nodig. Sommige verenigingen hebben daarnaast zelf bepalingen mbt het nachtvissen ingesteld. Dat is jammer.

Zo moeilijk is het allemaal niet.
De lijst spreekt voor zich en het boekje van mijn vereniging ook. Staat het water er in dan mag ik er vissen, staat het er niet in dan mag het niet. Bij elk water staan ook de voorwaarden .
Henk Haarlem  
#22 Gepost : woensdag 20 maart 2013 20:11:54(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ruud, misschien dat ik het anders had moeten zeggen, hele jaar nachtvissen toegestaan, maar in de maanden Juni juli aug. mogelijk zonder nacht-pas.?
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Ruud Gosselink  
#23 Gepost : woensdag 20 maart 2013 20:26:18(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Die maanden waren voorheen de wettelijk toegestane periode. Die is vervallen en nu het hele jaar geworden. Die drie maanden hebben u geen aparte status meer.
Waar de nachtvispas geldt, geldt die dan ook voor het hele jaar. Behalve hier in de buurt op de zgn GZH wateren, daar geldt die van maart - oktober.
Elders kunnen er ook plaatselijke afwijkingen van de algemene regel zijn. Wanneer je dus volgens het boekje wilt vissen, moet je het boekje eerst goed lezen.

Behalve jij natuurlijk, want je doet toch wel je ding. Niks mis mee wanneer je niet gepakt wordt. (Mag ik natuurlijk niet zeggen, maar het is wel zo.)Like
Henk Haarlem  
#24 Gepost : woensdag 20 maart 2013 20:31:38(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ruud Gosselink schreef:
Die maanden waren voorheen de wettelijk toegestane periode. Die is vervallen en nu het hele jaar geworden. Die drie maanden hebben u geen aparte status meer.
Waar de nachtvispas geldt, geldt die dan ook voor het hele jaar. Behalve hier in de buurt op de zgn GZH wateren, daar geldt die van maart - oktober.
Elders kunnen er ook plaatselijke afwijkingen van de algemene regel zijn. Wanneer je dus volgens het boekje wilt vissen, moet je het boekje eerst goed lezen.

Behalve jij natuurlijk, want je doet toch wel je ding. Niks mis mee wanneer je niet gepakt wordt. (Mag ik natuurlijk niet zeggen, maar het is wel zo.)Like

Angel dat is met alles zo Ruud, zolang je niet betrapt word........Breede lach

Maar idd ik ga je gelijk geven want waar ik ook kijk/lees nergens worden die maanden nog genoemd.
http://www.sportvisserij...regels_oktober_2012.html

We zijn nu een 10tje meer kwijt dus.Koffie
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
DioR  
#25 Gepost : woensdag 20 maart 2013 22:01:07(UTC)
DioR

15 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Nu ik alles nog een keer heb doorgenomen, is het symbool van een bivvy/tent inderdaad dat je er een tent/bivvy dus mag neerzetten om te overnachten.

Iedergeval bedankt voor de aanvulling!
karpertjejop  
#26 Gepost : donderdag 21 maart 2013 20:43:47(UTC)
karpertjejop

Nieuwe uitzetting

dus die maanden zijn niet meer vrij jammer maar bedankt heren heb het boekje ook wel tien keer door gelezen maar ik met dyslexy kwam der echt niet uit miss zouden ze het boekje in het nederlands uitmoeten brengen want t staat er allemaal zo moeilijk in
Mes  
#27 Gepost : maandag 29 april 2013 15:48:17(UTC)
Mes

Nieuwe uitzetting

Mijn Conclusie: "De karpervissers worden aardig als melkkoe gebruikt (€35 extra)! Hier in de regio (rond Amsterdam en Waterland) is het helemaal blij maken met een dooie mus" (Of zie ik dit verkeerd?)

Quote: Nachtvissen toegestaan met uitzondering van de volgende wateren: "De wateren gelegen in het gebied begrensd door het Noord-Hollandschkanaal, de Purmerringvaart tussen Ilpendam en Het Stinke Vuil, het Stinke Vuil, de Gouwzee, het IJsselmeer, het Buiten IJ en de in aanleg zijnde noordelijke ringweg van Amsterdam tussen de Schellingwouderbrug en de IJtunnelweg bij Nieuwendam, met uitzondering van het Kinselmeer, de binnen de bebouwde kommen gelegen wateren, alsmede de langs openbare wegen gelegen wateren voor zover wordt gevist vanaf de wegzijde;

Vooral het laatste is toch wel opvallend....waarom zou je deze extra €10 dan nog uitgeven? En mag je zonder deze stikker dus nergens meer nachtvissen? (Of wel in juni, juli en augustus)
Bivvy gebruik alleen op enkele plaatsen toegestaan. Ik zie meer beperkingen nu van het 'gedoogbeleid' dan voordelen. Controleurs hebben nu duidelijkere regels om iemand weer absurd hoge boetes in de hand te schuiven.

Weet niet of ik hier nou vrolijker van wordt.

Bewerkt door de gebruiker maandag 29 april 2013 15:49:30(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ruud Gosselink  
#28 Gepost : maandag 29 april 2013 16:08:58(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Mes, in de wateren van de vereniging mag je het hele jaar nachtvissen zonder extra kosten, tenzij de vereniging dat anders bepaalt.
In de wateren die in de Gezamenlijke Lijst staan mag je alleen met sticker vissen. De meeste het hele jaar, sommige een gedeelte van het jaar. bijv. mrt - okt. Op de wateren waar beperkingen bij staan waren we voorheen meestal ook al met aanvullende voorwaarden opgezadeld.

juni juli aug gaat nergens meer op.
Mes  
#29 Gepost : maandag 29 april 2013 16:34:47(UTC)
Mes

Nieuwe uitzetting

Alle grote wateren van Waterland staan bijna in de gezamenlijke lijst en worden aangegeven als uitzondering. Dus wij profiteren maar weinig van deze 'vooruitgang'.
Die €35 extra (bovenop de €30 van vispas) geeft toch een bittere nasmaak, staat toch niet in verhouding met elkaar.
Sportvisserij Nederland gaat hierdoor gewoon lekker goed extra cashen over de rug van vele karpervissers.
wietse97  
#30 Gepost : woensdag 1 mei 2013 15:41:10(UTC)
wietse97

25 ponder

met zo min mogelijk spullen, en zonder tent gaan nachtvissen Knipoog
Zwaarste 2014: 34,8 pond

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (12)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.