5 ponder Lid sinds: 13-3-2013(UTC) Berichten: 12
|
Goedemorgen heren karpervissers. Waarom vang ik niks, wat doe ik fout??? Ik vis nu z,on anderhalf jaar fanatiek op karpers, maar de vangsten blijven uit. echt 1.5 jaar niks is best fustrerend. Iedereen met goede tips please help. Groetjes Jorn uit Alkmaar jorn110978 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
Vissen geeft rust,maar rust geeft geen vissen |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 5-7-2010(UTC) Berichten: 156
|
Misschien handig als je eerst verteld hoe en met wat je nu vist.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-10-2011(UTC) Berichten: 327
|
Indd. En op wat voor water vis je? dorps slootjes of groter water?
|
PR : 35 pond Karper teller 2013 : 6 Zwaarste 2013 :18 pond |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Doorrijden naar de Ringsloot in Beverwijk. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Het probleem van het niets vangen is vaak heel simpel.... Veel mensen denken dat het aan het aas of de rig ligt, maar in mijn ogen gaat het vooral om de locatie. De stek dus...
Steek tijd in het zoeken naar de vis. Vind je ze, dan zul je zien dat je ze veel gemakkelijker vangt.
Kies dus een boilie en rig waar je vertrouwen in hebt en investeer in de stek. Dit kan door peilen, observeren en natuurlijk rekening te houden met het weer. Met de wind op je stek heb je al een groot voordeel. Vis zwemt namelijk vaak met de windrichting mee.
Succes!
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Ga eens mee met iemand die wel vangt...
|
|
|
|
|
mike.l schreef:Misschien handig als je eerst verteld hoe en met wat je nu vist. Ik vis op 2 manieren zowel met piepers en met de pen. zowel op het nh-kanaal en de bredere polder/ringwater in de beemster en ursem en alkmaar. pennen doe ik met mais of pellet (heilbot. En statisch een scopex-achtige boillie. en ik gebruik zowel bij statisch vissen en met de pen, een rig met een verstelbare hair. Kom maar met de tips... o,ja ik hou een vingerdikte ruimte tussen haak en aas |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 26-9-2012(UTC) Berichten: 182
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik zou de karper wat gaan zoeken en maak anders paar kleine voerplekjes als je na een aantal uurtjes niets vangt gewoon op de andere plaats proberen
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 18-7-2011(UTC) Berichten: 115
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Wat Erwin zegt daar moet je zeker een stuk verder komen probeer ook eens 2 verschillende dieptes en 2 andere tactieken van voeren. Bijv. Met gezoete maïs beetje hennep gecrunste boilies maar niet te gek hè met deze temperaturen en zoek stukjes op waar het niet te diep is en waar de zon het water snel op temperatuur brengt en willen wel graag horen hè als je nu wel wat vangt |
Vissen leer je door veel te vissen |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
jorn110978 schreef:Goedemorgen heren karpervissers.
Waarom vang ik niks, wat doe ik fout??? Ik vis nu z,on anderhalf jaar fanatiek op karpers, maar de vangsten blijven uit. echt 1.5 jaar niks is best fustrerend.
Iedereen met goede tips please help.
Groetjes Jorn uit Alkmaar
1,5 jaar? Vaak gevist in die 1,5 jaar? Heb wel respect dat je na 1,5 jaar nog niet gestopt bent. Zit er wel karper (vangen anderen wat?) en doe jij de dingen heel anders dan hen? En waar denk je zelf dat het probleem in zit (je zult toch wel enig idee hebben)?
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 6-3-2013(UTC) Berichten: 71
Bedankjes: 1 keer
|
ja idd respect als je 1.5 jaar zit te blanken en je geeft het niet op, heb mensen veel sneller zien opgeven. Vis je altijd solo ? zo ja is er niemand in jouw omgeving die met je mee kan gaan ? want ik denk dat de meeste onder ons toch het van iemand anders geleerd heeft de basis in iedergeval.
grtz |
it's not just fishing........it's a way of LIfe... |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 16-3-2013(UTC) Berichten: 82
|
wat ik zou doen is iemand op zoeken waarmee je op een gemakkelijk klein watertje kan vangen waar er alleen maar kleine karpertjes op zitten maar dat doet er niet toe karper groeit al zijn ze klein ze zijn ook heel belangrijk probeer zo vertrouwen opdoen tot het goed loopt en dan kan je gaan experimenteren gha een keer terug naar dat gemakkelijk water dan terug naar een moeilijker zo blijf je moet er inhouden blijf volhouden man je komt er wel iedereen blank die die zegt dat hij nooit blank dat is bluf
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Hoi Jorn,
Vang je wel brasem?
Het kan zijn dat je rig niet goed haakt. Als je wel brasem weet te haken, en dan bedoel ik niet in de rug of staart maar netjes in de onderlip.. Dan is dat een teken dat het niet aan je rig ligt..
Verder zou ik de raad van Erwin ter harte nemen.. Hoe meer je weet over de stek en het water waar je vist hoe sneller je de vissen weet te vinden.
Succes! |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
|
nippie schreef:Wat Erwin zegt daar moet je zeker een stuk verder komen probeer ook eens 2 verschillende dieptes en 2 andere tactieken van voeren. Bijv. Met gezoete maïs beetje hennep gecrunste boilies maar niet te gek hè met deze temperaturen en zoek stukjes op waar het niet te diep is en waar de zon het water snel op temperatuur brengt en willen wel graag horen hè als je nu wel wat vangt Ja ik zal erwin,s tip gaan proberen, overgens alle tips die ik krijg. ik zal niet te veel voeren, want ik begrijp waar jij op doelt. Ik gooi meestal een handje mais bij de pen, ik doe ook niet aan hele lange voercampagnes. ik voer meestal de avond ervoor en s,morgens nog een beetje en dan ga ik rond 14.00 uur vissen. dit om dat ik vrij vaak een andere plek neem. en vissen komt op zetten als poepen. Maar vis bijna elke dag wel, zomers en s,winters |
|
|
|
|
L.hattke schreef:ja idd respect als je 1.5 jaar zit te blanken en je geeft het niet op, heb mensen veel sneller zien opgeven. Vis je altijd solo ? zo ja is er niemand in jouw omgeving die met je mee kan gaan ? want ik denk dat de meeste onder ons toch het van iemand anders geleerd heeft de basis in iedergeval.
grtz Ja ik vis meestal solo, heb wel is een oproep gedaan ergens op een forum maar geen reacties en vrienden van mij hebben geen rust in hun kont en ik vis juist om ff lekker me kop leeg te maken en te ontspannen ,t leven is druk zat. en denk dat er rond alkmaar een hoop mooi weer vissers wonen en ik de enige die-hard. zie bijna nooit iemand. ben in 1.5 jaar wel 2 karpervissers tegen gekomen |
|
|
|
|
dieter schreef: wat ik zou doen is iemand op zoeken waarmee je op een gemakkelijk klein watertje kan vangen waar er alleen maar kleine karpertjes op zitten maar dat doet er niet toe karper groeit al zijn ze klein ze zijn ook heel belangrijk probeer zo vertrouwen opdoen tot het goed loopt en dan kan je gaan experimenteren gha een keer terug naar dat gemakkelijk water dan terug naar een moeilijker zo blijf je moet er inhouden blijf volhouden man je komt er wel iedereen blank die die zegt dat hij nooit blank dat is bluf Tijd voor mooi weer, wil ook wel is helpen de moet er in te houden, 2 hengels richting water en de 3de richting fietspad - |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
jorn110 schreef:
- vissen komt op zetten als poepen
- Maar vis bijna elke dag wel, zomers en s,winters
- ben in 1.5 jaar wel 2 karpervissers tegen gekomen
- Waarom vang ik niks, wat doe ik fout???
Ik begin het stiekem niet meer te geloven. Bewerkt door de gebruiker woensdag 20 maart 2013 08:40:53(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 20-11-2011(UTC) Berichten: 98
|
hoe oud ben je ? zal vast wel een keer een gaatje hebben om bij je te komen kijken en je wat tips te geven. heb je eerdere oproep niet gezien.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 6-3-2013(UTC) Berichten: 71
Bedankjes: 1 keer
|
rutger hinrichs schreef:hoe oud ben je ? zal vast wel een keer een gaatje hebben om bij je te komen kijken en je wat tips te geven. heb je eerdere oproep niet gezien. Aan z'n naam te zien komt die uit 78 ? Bewerkt door de gebruiker woensdag 20 maart 2013 14:20:05(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
it's not just fishing........it's a way of LIfe... |
|
|
|
|
rutger hinrichs schreef:hoe oud ben je ? zal vast wel een keer een gaatje hebben om bij je te komen kijken en je wat tips te geven. heb je eerdere oproep niet gezien. 34 ben ik Rutger |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.