logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
FisherDaniel  
#1 Gepost : maandag 18 maart 2013 21:23:11(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Goedemiddag heren (En eventuele dames)
Ik ben binnenkort jarig en heb zelf ook al gespaard.
Nou ga ik een bivy en een stretcher kopen, en heb dan nog ongeveer 150 euro over.
Is het dan handiger om zo een set te kopen of gewoon los spul?
Wat zou dan volgens julie aanrader zijn?
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
Sponsor
Gielen_24  
#2 Gepost : maandag 18 maart 2013 21:25:23(UTC)
Gielen_24

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
de fox warrior heb ik zelf en ben ik heel content van
en me neef heeft de nash entity's en heb er een paar keer bij in gegooit en moet zeggen zijn ook heel mooie en fijne hengels wel wat stugger (2.75lbs versie)
big carp  
#3 Gepost : maandag 18 maart 2013 21:36:28(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
ik zou geen set neemen los kan je kiezen welk merk 2.75 of 2/3.4 mid actie daar kan je overal weg mee
merk is naar eige keus en prijs budget maar voor 75euro heb je wel al iets
Kurt Breugelmans  
#4 Gepost : maandag 18 maart 2013 22:02:30(UTC)
Kurt Breugelmans

15 ponder

ikzelf heb me ook de fox warrior s 2.75lb aangeschaft op zwolle (actie 2 betalen 3 krijgen) en deze bevallen me prima.
maar idd in de prijsklasse van 75euro heb je al wel wat keuze.
Kris Hoekstra  
#5 Gepost : maandag 18 maart 2013 23:47:33(UTC)
Kris Hoekstra

5 ponder

Shimano maakt ontzettend mooie en goede hengels en zelfs de instappers zijn al goede hengels. De meeste hengels voldoen wel, denk dat je molens een stuk belangrijker zijn. Ook hier zou ik weer voor Shimano gaan. Ik heb de Shimano Vengeance 2.75 lbs hengels met Shimano 4500 molens. Zijn wel oude molens maar onverwoestbaar en staan vaak op marktplaats te koop voor ong. 60 euro.

Kris.
Lepeztje  
#6 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 00:00:17(UTC)
Lepeztje

10 ponder

Bedankjes: 1 keer
Kris Hoekstra schreef:
Shimano maakt ontzettend mooie en goede hengels en zelfs de instappers zijn al goede hengels. De meeste hengels voldoen wel, denk dat je molens een stuk belangrijker zijn. Ook hier zou ik weer voor Shimano gaan. Ik heb de Shimano Vengeance 2.75 lbs hengels met Shimano 4500 molens. Zijn wel oude molens maar onverwoestbaar en staan vaak op marktplaats te koop voor ong. 60 euro.

Kris.

Kris hier ga ik even op inpikken als ik mag..
De hengels vind ik toch een belangrijk onderdeel in de visserij, denk maar aan topactie bij het uitgooien, hoe snel staat de hengel terug recht, hoe vergevingsgezind is de hengel.. In die mate moet je toch ook eens gaan kijken.. Molens zijn uiteraard een belangrijk onderdeel aangezien ze talloze malen worden opgespoeld en dergelijke..
Ikzelf vind de 2,75 lbs uitvoeringen een ideale instaphengel, daar het een middenmotor is. (geen werpkanon, maar je kan er een aardige afstand mee verzetten, en de hengel kromt toch ook al mooi bij een aanbeet.)

Aan de TS: kijk vooral naar verschillende merken, zoals Fox, JRC, Nash, .. noem maar op, je zal algauw merken dat de ene 2,75lbs niet dezelfde is als de andere eenmaal je ze in je handen houdt.
Hou je niet in in de winkel om eens flink een zwiep te geven aan de hengel zodanig dat je ziet welke actie die maakt. (breek natuurlijk de hengelogen niet! Breede lach
Happy fishing -Blij
Live, Love, Laugh, Life
zander van schaeybroeck  
#7 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 16:02:16(UTC)
zander van schaeybroeck

Nieuwe uitzetting

hoi ,
ikzelf zou GEEN shimano nemen zijn wel voordelig van prijs dat wel maar als je kijkt ze hebben elk jaar een ander model van de hengel . voor 75 euro per stuk kan je eens kijken naar de sonik sks reeks

grtz zander
Tight Lines !

Kris Hoekstra  
#8 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 19:31:14(UTC)
Kris Hoekstra

5 ponder

Lepeztje schreef:
Kris Hoekstra schreef:

Kris.

Kris hier ga ik even op inpikken als ik mag..
De hengels vind ik toch een belangrijk onderdeel in de visserij, denk maar aan topactie bij het uitgooien, hoe snel staat de hengel terug recht, hoe vergevingsgezind is de hengel.. In die mate moet je toch ook eens gaan kijken.. Molens zijn uiteraard een belangrijk onderdeel aangezien ze talloze malen worden opgespoeld en dergelijke..
Ikzelf vind de 2,75 lbs uitvoeringen een ideale instaphengel, daar het een middenmotor is. (geen werpkanon, maar je kan er een aardige afstand mee verzetten, en de hengel kromt toch ook al mooi bij een aanbeet.)

Aan de TS: kijk vooral naar verschillende merken, zoals Fox, JRC, Nash, .. noem maar op, je zal algauw merken dat de ene 2,75lbs niet dezelfde is als de andere eenmaal je ze in je handen houdt.
Hou je niet in in de winkel om eens flink een zwiep te geven aan de hengel zodanig dat je ziet welke actie die maakt. (breek natuurlijk de hengelogen niet! Breede lach
Happy fishing -Blij

Tuurlijk is de hengel ook erg belangrijk, maar er zijn niet veel slechte hengels, maar wel een hoop slechte molens. Vooral de goedkope molens lijken nergens op. Mijn raad is kijk gewoon bij de bekende (bewezen) merken als Shimano, Daiwa, Nash en dat soort merken.

En op MP en fora kun je vaak 2ehands hengels en molens vinden uit de hogere klasse voor de prijs van een nieuwe instapper.

Kris.
David v. Z  
#9 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 20:34:03(UTC)
David v. Z

25 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Ik heb nog wel een aanrader: de trend majesti. nou zul je denken, deze zal wel bagger zijn omdat hij bij henkkoster maar 23 euro kost maar ik heb deze al 2 jaar en ik heb er geen slecht woord over. hij is redelijk dun en mooi afgewerkt je kan er vol mee zwiepen en hij geeft geen krimp. ook een hele mooie actie bij het drillen. en dan hou je ook nog vrij veel geld over voor mooie molentjes.
gooi je problemen uit, vang je dromen.
TomRoozeboom  
#10 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 20:48:51(UTC)
TomRoozeboom

10 ponder

Kijk eens naar de nieuwe Sonik hengels?

Heerlijke zachte hengels, die heerlijk doorbuigen!
L.hattke  
#11 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 21:14:39(UTC)
L.hattke

10 ponder

de fox warrior s zijn leuke hengels en als molen miss de okuma powerliner vind ik persoonlijk een goede molen en niet te duur vanaf 100 euro heb je ze nu wel denk ik.
jullie mogen me corrigeren als ik het verkeerd hebLike

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 19 maart 2013 21:16:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

it's not just fishing........it's a way of LIfe...
FisherDaniel  
#12 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 22:59:32(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

ik begin een beeld te krijgen
Doe je ding, Vang vis.
Henk Haarlem  
#13 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 23:15:45(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

FisherDaniel schreef:
ik begin een beeld te krijgen

Ken mooi staan in de tuin. Knipoog
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
FisherDaniel  
#14 Gepost : donderdag 21 maart 2013 22:31:50(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

is de combinatie 2 x fox warrior + 2 x shimano molen niet goed? Zoja , welke shimano ( niet te duur) is dan een aanrader voor de karper?
Doe je ding, Vang vis.
Jasperbuth  
#15 Gepost : donderdag 21 maart 2013 22:47:37(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

David v. Z schreef:
Ik heb nog wel een aanrader: de trend majesti. nou zul je denken, deze zal wel bagger zijn omdat hij bij henkkoster maar 23 euro kost maar ik heb deze al 2 jaar en ik heb er geen slecht woord over. hij is redelijk dun en mooi afgewerkt je kan er vol mee zwiepen en hij geeft geen krimp. ook een hele mooie actie bij het drillen. en dan hou je ook nog vrij veel geld over voor mooie molentjes.

Zeker doen!
Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
Kris Hoekstra  
#16 Gepost : donderdag 21 maart 2013 23:15:51(UTC)
Kris Hoekstra

5 ponder

FisherDaniel schreef:
is de combinatie 2 x fox warrior + 2 x shimano molen niet goed? Zoja , welke shimano ( niet te duur) is dan een aanrader voor de karper?

De instap baitrunners zijn al goede molens. Een vriend van mij vist met Shimano ST6000 RA en die is daar wel te spreken over. Ik had zelf ook zo'n molen maar die was na een week al gestolen... De DL serie is ook een goed molentje.

Zelf heb ik ook nog een tijd met Abu Garcia baitrunners gevist en ben daar nog steeds over te spreken. Voor dat geld (50 euro p/stuk) had ik minder verwacht maar die molens draaien als een zonnetje.

Kris.

wil wil wel  
#17 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 22:16:38(UTC)
wil wil wel

10 ponder

zal voor een net setje 2e hands sportex gaan fbc oude type beste sportex ooit
Groot of klein elke karper telt
zander van schaeybroeck  
#18 Gepost : zaterdag 23 maart 2013 09:52:34(UTC)
zander van schaeybroeck

Nieuwe uitzetting

hoi ,
Qua molens zou ik gaan voor shimano baitrunner st ra 10000
mocht je intresse hebben pb me dan even ik heb ze nog ligggen hier

grtz
Tight Lines !

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.