5 ponder Lid sinds: 17-2-2013(UTC) Berichten: 40
|
hallo iedereen,
na mijn sessie vorige week waarbij ik een voerstick (fox pva funneweb) gebruikte merkte ik dat de pva niet goed oplost. na een aanbeet hing er nog en beetje aan mijn haak of zelfs 1 keer nog een halve stick waarvan de pva niet oploste (na half uur in het water)
heeft iemand dit ook al voor gehad?
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 14-9-2012(UTC) Berichten: 72
|
Ligt misschien aan het koude water? Ik had vorige week ook een soort gelachtige substantie aan mijn haak hangen.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Idd ligt aan de water temperatuur.Ik had vorig week ook al zoiets |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 9-1-2013(UTC) Berichten: 17
|
Komt inderdaad door de lage watertemperatuur. Ik meen dat Korda speciaal voor koud water een funnelweb PVA heeft uitgebracht. Die lost beter op (zeggen ze... ) Kris.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Michiel H schreef:hallo iedereen,
na mijn sessie vorige week waarbij ik een voerstick (fox pva funneweb) gebruikte merkte ik dat de pva niet goed oplost. na een aanbeet hing er nog en beetje aan mijn haak of zelfs 1 keer nog een halve stick waarvan de pva niet oploste (na half uur in het water)
heeft iemand dit ook al voor gehad? Er is pva dat snel of langzaam oplost. Het eerste voor koud water, het tweede voor warm(er) water. Kijk bv maar eens naar de tekst hier: http://www.henkkoster.nl...em%22/SubProducts/CPV016Hoe snel het oplost? Leg het in het water waar je aan het vissen bent. Dan krijg je al snel een idee. Bewerkt door de gebruiker maandag 11 maart 2013 20:59:25(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
fox zegt dat de fine mesh snel zou oplossen, heb echter met deze variant mijn voerstick te water gelaten maar idd, altijd een gelachtige substantie aan de haak bij inhalen. 1 lijn zelfs een halve voerstick waar de pva niet gesmolten was.
toch bedankt voor de info
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Vermeid olie/flavours/dips. Dit verlengt de smelttijd en met het koude water is dat niet handig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-11-2010(UTC) Berichten: 533
Bedankjes: 27 keer Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
|
Probeer eens goede PVA Mesh van Carp Craze, ongeveer de helft van de Korda prijs en lost beter op. Mvg Erwin |
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt... |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
fox heeft 2 soorten. een met en blouwe verpaking en een met en roode de blouwe is voor kou weer en de roode voor in de zomer mss licht daar de oplosing
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Erwin Krijgsman schreef:Probeer eens goede PVA Mesh van Carp Craze, ongeveer de helft van de Korda prijs en lost beter op. Mvg Erwin Het gevolg is dan wel dat het in de zomer waarschijnlijk weer (veel) te snel oplost (dus bv voordat de bodem uberhaupt in zicht is).
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-11-2010(UTC) Berichten: 533
Bedankjes: 27 keer Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
|
Niet dus.... Mvg Erwin |
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt... |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.