10 ponder Lid sinds: 15-1-2013(UTC) Berichten: 75
Bedankjes: 2 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
hallo allemaal! ik heb me net nieuwe hengels gekocht en deze berg ik altijd op in sleeves na het vissen. nu vind ik het altijd zo k*t dat het lood tegen de blank slaat, gezond kan dit niet zijn denk ik.. dus wat kan ik er aan doen? en wat doen jullie eraan? telkens de hele montage er af knippen is de beste optie maar dat gaat niet bij me.
alvast bedankt!
Bart |
life isn't epic.. but you can always try to make it epic! |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Kan je je lood niet aan de blank vastmaken doormiddel van een soort rodband of iets dergelijks. Bewerkt door de gebruiker woensdag 6 maart 2013 00:07:52(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
precies, gewoon rodbandjes kopen of zelf iets fabriceren van stof o.i.d. Ik zelf haal altijd alles van de lijn af, maar goed dat is voorkeur |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Chodzakje van Nash. Doe ik. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik maak al jaren gebruik van deze apparaten: http://www.carpfeeling.c...od-Band-aan-de-waterkantIk heb ze op al mijn hengels zitten. Je bergt ze mooi op, houd ze bij elkaar en je kunt het lood er tussen knellen. Omdat de bandjes lekker breed zijn en van neopreen kan er niets meer gebeuren met het lood. Ander voordeel..... ze zijn lekker goedkoop! Voor een setje betaal je ongeveer 6 euro... Gr. Erwin
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 101
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
als je met leadclip vist gwn lood eraf halen, er bestaat ook inline lood dat je van je hoofdlijn kan halen zoals de flying backleads van korda
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 7-2-2012(UTC) Berichten: 424
|
Met Hit&run van PB kan je ook bij het inline systeem het lood eraf halen zonder de montage helemaal te moeten verwijderen (:
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 24-2-2013(UTC) Berichten: 64
Bedankjes: 1 keer
|
ik berg mijn hengels altijd op in een foudraal, mijn lood hangt met een safetyclip dus die is er zo af, enkel nog mijn tube hangt aan de lijn, die maak ik dan vast met een veiligheidsspeld op een steuntje van een oog.. (eventjes de naam kwijt ) bovendien gebruik ik de tiptops van nash, om mijn topoog zeker te beschermen tegen de rits van de fcudraal.. |
Live, Love, Laugh, Life |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 15-1-2013(UTC) Berichten: 75
Bedankjes: 2 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
DavidT schreef:Chodzakje van Nash. Doe ik. en wat is de handelsnaam? wat ik nog extra gebruik in m'n sleeves zijn tip en butt protectors, toch weer wat minder kans op een beschadigde hengel! alvast bedakt voor de hulp! |
life isn't epic.. but you can always try to make it epic! |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-2-2011(UTC) Berichten: 762
|
Ik gebruik ook sleeves en zorg daarbij altijd bij de opbouw van mijn systeem, dat ik mijn lood kan verwijderen voordat ik de hengels opberg...
|
Don't forget to smell the roses along the way... |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 25-2-2013(UTC) Berichten: 139
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ik haal eigenlijk altijd gewoon het lood uit de safety clip voor ik ze opberg! Maar ik neem dus aan dat je met inline lood vist, anders was je daar zelf wel op gekomen. Maar daar is ook een oplossing voor! Monteer een quick-change swivel omgekeerd, dus met het oogje aan je onderlijn. Zo zit de "quick-change" kant aan je leadcore of hoofdlijn. Onderlijntje losclippen, lood schuift eraf en je bent klaar. Is ook op 10sec terug gemonteerd. |
Blanken is een kunst. |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 12-3-2012(UTC) Berichten: 35
|
Ik heb gewoon isolatiemateriaal om mijn hengels, kost uiteraard geen gulden. En daar op klem met een klitte band het lood op. Nooit nergens geen last van! En daarbij worden je hengels nog een extra beschermd.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.