logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Mario1977  
#1 Gepost : maandag 25 februari 2013 23:50:22(UTC)
Mario1977

Nieuwe uitzetting

Hallo, ik ben aan het overwegen om deze fishfinder te kopen maar dan niet om op een voerboot te plaatsen, maar het eitje rechtstreeks aan de hengel te gaan gebruiken, dit om sneller te peilen. Heb hier en daar al eens rondgekeken op het internet en de meningen lijken hierover nogal verdeeld. Hebben jullie al ervaring met de fishfinder op deze manier te gebruiken. Eveneens zou met deze "e" versie een bereik tot 125 meter gehaald worden door aanpassing van de antenne (denk op de ontvanger). Klopt dit bereik?
Sponsor
thimon  
#2 Gepost : dinsdag 26 februari 2013 00:01:52(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Mario1977 schreef:
Hallo, ik ben aan het overwegen om deze fishfinder te kopen maar dan niet om op een voerboot te plaatsen, maar het eitje rechtstreeks aan de hengel te gaan gebruiken, dit om sneller te peilen. Heb hier en daar al eens rondgekeken op het internet en de meningen lijken hierover nogal verdeeld. Hebben jullie al ervaring met de fishfinder op deze manier te gebruiken. Eveneens zou met deze "e" versie een bereik tot 125 meter gehaald worden door aanpassing van de antenne (denk op de ontvanger). Klopt dit bereik?

je kunt hem zelfs laten opvoeren tot 500 meter bereik. dit geld dan wel volgens mij alleen voor als je hem op een voerboot wilt inbouwen. ik heb de RF15e toevallig ook. maar ik heb hem pas net, dus ik spreek qua gebruik nog niet uit ervaring !!
Doorzetten wordt beloond!
johnnyhaars  
#3 Gepost : woensdag 27 februari 2013 01:04:32(UTC)
johnnyhaars

5 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Als je met de originele set gaat werpen met het eitje heb je maar 30 meter bereik, als je het beeldscherm op een bankstick/ statief wat hoger zet kom je al to 60-70 meter onder gunstige omstandigheden, veel verder werp je trouwens ook niet met zon licht eitje. Bij mijn voerboot is er een antenne in het beeld scherm ingebouwd en is het eitje gekoppeld aan een antenne daardoor heb ik +- 150 meter bereik.
Al met al je kunt hem dus werpend met de hengel inzetten, en mits je het beeldscherm wat hoger zet heb je nog een redelijk bereik alleen ik zou me afvragen hoelang zon eitje dat uithoud elke keer die klap op het water.
Lees anders dit artikel eens: http://thecarpcatcher.co.uk/?page_id=4750
succes
thimon  
#4 Gepost : woensdag 27 februari 2013 15:39:42(UTC)
thimon

50 ponder

Man

johnnyhaars schreef:
Als je met de originele set gaat werpen met het eitje heb je maar 30 meter bereik, als je het beeldscherm op een bankstick/ statief wat hoger zet kom je al to 60-70 meter onder gunstige omstandigheden, veel verder werp je trouwens ook niet met zon licht eitje. Bij mijn voerboot is er een antenne in het beeld scherm ingebouwd en is het eitje gekoppeld aan een antenne daardoor heb ik +- 150 meter bereik.
Al met al je kunt hem dus werpend met de hengel inzetten, en mits je het beeldscherm wat hoger zet heb je nog een redelijk bereik alleen ik zou me afvragen hoelang zon eitje dat uithoud elke keer die klap op het water.
Lees anders dit artikel eens: http://thecarpcatcher.co.uk/?page_id=4750
succes

zoals ik eerder hier vermelde heb ik pas een paar dagen geleden een nieuwe humminbird RF15e gekocht. de inbouwkosten moet ik nog eventjes voor sparen.

nu weet ik dat als je het beeldscherm wat hoger zet op een statief of iets anders, dat het bereik ineens een stuk verder komt.

maar ik dacht : als je het eitje aan de hengel kunt knopen, zou het dan ook lukken om hem achter je voerboot aan een draadje te hangen en op die manier te gaan werken ?

Blij
kroon  
#5 Gepost : woensdag 27 februari 2013 15:48:10(UTC)
kroon

30 ponder

Bedankjes: 1 keer
zou ik wel een staaldraad eraan doen
voor als de snoek m aanziet als eendje
steel niet de overheid dult geen concurentie

gr paul
thimon  
#6 Gepost : woensdag 27 februari 2013 16:09:16(UTC)
thimon

50 ponder

Man

kroon schreef:
zou ik wel een staaldraad eraan doen
voor als de snoek m aanziet als eendje

dat is een goeie Kroon ! daar had ik nog niet eens aan gedacht!

Dankjewel Tik 'm aan!
SvenK  
#7 Gepost : woensdag 27 februari 2013 16:13:45(UTC)
SvenK

10 ponder

Bedankjes: 4 keer
thimon, dit gaat maar is totaal ni nauwkeurig genoeg en na 30 meter van de kant krijg je storingen op je fishfinder (of je moet de handzender en beeldscherm 20 meter van elkaar zetten )
thimon  
#8 Gepost : woensdag 27 februari 2013 16:19:09(UTC)
thimon

50 ponder

Man

SvenK schreef:
thimon, dit gaat maar is totaal ni nauwkeurig genoeg en na 30 meter van de kant krijg je storingen op je fishfinder (of je moet de handzender en beeldscherm 20 meter van elkaar zetten )

het is voor de komende paar weken even een noodoplossing. ik ben al druk aan het sparen voor de inbouw van de dieptemeter. Blij

bedankt voor je aanvulling ! Tik 'm aan!
Mario1977  
#9 Gepost : woensdag 27 februari 2013 18:17:09(UTC)
Mario1977

Nieuwe uitzetting

Ik zou deze vooral willen gebruiken aan kanalen. Denk daarbij om het eitje vast te maken aan een vaste stok en zo de boord af te wandelen. Maar aangezien dat ik deze dan toch heb zou ik hem bij andere gelegenheden natuurlijk ook willen gebruiken.
Enige probleem is dat (bij mijn weten) hier in Belgie op de meeste waters het gebruik van een bootje verboden is.
@Johnyhaars ik ga ervan uit dat het standaard eitje hier tegen bestemd zou moeten zijn Dus... Weet je toevallig of de ombouw van de 15E enkel gebeurd door ombouw van de ontvanger of eveneens door ombouw van het eitje. In dit laatste geval is de impact op het water inderdaad niet constant aan te raden.
@Kroon dit had ik nderdaad ook al gelezen. Misschien haakje erbij, hebben we kans om een snoekje te landen Mee eens

In elk geval al bedankt voor jullie reacties.
Mario1977  
#10 Gepost : woensdag 27 februari 2013 18:21:12(UTC)
Mario1977

Nieuwe uitzetting

johnnyhaars  
#11 Gepost : woensdag 27 februari 2013 21:19:59(UTC)
johnnyhaars

5 ponder

Zo te zien is daar alleen in de ontvanger een antenne ingebouwd dus dat zou dan inderdaad moeten werken, bij mijn voerboot is het eitje opengesneden en verbonden met antenne en 2 batterijtjes voor nog meer bereik. succes ermeeLike
Roy Lodder  
#12 Gepost : vrijdag 1 maart 2013 18:54:09(UTC)
Roy Lodder

Nieuwe uitzetting

Ik heb ook een voerboot met een RF15 en er ook een los eitje bij gekocht,op de voerboot doet ie het perfect.
Alleen na het eitje 3 keer gebruikt te hebben deed ie het niet meer,vocht in gekomen zeiden ze,dus daar kunnen ze toch niet zo goed tegen,ik wierp ook een meter of 40 a 50 en dan komt ie toch wel met een klap op het water en daar kon ie niet tegen.
gr.roy
bram van gemert  
#13 Gepost : zaterdag 9 maart 2013 17:51:44(UTC)
bram van gemert

5 ponder

ik jaren geleden zelf een humminbird omgebouw dit is heel simpel
je zaag voorzichtig met een yzerzaag de bovenkant het eitje af
je ziet nu een veertje zitten pak met een punttang net boven de printplaat met een tweede punttang trek je de veer uit dat hij 15 cm boven het eitje uitsteek wel uitkijkken dat je hem niet los strek van de printplaat in het eitje
meen een buisje van 8 mm en 15 cm lang of een viltstift met dop plak dit met polykit op het eitje
plak om het een kunststof plaatje van 6 x 6 cm om het eitje boor hier een gat in plak op je boot een beugeltje en met een boutje monteer je het eitje achter je boot
schroef nu je je ontvanger (l c d scherm ) open en trek de veer ook 15 cm uit boor een gaatje boven in de kast waar het veertje zit plak ook hier een buisje op
je heb nu 125 meter berijk
heb dit jaren gebruikt op een zelfbouw bolieboot werkte perfect heb hem later toen ik een bolieboot heb gekocht in laten bouwen in mijn nieuwe boot en het omgebouwde eitje heb ik nog als reserve
gr bram

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 9 maart 2013 19:18:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

bram van gemert heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
IMG_1553.jpg
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.