logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Elmer  
#21 Gepost : donderdag 31 januari 2013 12:12:32(UTC)
Elmer

15 ponder

Poeh! Een meter karper... daar zit ik nog lang niet aan haha!! Wel super tof zeg!

Ik zit momenteel op Gran Canaria. Lekker 28 graden hier! Vanmiddag ga ik naar een plaatsje om een zeevis trip te regelen.
Voornamelijk grote roggen, haai en misschien wel marlijn!! Dus ik hoop dat ik zaterdag hier een vette ervaring bij kan schrijven. Ik hou jullie op de hoogte!
Als je niet gaat vang je zowiezo niks!
luukcarp  
#22 Gepost : donderdag 31 januari 2013 13:17:21(UTC)
luukcarp

30 ponder

Bedankjes: 7 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
dat is ook leuk heb ik ook een keer gedaan ving toen veel barracuda 60-80 cm

tight lines and wet nets
Luuk Zomerhuis
Peter D  
#23 Gepost : donderdag 31 januari 2013 16:00:45(UTC)
Peter D

20 ponder

Bedankjes: 17 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Elmer schreef:
Poeh! Een meter karper... daar zit ik nog lang niet aan haha!! Wel super tof zeg!

Ik zit momenteel op Gran Canaria. Lekker 28 graden hier! Vanmiddag ga ik naar een plaatsje om een zeevis trip te regelen.
Voornamelijk grote roggen, haai en misschien wel marlijn!! Dus ik hoop dat ik zaterdag hier een vette ervaring bij kan schrijven. Ik hou jullie op de hoogte!

Als je een leuke zeevistrip zoekt moet je naar het stadje Puerto Rico, daar zit Blue marlin charters van de sympatieke Zeeuw Hans...Toen ik 2 jaar geleden op GC zat een paar keer meegeweest en is wel een aanrader ! Voor marlijn (of tonijn ) is het wel nog iets te vroeg, vanaf mei-juni beter seizoen. Veel succes..

Bewerkt door de gebruiker donderdag 31 januari 2013 16:01:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard...
Elmer  
#24 Gepost : donderdag 31 januari 2013 19:00:32(UTC)
Elmer

15 ponder

Peter D schreef:
Elmer schreef:

Als je een leuke zeevistrip zoekt moet je naar het stadje Puerto Rico, daar zit Blue marlin charters van de sympatieke Zeeuw Hans...Toen ik 2 jaar geleden op GC zat een paar keer meegeweest en is wel een aanrader ! Voor marlijn (of tonijn ) is het wel nog iets te vroeg, vanaf mei-juni beter seizoen. Veel succes..

Nou zeg, dat is toevallig! Ik kom net terug uit Puerto Rico! Helaas geen Nederlandse boot gezien daar, anders was ik daar wel voor gegaan ja. De beste heren wisten mij inderdaad te vertellen dat het nog geen marlijn seizoen is, maar vorige week zijn er toch 2 gevangen!
Uiteindelijk ga ik nu maandag een dag bodem vissen, dus ik ga er vanuit dat er wel wat te vangen zal zijn. Ik heb er in iedergeval zin in!
Als je niet gaat vang je zowiezo niks!
Peter D  
#25 Gepost : vrijdag 1 februari 2013 08:59:11(UTC)
Peter D

20 ponder

Bedankjes: 17 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Elmer schreef:
Peter D schreef:
Elmer schreef:

Nou zeg, dat is toevallig! Ik kom net terug uit Puerto Rico! Helaas geen Nederlandse boot gezien daar, anders was ik daar wel voor gegaan ja. De beste heren wisten mij inderdaad te vertellen dat het nog geen marlijn seizoen is, maar vorige week zijn er toch 2 gevangen!
Uiteindelijk ga ik nu maandag een dag bodem vissen, dus ik ga er vanuit dat er wel wat te vangen zal zijn. Ik heb er in iedergeval zin in!

Voor info moet je anders eens ' Blue Marlin Charters' googelen, normaal ligt zijn boot ( Exploramar )daar ook aan de kleine kade waar alle sportvisboten vertrekken.
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard...
thimon  
#26 Gepost : dinsdag 19 februari 2013 14:10:29(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Henk, mag ik jou hier confronteren met iets dat je compleet fout hebt.

een graskarper komt aan zijn naam omdat het een exoot uit China is. daar komt de vis officieel vandaan. de graskarper is in Nederland uitgezet om de plantengroei tegen te gaan in onze viswateren. je hebt dus ook een hoop aan ze te danken. omdat deze vis een planteneter is hebben ze het woord 'gras' voor het woord 'karper' gezet. zo is deze naam ontstaan.

Like

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 19 februari 2013 14:12:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Doorzetten wordt beloond!
thimon  
#27 Gepost : dinsdag 19 februari 2013 14:23:43(UTC)
thimon

50 ponder

Man

mijn leukste en grappigste ervaring in een nachtje vissen:

ik ging met een klasgenoot een nachtje vissen op een kanaaltje in Almelo. op dat kanaal wisten we dat er een leuk bestand aan vis zit. op de stek waar we visten lag een mooie 3 sprong met er naast een bruggetje. eigenlijk al 2 hotspots waar de vis meestal wel te vangen was. mijn klasgenoot ging zijn eerste hengel uitlopen bij het bruggetje. hij wist uit ervaring dat er een hard plaatje van mossels onder lag. na een paar keer voelen met het lood riep hij ineens: sooo !!!! hier ligt een hard plaatje zeg, hier laat ik hem op liggen. de hele nacht vervolgens geen stootje.... wat we nogal vreemd vonden. de ochtend was alweer gevallen en het moment van inpakken was aangebroken,hij wou zijn lijn binnen draaien. zegt hij ineens: joo!! ik zit vast! dus we kijken elkaar stom aan. vervolgens geeft het langzaam maar zeker mee en kunnen we het naar de kant trekken. als het boven water komt worden er ineens een hele hoop dingen duidelijk. we lachen ons stuk en zien dat het harde plaatje de binnenkant was van een groene brievenbus die bij de meeste mensen aan het begin van hun oprit aan het tuinhekje hangt. Dus... hij wist dus zijn rig er precies in te plaatsen. zoiets lukt geen tweede keer en vonden we allebei wel erg humor!Blij gelukkig die nacht aan de andere hengels wel twee vissen kunnen vangen. conclusie: nachtje vissen meer dan geslaagd. weer een leuke ervaring rijker. Mee eens
luuk heesters  
#28 Gepost : woensdag 20 februari 2013 14:18:21(UTC)
luuk heesters

15 ponder

thimon schreef:

een graskarper komt aan zijn naam omdat het een exoot uit China is. daar komt de vis officieel vandaan. de graskarper is in Nederland uitgezet om de plantengroei tegen te gaan in onze viswateren. je hebt dus ook een hoop aan ze te danken. omdat deze vis een planteneter is hebben ze het woord 'gras' voor het woord 'karper' gezet. zo is deze naam ontstaan.

Like

Klopt, maar ik denk persoonlijk dat als er op een water veel boilies ingaan de grasvis ook gewoon op boilies overstapt.
Op een hoop wateren waar ik vis vang ik grasvissen terwijl er veel plantengroei is.
Maar boilies liggen voor het oprapen en is dus makkelijker.
Henk Haarlem  
#29 Gepost : woensdag 20 februari 2013 17:38:08(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
thimon schreef:

Like

Thimon;
http://www.carpfeeling.c...-karper.aspx?find=unread
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
thimon  
#30 Gepost : woensdag 20 februari 2013 23:19:50(UTC)
thimon

50 ponder

Man

luuk heesters schreef:
thimon schreef:

Like

Klopt, maar ik denk persoonlijk dat als er op een water veel boilies ingaan de grasvis ook gewoon op boilies overstapt.
Op een hoop wateren waar ik vis vang ik grasvissen terwijl er veel plantengroei is.
Maar boilies liggen voor het oprapen en is dus makkelijker.

dat klopt helemaal Luuk, ik vang ze ook heel veel gewoon op boilies. niks aan toe te voegen. Tik 'm aan!
Henk Haarlem  
#31 Gepost : donderdag 21 februari 2013 08:50:14(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Jammer Thimon dat je hier wel blijft reageren maar op de link je niet meer laat zien, ik ga er gemakshalve er dan maar van uit dat je reactie "Henk, mag ik jou hier confronteren met iets dat je compleet fout hebt. " bla bla bla nergens op sloeg.Dus...
Mvg. Henk Haarlem.

Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
thimon  
#32 Gepost : vrijdag 22 februari 2013 13:09:44(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Henk Haarlem schreef:
Jammer Thimon dat je hier wel blijft reageren maar op de link je niet meer laat zien, ik ga er gemakshalve er dan maar van uit dat je reactie "Henk, mag ik jou hier confronteren met iets dat je compleet fout hebt. " bla bla bla nergens op sloeg.Dus...

het wordt toch een wellus nietus verhaaltje hier. het heeft dan geen zin meer om te reageren op zoiets. mensen die graskarpers niet tof vinden zeggen dat het geen karper is. en mensen die het wel mooi vinden zeggen van wel. blijft toch een onophoudelijke discussie. en dan er bij... als mensen het er op gooien dat ze geen bekdraden hebben en een hele andere bouw, dat is ook zo. maar ziet elke hond er ook hetzelfde uit ?? heb je ook verschillende maten , vormen en rassen in.

Henk Haarlem  
#33 Gepost : vrijdag 22 februari 2013 16:12:45(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

thimon schreef:
Henk Haarlem schreef:

het wordt toch een wellus nietus verhaaltje hier. het heeft dan geen zin meer om te reageren op zoiets. mensen die graskarpers niet tof vinden zeggen dat het geen karper is. en mensen die het wel mooi vinden zeggen van wel. blijft toch een onophoudelijke discussie. en dan er bij... als mensen het er op gooien dat ze geen bekdraden hebben en een hele andere bouw, dat is ook zo. maar ziet elke hond er ook hetzelfde uit ?? heb je ook verschillende maten , vormen en rassen in.

Op momenten dat je je zelf klem zet krabbel je terug in completen onzin gebrabbel, Na je onzin over de Entity en nu over dit, is het voor mij nu nog langer onmogelijk geworden om je nog serieus te nemen.
Dus voor nu en in de toekomst zullen wij elkaar niets meer te vertellen hebben.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 22 februari 2013 16:13:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg. Henk Haarlem.

thimon  
#34 Gepost : vrijdag 22 februari 2013 16:21:25(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Henk Haarlem schreef:
thimon schreef:
Henk Haarlem schreef:

Op momenten dat je je zelf klem zet krabbel je terug in completen onzin gebrabbel, Na je onzin over de Entity en nu over dit, is het voor mij nu nog langer onmogelijk geworden om je nog serieus te nemen.
Dus voor nu en in de toekomst zullen wij elkaar niets meer te vertellen hebben.[/quote

prima Henk.

als jij denkt dat ik alleen maar onzin verkondig en geen dingen vertel uit ervaring, dan heb je denk ik een compleet verkeerd beeld van mij. maar goed, als jij het zo wilt dan vind ik dat prima. gelukkig weten de mensen die mij goed kennen wel beter. Blijb
DavidT  
#35 Gepost : vrijdag 22 februari 2013 20:44:15(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik heb veel lekkere ervaringen maar die zijn x-rated.
Say hello to my little friend
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (10)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.