logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

5 Pagina's<1234>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ronald308  
#21 Gepost : vrijdag 1 februari 2013 15:23:39(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
@flo.Een schuwere vis kan aangespoord worden om te eten indien ze dat anderen{witvis} er ongestoord hun buikje kunnen vullen.Maar als je die anderen nou de hele tijd vangt.Ze zijn met meerdere dus je hebt eerder kans hun te haken dan die schuwe karper.Je plek is verstoord en de schuwe vis is gevlogen.Ik heb op een nacht wel is 7 van die slijmjurken gevangen maar geen spoor van de karper.Het is vaker andersom,hoe minder witvis op mijn stek zit des te beter ik mijn karpers vang

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 1 februari 2013 15:26:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
Flo  
#22 Gepost : vrijdag 1 februari 2013 16:41:07(UTC)
Flo

25 ponder

België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
zoals ik zei, hang veel af van water tot water. Ik ken er waar je na wat witvisgeklooi zeer spoedig een run kunt verwachten.
Zelf niet zo'n last van slijmjurken, één van de waters die ik bevis heeft er zelf geen Blij
ronald308  
#23 Gepost : vrijdag 1 februari 2013 16:52:18(UTC)
ronald308

30 ponder

nou dan mag je van geluk sprekenAngel .Het zal dan wel van water tot water verschillen
thimon  
#24 Gepost : vrijdag 1 februari 2013 22:33:32(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
collega vissers,

wat ik vooral merk op het kanaal waar ik vis. is als ik 4 dagen ga voeren voor die tijd, 12,5 kilo duivenvoer, en een kilo bollen per dag. dat ik soms gewoon nog voer tekort kom door het aantal aanbeten dat ik krijg. door zoveel te voeren over 4 dagen ( komt neer op 55 kilo in 4 dagen ) dat ik de witvis compleet plat voer. ze vreten zich vol en gaan er vandoor. wanneer de karper dan komt met een peloton vissen, vreten ze in één keer je stek leeg ik vang je ze. door dan bij te voeren vang ik er nog meer. helemaal graskarpers die ik veel vang zijn een stel buldozers. die kunnen vreten... werkelijk niet normaal.

ik ben wel degelijk van mening dat veel voeren met particals.. en aanwezigheid van witvis je stek kan omtoveren in een goed vangende karperstek.

Blij
Doorzetten wordt beloond!
l-o-r-e-n-z-o  
#25 Gepost : zaterdag 2 februari 2013 00:10:18(UTC)
l-o-r-e-n-z-o

30 ponder

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hallo Thimon
Ik zal jou beschreven tactiek zeker proberen bij ons op het kanaal.
Bij mij in de buurt heb je zo een 50 km prakties onbeviste kanalen en er zit wel degelijk karper maar ja de noord franse zijn dan ook echte etang vissers.
Bedankt voor de tip.
ronald308  
#26 Gepost : zaterdag 2 februari 2013 09:49:14(UTC)
ronald308

30 ponder

@Thimon ik neem aan dat je deze voertactiek nou nog niet toepast.Vertel dat er even bij bedoel dat mensen dit niet zo klakkeloos overneemt
thimon  
#27 Gepost : zaterdag 2 februari 2013 18:15:43(UTC)
thimon

50 ponder

Man

ronald308 schreef:
@Thimon ik neem aan dat je deze voertactiek nou nog niet toepast.Vertel dat er even bij bedoel dat mensen dit niet zo klakkeloos overneemt

goede aanvulling Ronald !! Tik 'm aan!

deze techniek is nu met dit koude weer nog zeker niet van toepassing. dit is echt een kwestie van langzaam opvoeren naar dat niveau. hoe warmer het water wordt, hoe meer je steeds gaat voeren. ik begin in het vroege voorjaar als nu met wat gebroken bolletjes en een kilotje duivenvoer. hoe warmer het word, hoe meer ik ga voeren. de eerste aantal weken dat ik voer vis ik ook nog niet. heeft puur te maken met het feit dat ik de vissen met vertrouwen wil laten azen. zo is de kans enorm aanwezig dat het bestand op dat bewuste stuk je aas al een paar keer met vertrouwen heeft kunnen eten. daar pak je dan de rest van het seizoen je voordeel mee. Blij

Like

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 2 februari 2013 18:22:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

l-o-r-e-n-z-o  
#28 Gepost : zondag 3 februari 2013 13:36:37(UTC)
l-o-r-e-n-z-o

30 ponder

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Roland
Na 25 jaar karpervissen had ik dat al door hoor dat het geen winter strategie was.Dus...

Bewerkt door de gebruiker zondag 3 februari 2013 13:37:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronald308  
#29 Gepost : zondag 3 februari 2013 19:50:24(UTC)
ronald308

30 ponder

Het was ook niet voor jou bedoeld,maar voor de persoon die dit topic starte.Dus je hoeft je niet aangesproken te voelen

Bewerkt door de gebruiker zondag 3 februari 2013 19:51:51(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Frans Klomp  
#30 Gepost : maandag 18 februari 2013 09:44:46(UTC)
Frans Klomp

5 ponder

Zou idd ook de partikels vermijden, en dan vooral de mais, gemengd graan, etc. Tijgernoten zou je nog enigzins kunnen proberen, maar ik vind die ook maar duur in vergelijking met boilies. En boilies werken toch wel het beste heb ik zelf gemerkt.
Verder zou ik gewoon een hengel in eigen kant vissen waar het net wat dieper wordt, zeg maar het taluud van de kant naar de vaargeul. En 1 hengel recht in de vaargeul. Gewoon heel verspreid voeren!
thimon  
#31 Gepost : dinsdag 19 februari 2013 12:31:01(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Frans Klomp schreef:
Zou idd ook de partikels vermijden, en dan vooral de mais, gemengd graan, etc. Tijgernoten zou je nog enigzins kunnen proberen, maar ik vind die ook maar duur in vergelijking met boilies. En boilies werken toch wel het beste heb ik zelf gemerkt.
Verder zou ik gewoon een hengel in eigen kant vissen waar het net wat dieper wordt, zeg maar het taluud van de kant naar de vaargeul. En 1 hengel recht in de vaargeul. Gewoon heel verspreid voeren!

waarom de particals vermijden ?????

ik heb in een stuk in dit topic geschreven dat het juist voor veel moeilijke vissen en meer aanbeten zorgt. waarom ben je er zo van overtuigd dat boilies beter zijn ? als ik vragen magBlij

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 19 februari 2013 15:44:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

niels vd hurk  
#32 Gepost : dinsdag 19 februari 2013 15:40:49(UTC)
niels vd hurk

5 ponder

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga gewoon verschillende soorten aas gebruiken en merk dan vanzelf wat het beste werkt. Af en toe zon slijmjurk vangen vind ik ook geen ramp.
niels vd hurk  
#33 Gepost : dinsdag 19 februari 2013 19:15:15(UTC)
niels vd hurk

5 ponder

natuurlijk zie ik het nog wel zitten. ik vind uitdagingen en nieuwe dingen proberen altijd leuk.
ronald308  
#34 Gepost : dinsdag 19 februari 2013 20:21:00(UTC)
ronald308

30 ponder

niels vd hurk schreef:
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga gewoon verschillende soorten aas gebruiken en merk dan vanzelf wat het beste werkt. Af en toe zon slijmjurk vangen vind ik ook geen ramp.

Ik ben bang dat je dat niet in 1 seizoen gaat redden.Het beste is [maar dat is mijn mening]gewoon 1 aas-soort aanhouden dan wel boilies dan wel partikels.Zo kom je er achter wat het beste werkt.Of check google is kijk is hoe andere mensen het doen op kanalen dr gaat een wereld voor je open.Veel plezier hoop je zo voldoende geinformeerd te hebben.
remio  
#35 Gepost : donderdag 21 februari 2013 19:52:06(UTC)
remio

5 ponder

op nieuw water is het ook een goeie om gemengd te voeren. duivenvoer en boilies en ook zo te vissen. 1 met mais en 1 met boilie. dan zie je na een aantal sessies vanzelf waar je wat op vangt.
Erwin  
#36 Gepost : zaterdag 23 februari 2013 10:53:27(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Leuk tips mannen! Hier kan hij wel wel even mee vooruit! Op een kanaal pak ik het zelf altijd heel simpel aan. Mais en boilies. Goedkoop en heel doeltreffend. Wanneer je veel mais voert zal de witvis zich vooral hier mee voeden en de boilies laten liggen. Kook je de mais niet te zacht zullen de allerkleinste vissen hier niet veel mee kunnen en toch voor veel activiteit op de stek zorgen.

Ik heb op deze manier erg veel vis op kanalen weten te vangen. Vooral op het ondiepe en langs de kanten.
niels vd hurk  
#37 Gepost : zaterdag 23 februari 2013 11:23:37(UTC)
niels vd hurk

5 ponder

Oke mannen, bedankt voor jullie tips en ik ga er zeker wat mee doen.
thimon  
#38 Gepost : zaterdag 23 februari 2013 14:37:22(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Erwin schreef:
Leuk tips mannen! Hier kan hij wel wel even mee vooruit! Op een kanaal pak ik het zelf altijd heel simpel aan. Mais en boilies. Goedkoop en heel doeltreffend. Wanneer je veel mais voert zal de witvis zich vooral hier mee voeden en de boilies laten liggen. Kook je de mais niet te zacht zullen de allerkleinste vissen hier niet veel mee kunnen en toch voor veel activiteit op de stek zorgen.

Ik heb op deze manier erg veel vis op kanalen weten te vangen. Vooral op het ondiepe en langs de kanten.

erg mooie aanvulling Erwin! deze ervaring deel ik met je. Tik 'm aan!
Frans Klomp  
#39 Gepost : zondag 24 februari 2013 19:48:35(UTC)
Frans Klomp

5 ponder

@Thimon: Had even snel gelezen waar de topic starter het over had, en heb jou reactie over het hoofd gelezen:

Je hebt wel gelijk, bij grote hoeveelheden van 12,5 kg per dag, dan zul je op den duur de akarper wel gaan vangen. Had eigenlijk meer het idee dat het zeg maar over een paar kg per keer ging.
Bovendien kan het natuurlijk per kanaal ook weer erg verschillen, ik heb vaak genoeg een paar kg gemengd graan gevoerd, en niks gevangen, of 1 brasem. Maar wat jij aangeeft 12,5 kg per keer, ga ik ook zeker nog proberen in de goede tijd!

Bedankt voor de tip! Bietje fout gelezen van mijn kant...

thimon schreef:
Frans Klomp schreef:

waarom de particals vermijden ?????

ik heb in een stuk in dit topic geschreven dat het juist voor veel moeilijke vissen en meer aanbeten zorgt. waarom ben je er zo van overtuigd dat boilies beter zijn ? als ik vragen magBlij

Bennie  
#40 Gepost : vrijdag 1 maart 2013 10:28:54(UTC)
Bennie

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
thimon schreef:
ik vis zelf bijna alleen maar op een kanaal. het kanaal waar ik vis barst van de witvis. wat hier gezegd word.... hordes met brasem en witvis. dat klopt deels. als je te weinig voert komt er witvis op je stek en vreten die iedere keer je stek leeg. nu zal ik mijn tactiek beschrijven, en waarom ik dat doe.

op het kanaal waar ik vis voer ik de witvis gewoon simpelweg 'dood'
ik voer 4 dagen achter elkaar 12,5 kilo duivenvoer. en 1 kilo per dag halve en gebroken bollen. als je zo mega veel voert, dus 50 kilo in 4 dagen. eet de witvis zich vol en gaat weg. ze zitten domweg vol en eten niets meer. na een paar dagen komt de karper de stek verder leeg grazen en zit jij te vissen.... simpel as that !! meerdere keren meegemaakt dat ik geen enkele brasem ving, en toch 3 of soms 5 karpers op een nacht ving. vissen tussen de 10 en 15 kilo. op deze manier kan je ook mooi te werk gaan. !!

sowieso zou ik proberen wat dieper te gaan vissen. 50 cm is wel heel ondiep. ik vis meestal tussen de 2 en 2,5 meter. soms ook vissen uit de vaargeul vandaan.

ik zou zeggen... duivenvoer kost toch bijna niets. dus voer lekker raak en probeer het eens uit. ( ik viste trouwens altijd met 25 mm boilies en 20 mm pop up er op )

succes! Blijb
Nee hoor 25mm boilie en een 20mm popup dat is dus in totaal een showman van 45mm logies dat je er geen witvis op krijgt dat licht echt niet aan je voerstrategieNiet eens
de witvis op een kanaal overvoeren om daarna karper op je plek te krijgen die het verder komt leeg grazen??? zo'n onzin heb ik nog nooit van me leven gehoord!!
witvis zal er altijd blijven rondhangen als je met duivenvoer (particals) voert lBlij#

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 1 maart 2013 20:48:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
5 Pagina's<1234>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.