logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
robin692  
#1 Gepost : woensdag 6 februari 2013 21:37:15(UTC)
robin692

5 ponder

Vandaag mijn spoelen leeggehaald waar korda kontour opzat. Na wat goede berichten hier gelezen te hebben heb ik gekozen voor parallelium pro. Gezien de prijs en eigenschappen leek mij dit een juiste keuze. Nu ik de lijn vers heb opgespoeld vind ik de lijn erg kinken en dat valt me nog al tegen. Iemand ervaring hiermee en zal het kinken nog wat rechttrekken na een paar uur in het water?
Sponsor
Frans Klomp  
#2 Gepost : woensdag 6 februari 2013 23:18:45(UTC)
Frans Klomp

5 ponder

Heb ook parallelium, vind het 3x niks. Een goed half jaar gehad, en gaat er over een week af. Nog nooit zo'n krul lijn gehad!
PatricS  
#3 Gepost : donderdag 7 februari 2013 10:07:58(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Ik heb al een paar jaar parallelium, maar nog geen 1 keer last van kinkende lijn gehad. Ik heb trouwens niet de pro maar de standaard zeg maar.
Ik zou hem eerst eens een paar keer uitwerpen en vervolgens je eindconclusie geven.

Hoor wel vaker dat lijnen erg kinken en ik heb al verschillende gehad (ao. Shimano technicum, Sufix, Quantum, Parallelium), maar kinken heb ik nooit last van gehad.
Opspoelen doe ik dmv een handdoek om de hengel te knopen met lijn ertussen zodat deze een beetje weerstand heeft. De klos houd ik zo dat zoals de lijn van de klos komt ook zo op de spoel van de molen komt.

Bak water gebruiken heeft een maat van me geprobeert maar werd een drama. Denk ook niet dat dat in de fabriek zo gaat!?
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Berster  
#4 Gepost : donderdag 7 februari 2013 10:44:46(UTC)
Berster

15 ponder

Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
Ja het is het beste om na het opspoelen de lijn eerst een aantal keer uit te werpen dan ligt hij veel beter op de spoel
(als hij er natuurlijk van te voren wel goed is opgespoeld en niet tegendraads).

Grt

Berry
Erwin Krijgsman  
#5 Gepost : donderdag 7 februari 2013 12:27:55(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Wanneer het over mijn lievelingslijntje gaat moet ik reageren Blij Nog maar een keer voor alle duidelijkheid. Half uurtje in het water is verstandig, eruit halen en even droog "slaan". Gebruik een opspoelhulpje en laat de lijn er aan de achterkant/boven afkomen. Je kunt natuurlijk ook even een potlood er doorheen steken en vragen of vrouw/vriendin of vismaat deze wil vasthouden. Molen monteren, lijn door het startoog en spoelen maar. Makkelijker kan het niet en is heel dapper wanneer je Parallelium lijnen, op deze manier, in de kink krijgt.
Mvg Erwin
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
DioR  
#6 Gepost : donderdag 7 februari 2013 13:04:24(UTC)
DioR

15 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Over het opspoelen van je lijn kan je een duidelijk filmpje vinden van de nieuwe gratis dvd van NASH. Hier laat hij ook ziet hoe je het het beste kan doen.
Klos in een emmer water leggen en opspoelen. Kijk de film maar
(op 1:40:30 minuten)
Ikzelf heb het altijd op die manier gedaan, en heb geen last van kinken gehad. Waar ik persoonlijk wel fan van ben is de lijn gaan INwerpen. Een paar keer gooien en indraaien bevorderd naar mijn mening toch wel meer de soepelheid van de lijn. Ik denk omdat de lijn even gestrekt word.
Succes!

p.s. met beide lijnen die jij opnoemt heb ik geen ervaring. Ik ben wel uitermate tevreden over P-Line. Ik heb de mistgreen gehad, en wacht nu tot mijn bestelling van de clear versie binnenkomt. Ik ga er van uit dat die versie ook niet gaat tegenvallen. Ik kan hem je iedergeval wel aanraden!
robin692  
#7 Gepost : donderdag 7 februari 2013 14:23:32(UTC)
robin692

5 ponder

Ik heb de lijn niet in een bak met water opgesploeld. In het verleden wel eens gedaan maar zag geen verschil met het niet doen. Lijn heb ik redelijk strak opgedraaid. Toen de spoel vol zat en ik hem afknipte werd het één krul partij.
Ik zal eerst eens de lijn wat gaan uitwerpen en wat water uren gaan geven. Ik vis juist met deze lijn om met slappe lijnen te vissen en als deze dan zo opgekruld blijft zal ik snel weer overstappen...maarrrr ik heb vertrouwen na wat ik hier gelezen heb.
Bedankt voor de reacties.
gert83  
#8 Gepost : donderdag 7 februari 2013 14:37:36(UTC)
gert83

15 ponder

Nederland

Bedankjes: 3 keer
Ik heb de parallelium nu ook een jaartje erop zitten Mee eens en het bevalt buiten gewoon goedLike en absoluut nog geen last van kinken gehad.
er is voor mij op dit moment niet beters op de markt dan de parallelium .
Erwin Krijgsman  
#9 Gepost : donderdag 7 februari 2013 15:54:55(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

DioR schreef:
Over het opspoelen van je lijn kan je een duidelijk filmpje vinden van de nieuwe gratis dvd van NASH. Hier laat hij ook ziet hoe je het het beste kan doen.
Ikzelf heb het altijd op die manier gedaan, en heb geen last van kinken gehad. Waar ik persoonlijk wel fan van ben is de lijn gaan INwerpen. Een paar keer gooien en indraaien bevorderd naar mijn mening toch wel meer de soepelheid van de lijn. Ik denk omdat de lijn even gestrekt word.
Succes!

p.s. met beide lijnen die jij opnoemt heb ik geen ervaring. Ik ben wel uitermate tevreden over P-Line. Ik heb de mistgreen gehad, en wacht nu tot mijn bestelling van de clear versie binnenkomt. Ik ga er van uit dat die versie ook niet gaat tegenvallen. Ik kan hem je iedergeval wel aanraden!

Mijn advies is om het niet te doen zoals in de het Nash filmpje. Ik gebruik en verkoop de Parallelium lijnen sinds 2009 en mag wel spreken van "iets" ervaring wat betreft opspoelen (er wordt nog wel eens even een ander lijntje getest). Doe een nieuwe spoel Parallelium aub zoals ik aangegeven heb en je zal er erg veel plezier van hebben.

Mvg Erwin
PatricS  
#10 Gepost : donderdag 7 februari 2013 16:48:08(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Like

Gewoon even luisteren naar de ervaring van erwin. Dan moet het goed komen.

@Erwin, gaan ze die kleine inkeeping van de klos er nou eens een keer uitlatenNiet eens . Nu schuur ik hem weg zodat bij het opspoelen de lijn er niet telkens achter kan blijven haken.

PS. Vis nu 3 jaar met plezier met parallelium.
Groeten Patric

-Tijgernoten-
Erwin Krijgsman  
#11 Gepost : donderdag 7 februari 2013 17:14:23(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Mag je eerlijk zeggen dat het besproken is... maar nog geen uitsluitsel. Ik ken jouw probleem maar moet eerlijk zeggen dat ik er geen last van heb wanneer de spoel zo opgespoeld wordt als aangegeven. Eventueel een klein stukje plakband erover....

Mvg Erwin Blij
PatricS  
#12 Gepost : donderdag 7 februari 2013 17:23:15(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Domme ik dat ik daar niet aan dacht. Pff...

thanksTik 'm aan!
Groeten Patric

-Tijgernoten-
jori  
#13 Gepost : donderdag 7 februari 2013 19:43:08(UTC)
jori

25 ponder

@ Frans

gewoon een korda subline er opknallen!!

heb ik nog nooit problemen mee gehad, en is speciaal ontworpen voor de obstakel visserij. en hij camoufleert goed in het water.
heb ik ook 4 spoelen vol mee zitten. krult nooit niet echt.
behandel iedere karper met respect!
DioR  
#14 Gepost : vrijdag 8 februari 2013 20:25:26(UTC)
DioR

15 ponder

Erwin Krijgsman schreef:
DioR schreef:
Succes!

Mijn advies is om het niet te doen zoals in de het Nash filmpje. Ik gebruik en verkoop de Parallelium lijnen sinds 2009 en mag wel spreken van "iets" ervaring wat betreft opspoelen (er wordt nog wel eens even een ander lijntje getest). Doe een nieuwe spoel Parallelium aub zoals ik aangegeven heb en je zal er erg veel plezier van hebben.

Mvg Erwin

Ik heb er ook specifiek bij gezet dat ik geen ervaring heb met paralellium. Bij mijn lijnen die ik er tot nu toe op heb gehad: P-Line, Duranium (piet vogel), een of andere strategy lijn en een fox lijn waar ik de naam niet meer van weet ging dit dus goed op de manier hoe ik (of in het filmpje van nash dus) het beschrijf.
Paralellium kan inderdaad andere eigenschappen hebben waardoor dit misschien niet werkt.
Erwin Krijgsman  
#15 Gepost : vrijdag 8 februari 2013 20:59:59(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Begrijp ik, is geen probleem.
Ook de Parallelium kun je zo opspoelen maar de andere manier is beter.

Mvg Erwin Blij
Ries76  
#16 Gepost : maandag 27 mei 2013 21:45:29(UTC)
Ries76

5 ponder

Welke parallelium versie kun je t beste nemen als hoofdlijn ?
Matthijs Gerrietsen  
#17 Gepost : maandag 27 mei 2013 22:21:47(UTC)
Matthijs Gerrietsen

20 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Hier ook een tevreden Parallelium gebruiker.
Linkloos
jannes  
#18 Gepost : maandag 27 mei 2013 23:07:06(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik ben sinds zaterdag in het bezit van beide, vond de parallelium de eerste dag erg springerig maar na een aantal keer inwerpen werd het steeds minder, van de korda zullen we het ook wel gaan ondervinden.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.