CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Karpervissen algemeen
»
Jouw mooiste/coolste/spannende/vervelendste ervaring
15 ponder Lid sinds: 22-12-2012(UTC) Berichten: 155
|
He Allemaal! Ik ben wel benieuwd naar jullie meest indrukwekkende ervaring tijdens het vissen. Die ene grote na zoveel jaar, die dure hengel die doormidden brak, die hele bijzondere plek waar je gevist hebt... Kortom, de viservaring die jij graag met ons deelt! Ik zal aftrappen: In 2009 heb ik een reis door Azie gemaakt. Daar heb ik een Thaise jongen ontmoet die rangers als vrienden had. Die rangers woonden midden in de jungle. Ik ben zo brutaal geweest om te vragen of ik mee mocht als hij ze weer op ging zoeken. Een paar weken later was het zover. Ik ben samen met deze rangers een week lang diep de jungle in getrokken. Daar hebben wij onszelf moeten onderhouden door middel van het vangen van eten en leven met wat je had. Uiteindelijk was het tijd de jungle weer uit te gaan. Hiervoor hebben we van bamboe en lianen 2 vlotten gebouwd en zijn we via de wilde rivier weer richting de bewoonde wereld gevaren. De vissen die ik hier gevangen heb zijn zeker niet mijn grootste ooit, maar wel de vissen waar ik het meest van genoten heb! Nou ben ik benieuwd wat jullie spannende ervaringen geweest zijn, kom maar op! Elmer heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
Als je niet gaat vang je zowiezo niks! |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 9-1-2013(UTC) Berichten: 180
|
|
Til de vis zonder de vis te tillen |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
Ik ben naar het spoorkjesbos geweest! Maar respect voor jou ervaring. Heel dapper! Bewerkt door de gebruiker dinsdag 22 januari 2013 14:41:03(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
gaaf man zeker respect |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-8-2012(UTC) Berichten: 492
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Experience of a lifetime of niet? top man! |
gooi je problemen uit, vang je dromen. |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
@griend en @david.z
Ik vond het ook best wel spannend, maar eenmaal in het sprookjesbos kom je er toch achter dat het niet echt is allemaal. |
|
|
|
|
|
d Quote:PatricS Gepost: woensdag 23 januari 2013 11:54:33 Ik vond het ook best wel spannend, maar eenmaal in het sprookjesbos kom je er toch achter dat het niet echt is allemaal.Groeten Patric d Was inderdaad een ervaring om nooit te vergeten jongens! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Super gaaf!!!! Dat lijkt mij ook nog eens fantastisch om te doen.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 18-9-2012(UTC) Berichten: 172
Bedankjes: 1 keer
|
Gaaf hoor Elmer! Bij mij komt het volgende verhaal naar boven borrelen. Toen ik net begon met vissen (ongeveer 10/12 jaar oud),Camping bosbadhoeven samen met me pa en zus op de visvijver. Goedkope werphengels van niet meer dan 20/30 gulden inclusief een bijna volledig plastic molen eraan Hengel steunen gemaakt van een zojuist afgebroken tak uit de bosjes, en een stel moeren als lood. Iedereen viste met lokale bolie's en mijn vader en ik met een simpel stokbrood uit de campingwinkel. Toch vingen wij echt veel meer en dikkere vis, dit ging de medevissers aan de vijver niet onopgemerkt voorbij. Er kwam een groepje jongens van een jaar of 16/17 vragen hoe we precies viste en met wat. Uiteraard lieten we het stokbrood zien waarop zij vroegen of dit een speciaal merk was en waar het vandaan kwam . Waarop mijn vader bloed serieus vertelde dat ze goed moesten opletten wat voor stokbrood ze zouden kopen. Met een extra lang en groot stokbrood zou je lange en grote karpers vangen en met een kort stokbrood kleine karpers. Het verhaal ging zo even door en de jongens namen mijn vader zijn adviezen echt ter harte. Voor mijn beleving zijn die gasten toen naar het langste stokbrood in Nederland op zoek gegaan. Geen wereldverhaal maar ik zal nooit vergeten dat die jongens op zoek gingen naar een lang stokbrood
|
|
|
|
|
Hahaha het zijn vaak juist de kleine dingetjes die het leven zo mooi maken |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Bekijkt berichten in topic: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Elmer schreef:Hahaha het zijn vaak juist de kleine dingetjes die het leven zo mooi maken Jij hebt vandaag op het ijs een leuke ervaring meegemaakt? |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ik en mijn vriendin gaan binnenkort door Cuba heen trekken. Dus misschien dat we daar wat mee maken! |
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 5-7-2010(UTC) Berichten: 156
|
Mtbvincent schreef:Hmm niks meer?
Ha ha, het verhaal van @elmer is ook zo fantastisch, daar gaat niemand zomaar overheen. Of je verhaal valt in het niets vergeleken bij de zijne.
|
|
|
|
|
Haha ja mijn verhaal zowisow die valt meer onder coolste (voor mij dan). Maarrr dat was zijn insteek niet. Jouw mooiste/coolste/spannende/vervelendste ervaring Dat is zijn topic titel. Niet wie het gruwelijkste verhaal wist te vertellen. En daarmee de baas word van het gruwelijkste verhaal topic
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
mijn mooiste ervaring: (tot nu toe)in frankrijk mijn eerste 20+ kilo vis gevangen. ( 43 pond ) mijn vervelendste ervaring : in frankrijk een gratis week vissen gekregen op het prachtige Lac de Villedon. en vervolgens net die week overstroomd het meer en ga je zonder mooie grote vissen naar huis. welliswaar 21 vissen... maar allemaal knollen. natuurlijk actie gehad, maar niet waar je voor kwam. mijn coolste ervaring : al 3 jaar fanatiek vissend voor een graskarper die de meter grens passeerde. en eindelijk na die 3 jaar mijn eerste meter graskarper gevangen. het mooiste van het verhaal is dat een week later meteen nog een meterbak er achter aan kwam en een vette graskarper van 15,2 kilo. dat was wel even een vette binnenkomer. |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
|
Kijk das leuk om te lezen b
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
thimon schreef:mijn coolste ervaring : al 3 jaar fanatiek vissend voor een graskarper die de meter grens passeerde. en eindelijk na die 3 jaar mijn eerste meter graskarper gevangen. het mooiste van het verhaal is dat een week later meteen nog een meterbak er achter aan kwam en een vette graskarper van 15,2 kilo. dat was wel even een vette binnenkomer. Haha, ook een van mijn mooiste ervaringen. Mijn eerste graskarper in mijn leven, gelijk 1,00 meter en 18 kilo. |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
een graskarper in de buurt is nu mijn target ik heb hem al eens gevangen op 104 cm en 17 kg |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Karpervissen algemeen
»
Jouw mooiste/coolste/spannende/vervelendste ervaring
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.