30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Goeiedag CF'ers hoe testen jullie je rig?Doen jullie de handpalm-test of hebben jullie nog andere technieken om je rig op het droge te testen? |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
gewoon via je handpalm zo doe ik het altijd gaat prima |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-8-2012(UTC) Berichten: 492
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
eerst natmaken en dan de handpalm test |
gooi je problemen uit, vang je dromen. |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 7-3-2010(UTC) Berichten: 99
|
Moet zeggen ik test hem nooit onderwater reageert hij toch anders en ik weet dat mijn rigs gewoon goedhakenn...
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 9-1-2013(UTC) Berichten: 194
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ik test ook niet altijd, maar anders werkt de handpalm test goed hoor. Of de haak scherp is test ik altijd op mijn nagel, als die blijft hangen is het goed Grts |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Test altijd je rig! Pakt deze direct vlees in de handpalm niets meer aan doen Bewerkt door de gebruiker zondag 13 januari 2013 00:08:01(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 23-6-2012(UTC) Berichten: 143
|
Jowan, wat bedoel je met pakt direct vlees in de handpalm? Als je rig op je hand ligt en je trekt hem naar beneden dat die meteen draait en prikt of dat die eerst een klein beetje schuift om vervolgens in het iets dikkere stuk van je handpalm te prikken
|
|
|
|
|
Bedoel rig op je handpalm trekt hem naar beneden dat die meteen draait en prikt. Let op! Rechte punt pakt sneller vlees als een gebogen punt die naar binnen staat! Bewerkt door de gebruiker woensdag 23 januari 2013 20:26:28(UTC)
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-10-2012(UTC) Berichten: 263
Bedankjes: 1 keer
|
doe ook meestal de handpalm test, en wat scherpte van de haak betreft optijd van rig veranderen om zo veel mogelijk vissen goed te kunnen haken.
|
|
|
|
|
|
Helemaal mee eens! Test dit op je nagel blijft de punt zitten netjes aan het handje
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Na elke gevangen vis vervang ik de rig.Omdat ik veel op kanalen vis,en de vissen daar hele taaie bekken hebben.En wil het risico niet lopen dat ik een vis verspeel Doe trouwens ook de handpalmtest. Maar heb op youtube ook een gast gezien die met een vacuumpomp onder water zn rigjes teste. Bewerkt door de gebruiker woensdag 23 januari 2013 23:13:23(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
ik stop hier persoonlijk liever niet zoveel tijd in. ik knoop mijn rigs, en vis er mee. aan de plek van het inhaken kan ik zien of ik ze korter of juist langer moet maken. wanneer ik die informatie heb ga ik het aanpassen of juist zo laten. echt een ''rig test'' vind ik persoonlijk niet nuttig. net als wat er al gezegd word... in het water en op de manier hoe de vis je aas pakt reageert de rig toch weer anders. |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 23-6-2012(UTC) Berichten: 143
|
Dankjewel voor de uitleg Jowan! Dan ligt het niet aan de rig haha
|
|
|
|
|
@thimon: Wanneer een rig direct vlees pakt geeft dit "vertrouwen" aan de visser pygologies effectief. Onderdeel van vertrouwen opbouwen tijdens het vissen heel belangrijk! Houd je mentaal gezond tijdens een sessie voor het maken van juiste beslissingen @luuk heesters: Graag gedaan zoals hierboven vermeld houd de "zenuwen" onder controle Bewerkt door de gebruiker donderdag 24 januari 2013 20:13:37(UTC)
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.