20 ponder Lid sinds: 26-3-2012(UTC) Berichten: 300
Bedankjes: 17 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Weet er iemand wat de boetes bedragen in Belgie voor overtredingen (nachtvissen waar niet mag, derde hengel,geen vispas bij,enz..). Ik vind enkel de overtredingen terug maar er staan geen bedragen bij...Verder las ik hier op het forum dat men ook je materiaal in beslag kan nemen bij overtreding , klopt dit ? |
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard... |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 20-12-2012(UTC) Berichten: 36
Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ze kunnen zelfs uw auto in beslag nemen!
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 101
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
vroeger konden ze je materiaal in beslag nemen als je geen vergunning had. nu niet meer omdat de verhouding tussen de echte vissers en vakantievissers oneerlijk zou zijn. het zou 150 euro zijn heeft de man van natuur en bos me verteld wanneer hij me vorig jaar controleerde.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 8-7-2012(UTC) Berichten: 123
|
Heb al geweten dat ze soms gewoon politie sturen maar die kunnen niks doen dus kom je er goed vanaf Een vriend van mij had met de jaarwisseling een sessie gedaan met zen oude vergunning, maar hij werd toen juist gecontroleerd voor de eerste keer, en ze hebben gewoon gewaarschuwt. In belgie is er ook niet zo veel controle lijkt mij? Ik heb vorig jaar niemand gezien! Bewerkt door de gebruiker dinsdag 22 januari 2013 20:35:48(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 14-9-2012(UTC) Berichten: 72
|
Langs de kanalen doen ze toch regelmatig controles hoor Heb zelf is 2x controle op dezelfde dag gehad.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Haha, ik woon dan wel in Nederland, maar ik ben in de 5 jaar die ik ondertussen vis, nog NOOIT gecontroleerd... |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 9-1-2013(UTC) Berichten: 180
|
Ik heb jaren aan de maas bij Maaseik (B) gevist maar nog nooit gecontroleerd geworden daar. Aan de overkant de NL kant zag ik vaker controle |
Til de vis zonder de vis te tillen |
|
|
|
|
Jullie hebben geluk, iedere, maar dan ook iedere keer heb ik 's morgens controle! Echt overdreven hier in West-Vlaanderen! Voor zover ik weet mogen ze uw gerief aanslaan als je vist zonder vergunning. Vis je met vergunning, maar met 3 hengels, dan kunnen ze uw 3e hengel aanslaan. Dit kan je wel weigeren, en dan noteren ze merk hengel+molen. Heb zelf eens geweigerd om mijn 3e stok af te staan, en 9maand later een overschrijvingsformulier van €50 ontvangen. Dit was wel een 5j geleden.
Vis je 's nachts waar het niet mag, dan ben je een "stroper" en vogelvrij! en kunnen ze alles aanslaan, zelfs je wagen is een voorwerp waarmee het misdrijf is gepleegd! Opletten dus!
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 13-4-2012(UTC) Berichten: 81
Bedankjes: 4 keer
|
ik heb in 20 jaar dat ik vis nog nooit controle gehad in beglie ;-)
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Cypher schreef:Jullie hebben geluk, iedere, maar dan ook iedere keer heb ik 's morgens controle! Echt overdreven hier in West-Vlaanderen! Voor zover ik weet mogen ze uw gerief aanslaan als je vist zonder vergunning. Vis je met vergunning, maar met 3 hengels, dan kunnen ze uw 3e hengel aanslaan. Dit kan je wel weigeren, en dan noteren ze merk hengel+molen. Heb zelf eens geweigerd om mijn 3e stok af te staan, en 9maand later een overschrijvingsformulier van €50 ontvangen. Dit was wel een 5j geleden.
Vis je 's nachts waar het niet mag, dan ben je een "stroper" en vogelvrij! en kunnen ze alles aanslaan, zelfs je wagen is een voorwerp waarmee het misdrijf is gepleegd! Opletten dus!
Aha nog een West-Vlaming! |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
SvenK schreef:ik heb in 20 jaar dat ik vis nog nooit controle gehad in beglie ;-) Ik vrees dat dit is omdat de controleurs beglie niet vinden (grapje hoor, kon het niet laten). |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 69
|
waarom ben je eigenlijk zo geintereseerd in wat de boetes zijn ?
|
|
|
|
|
coningx schreef:waarom ben je eigenlijk zo geintereseerd in wat de boetes zijn ? Wel, omdat op mijn favoriete visstek de vangsten snachts stukken beter zijn dan overdag ( en het is er verboden te nachtvissen ), en ik een nachtje vissen best wel leuk vindt en er bij ons in de buurt weinig tot geen mogelijkheid is om te nachtvissen |
|
|
|
|
whitey schreef:Cypher schreef:Jullie hebben geluk, iedere, maar dan ook iedere keer heb ik 's morgens controle! Echt overdreven hier in West-Vlaanderen! Voor zover ik weet mogen ze uw gerief aanslaan als je vist zonder vergunning. Vis je met vergunning, maar met 3 hengels, dan kunnen ze uw 3e hengel aanslaan. Dit kan je wel weigeren, en dan noteren ze merk hengel+molen. Heb zelf eens geweigerd om mijn 3e stok af te staan, en 9maand later een overschrijvingsformulier van €50 ontvangen. Dit was wel een 5j geleden.
Aha nog een West-Vlaming! Ik ben eigenlijk ook West-Vlaming maar ben uitgeweken naar Aalter. Maar moet zeggen ivm de controles in West Vlaanderen : Ik ben reeds een 5tal keer aan de Brugse vaart (Hoeke, Damme) gaan vissen en elke keer controle.. In OostVlaanderen nog nooit gecontroleerd... |
|
|
|
|
Vooral oppassen met de "speciale veldwachters"! rijden in een witte pick-up jeep overal door. Komen graag een half uurtje vooraleer je officieel mag beginnen. Dan ben je ook nog aant nachtvissen! Als ze iemand controleren noteren ze alle gegevens in hun logboek, en hebben zo een prima idee waar er gevist wordt. Ze durven dan wel eens te voet in het donker de kanten uitlichten! Stokken mogen dus niet zichtbaar zijn! En ze weten hoe een "centrale" werkt. Opletten waar je de auto zet, en dat ze hem niet kennen of je hebt het vlaggen!
Die brigade is opgericht om de stropers e.d. te pakken, maar het is veel veiliger om karpervissers het leven zuur te maken. Maar ondertussen worden wij opgejaagd als criminelen.
lang leve België!
|
|
|
|
|
Van welke streek in W Vl ben je Cypher ? |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik had begrepen dat het in beslag nemen van je materiaal vanaf 2012 niet meer mocht.....
|
|
|
|
|
Geen idee als ze nu nog uw materiaal in beslag kunnen nemen, maar heb dit jaar toch mijn oude stokken gebruikt. De boetes hebben ze ook flink omhoog getrokken!
@ peter: PM
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 24-2-2012(UTC) Berichten: 117
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik ben ooit (paar jaar geleden) een hengel kwijtgespeeld omdat ik aan het vissen was in gesloten periode. wist dit toen niet ma soit. vroegen of ik afstand deed van hengel zoniet kon er boete volgen. was toch een oude versleten hengel dus keuze was vlug gemaakt.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 101
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Erwin schreef:Ik had begrepen dat het in beslag nemen van je materiaal vanaf 2012 niet meer mocht..... klopt de controleur heeft het me zo verteld omdat de prijs erg verschild van materiaal tussen verschillende mensen.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.