logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Mister X  
#21 Gepost : woensdag 9 januari 2013 22:48:01(UTC)
Mister X

50 ponder

Verkoop je oude hengels verschil 50/50 delen met je ouders!

Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 januari 2013 22:53:23(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

wouterbeyer  
#22 Gepost : zaterdag 12 januari 2013 16:32:24(UTC)
wouterbeyer

20 ponder

Beste papa en mama,

als ik op straat hang vinden jullie het niet goed, als ik achter de pc hang vinden jullie niet goed.
maar als ik een hobby heb vinden jullie dat wel goed. maar om die hobby uit te breiden weer niet.
heeft bij mijgewerkt
PR : 35 pond
Karper teller 2013 : 6
Zwaarste 2013 :18 pond

stefankarp  
#23 Gepost : dinsdag 15 januari 2013 20:32:21(UTC)
stefankarp

10 ponder

Ik moet de hengels zelf betalen maar heb er zelf ook voor gespaart dus best terecht als ik ze zou mogen kopen
Als ik geen respect had voor me ouders lagen ze al thuis, ik ben zelf 16 jaar maar ik vind zelf dat dat soort keuzes mijn eigen keuzes zijn tis toch mijn hobby ze zouden vroeger hetzelfde hebben gevonden!, iedereen die heeft gereageerd bedankt heb het forum zelf weinig kunnen lezen door afwezigheid:(
leen  
#24 Gepost : dinsdag 15 januari 2013 20:41:58(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
stefankarp schreef:
Ik moet de hengels zelf betalen maar heb er zelf ook voor gespaart dus best terecht als ik ze zou mogen kopen
Als ik geen respect had voor me ouders lagen ze al thuis, ik ben zelf 16 jaar maar ik vind zelf dat dat soort keuzes mijn eigen keuzes zijn tis toch mijn hobby ze zouden vroeger hetzelfde hebben gevonden!, iedereen die heeft gereageerd bedankt heb het forum zelf weinig kunnen lezen door afwezigheid:(

Kortom, dit probleem gaat niet over het kopen van hengels.
stefankarp  
#25 Gepost : dinsdag 15 januari 2013 20:49:49(UTC)
stefankarp

10 ponder

mijn ouders vinden het gewoon niet nodig omdat ik goeie hengels heb zeggen ze dus het gaat wel erom!
Jorden  
#26 Gepost : dinsdag 15 januari 2013 21:39:57(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Wat een luxe probleem zeg! Nu, ik ken jouw situatie.

Wat ik heb gedaan? Gewoon nieuwe hengels gaan halen, mijn ouders hadden toch geen interesse in mijn hobby en ze wisten niet eens over welk materiaal ik bezat.

Nu, ik zou gewoon jouw ouders proberen over te halen om nieuwe hengels te gaan halen. Wacht het juiste moment af (misschien als ze bv. al eens een glaasje wijn ofzo op hebben), dan kan je dit meestal wat makkelijker aanpraten Knipoog Daarmee wil ik niet zeggen dat je ze zat moet voeren! Spreek hun gewoon aan op een relaxte situatie Knipoog

Je kan wel achter hun rug gaan zoals ik deed, maar eerlijk zijn is gewoon het beste, heb je geen schuldgevoel achteraf zoals ik bijvoorbeeld wel had.

Me...myself...and my rods!
tim_tigers  
#27 Gepost : woensdag 16 januari 2013 14:49:51(UTC)
tim_tigers

20 ponder

Ik heb ook al mijn spullen van het karpervissen zelf gekocht , en mijn moeder zegt altijd , als hij er zelf hard voor werkt en hij zit niet in de kroeg alle dagen zat te wezen dan vind ik het best kunnen dat hij spullen aankoopt voor zijn hobby , ze haat van die zatte mensen Tong
Alles is er gekomen door hard te werken , studentenjobje enz. En als je het bekijkt heb ik veel meer voldoening van mijn spullen als al die andere verwende snotneuzen hoor!Kortom karpervissen is voor mij ook echt een typisch voorbeeld hoe ik nooit aan de drugs of alcohol ben gekomen.
Ik zeg altijd van dat pakje sigaretten daar koop ik me wel een kilootje boilies van ma Tong.
Mensen zeggen dat ik nooit iets vang , maar ik "VANG" al heel mijn leven haha
PatricS  
#28 Gepost : woensdag 16 januari 2013 15:02:58(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Laat je ouders een paar van deze posts lezen uit dit topic. Ze zullen dan zien dat er meer jeugdige karpervissers zijn/geweest met dit probleem en hoe zij hierover denken.

Kijk, je ouders proberen je enigzinds te remmen om impulsaankopen te voorkomen.
Voor je het weet ga je je nieuwe hengels een half jaar later verkopen omdat je handgebouwde wil enzovoorts.

Laat zien hoe belangrijk deze hobby voor je is en ga een compromis sluiten door een tegenprestatie te leveren.
Bijv. als ik nieuwe hengels aan mag schaffen zorg ik dat ik voor de vakantieperiode mijn spaargeld weer op orde heb oid.

Ze willen namelijk zien dat je financieel je verantwoording kan dragen. Leren met geld omgaan is een ding die ouders en ik later mijn kinderen ook zal gaan leren. En laat dit nou zo'n crusiaal momenten zijn van leren en laten leren. (een les voor jou en je ouders).

PS. Verknal dit niet, want dan wordt het snipervizier op de loop gezet en sta je onder toezicht Knipoog

Succes!
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Willem DW  
#29 Gepost : woensdag 16 januari 2013 15:27:56(UTC)
Willem DW

25 ponder

Heb ik even geluk dat ze bij mij niet veel omkijken naar mijn visspullen.
Maar als ik nieuwe hengels wou kopen, moest ik wel eerst de oude verkopen vooraleer het mocht...
Zolang ik maar niet ga rondhangen zoals veel andere jongeren (:
Tom98  
#30 Gepost : zaterdag 19 januari 2013 17:32:56(UTC)
Tom98

15 ponder

ik ben zelf 14 jaar en ik wilde vorig jaar ook nieuwe hengels. ze vonden het (uiteraard) eerst ook geen goed idee, maar uiteindelijk na veel zeuren zeiden ze: je doet maar wat je niet laten kan maar wij vinden het zonde. Dus toen heb ik ze gekocht en toen ze zagen hoe blij ik er mee was en toen ze bezorgd waren ik meteen ermee aan de slag ging waren ze toch ook wel blij dat ik het had gedaan, je ouders willen je gewoon blij zien en dat zagen ze toen ik nieuwe hengels mocht!
Frans Klomp  
#31 Gepost : zaterdag 19 januari 2013 20:39:21(UTC)
Frans Klomp

5 ponder

Snap het probleem niet helemaal. De van de ene kant mag het niet, en van de andere kant mag je zelf weten wat je met je geld doet. Iets klopt er dan toch niet?

Ik heb het geluk dat ze bij mij ook nooit echt mee keken naar wat ik deed. Alleen in het begin tot me 14e of zo. Toen zagen ze wel dat ik met geld om kon gaan. En hebben zich daarna helemaal niet meer druk gemaakt.

Toen kwam vaak de zin naar voren: ''Je hebt er zelf voor gewerkt, dus kijk maar wat je er mee doet.'' En zo vind ik het eigenljk ook. Iemand anders koopt misschien een keer per 2 jaar een computer met toebehoren a 2000 euro. Iemand anders koopt zo af en toe eens wat goed karpermateriaal.

En waar mijn ouders en ik allebei voor waren, koop het meteen goed. Want goedkoop is duurkoop! Dat kreeg ik natuurlijk na een tijd ook echt door in het karpervissen. Maar ja het budget ging natuurlijk ook steeds hoger worden naarmate de leeftijd. Heb erg veel gewerkt van mijn 18e tot 20e...

Tja, ik vind een advies mee geven best moeilijk op een forum, als je de ouders niet kent. Iig veel suuces, en misschien wat post laten lezen, of eens zelf meenemen naar de viswinkel en met de winkelier praten...
Anne  
#32 Gepost : zaterdag 19 januari 2013 22:33:10(UTC)
Anne

25 ponder

Niemand die er aan gedacht heeft om je ouders te laten inzien dat je ze nodig bent?

Neem een hengel mee die je graag wilt hebben en laat ze het verschil zien tussen beide hengels.
En dan bedoel ik niet: "deze zijn groen, en die is zwart".

Geeft aan wat de voordelen zijn van de nieuwe hengels en hoe die jouw visplezier bevorderen.
En eindig het verhaal met dat je er altijd hard voor gewerkt hebt (werkt altijd goed bij mij als mijn jongens wat willen kopen)

Tis maar 1 van de tips maar doe er je voordeel mee Blij

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 19 januari 2013 22:36:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
badboy70  
#33 Gepost : zaterdag 19 januari 2013 23:19:23(UTC)
badboy70

15 ponder

Ligt er helemaal aan of jij er ene bent die altijd alles hebben wilt of dat dit een uitzondering is.
Ik heb 4 kinderen en gun ze alles van de wereld maar ze kunnen gewoon niet alles hebben wat ze willen.
Als mijn zoon een vaste hobby zou hebben zoals vissen en hij inderdaad jaren met zijn oude hengel gevist heeft, zou ik hem die gunnen en zelfs zelf betalen of delen. Zou hij ene zijn die alles hebben wilt kreeg hij hem niet want dan zou hij de waarde van zoiets niet waarderen.
Heeft hij er hard voor gespaard zou ik hem mee nemen naar de winkel waar ze goed advies geven en hem geen prulletje laten kopen maar een hengel waar hij jaren plezier van heeft.
Al bij al, het ligt aan zijn eigen gedrag en instelling of hijmag of niet.

Ik zeg maar zo, liever aant water vissen dan in een kroeg hangen en aan de drugs bezig zijn of iedere week politie aan je deur....

Succes kerel en wat er ook uit komt, blijf je ouders respecteren (als ze jou ook respecteren)
Til de vis zonder de vis te tillen
Marc  
#34 Gepost : zondag 20 januari 2013 14:44:29(UTC)
Marc

20 ponder

Gewoon zeggen dat je lekker gaat vissen, de deur uit lopen en goed hard dicht gooien met het foedraal er nog tussen!!!...daaag hengels, hallo nieuw setje....haha

M.
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
ronalddehoog  
#35 Gepost : zondag 20 januari 2013 16:18:27(UTC)
ronalddehoog

40 ponder

Bedankjes: 2 keer
Marc schreef:
Gewoon zeggen dat je lekker gaat vissen, de deur uit lopen en goed hard dicht gooien met het foedraal er nog tussen!!!...daaag hengels, hallo nieuw setje....haha

M.

HahahaLike
Voer geen oorlog, voer de vissen.
peterk  
#36 Gepost : zondag 20 januari 2013 16:37:52(UTC)
peterk

10 ponder

Marc schreef:

M.

staan er allemaal serieuze reacties komt deze erdoorheen, maar kan er wel om lachenTik 'm aan!

wat ik zelf heb gedaan is gewoon met men ouders praten, en zeggen wrm je het nodig hebt.
vaak hebben ze er wel begrip voor!!
Frans Klomp  
#37 Gepost : woensdag 23 januari 2013 14:38:07(UTC)
Frans Klomp

5 ponder

De kogel door de kerk inmiddels?
ronald308  
#38 Gepost : woensdag 23 januari 2013 15:05:59(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
badboy70 schreef:
Ligt er helemaal aan of jij er ene bent die altijd alles hebben wilt of dat dit een uitzondering is.
Ik heb 4 kinderen en gun ze alles van de wereld maar ze kunnen gewoon niet alles hebben wat ze willen.
Als mijn zoon een vaste hobby zou hebben zoals vissen en hij inderdaad jaren met zijn oude hengel gevist heeft, zou ik hem die gunnen en zelfs zelf betalen of delen. Zou hij ene zijn die alles hebben wilt kreeg hij hem niet want dan zou hij de waarde van zoiets niet waarderen.
Heeft hij er hard voor gespaard zou ik hem mee nemen naar de winkel waar ze goed advies geven en hem geen prulletje laten kopen maar een hengel waar hij jaren plezier van heeft.
Al bij al, het ligt aan zijn eigen gedrag en instelling of hijmag of niet.

Ik zeg maar zo, liever aant water vissen dan in een kroeg hangen en aan de drugs bezig zijn of iedere week politie aan je deur....

Succes kerel en wat er ook uit komt, blijf je ouders respecteren (als ze jou ook respecteren)
Like
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
leen  
#39 Gepost : woensdag 23 januari 2013 20:47:19(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
stefankarp schreef:
mijn ouders vinden het gewoon niet nodig omdat ik goeie hengels heb zeggen ze dus het gaat wel erom!

16 is niet erg ver meer van 18. Zou een mooi moment zijn voor je ouders om je toe te laten groeien naar het moment waarop je sowieso baas over eigen geld wordt. Kans neemt anders alleen maar toe dat als je 18 bent helemaal los slaat toch. En is het een foute beslissing die je nu neemt, zie het dan maar als leergeld. Of willen je ouders levenslang je portemonnee beheren ;-).

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (11)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.