Erwin schreef:@Henk. Of een karper kleuren kan zien of niet, hij ziet sowieso contrasten. Dit omdat objecten kleuren absorberen / afkaatsen en alles hierdoor andere grijstinten krijgt. Dus karpers kunnen verschil zien in kleuren. Zie het net als iemand die kleurenblind is. Vaak weten ze dit zelf niet omdat ze niet beter weten
Zeg maar 50 tinten grijs voor karpers? hahaha
Maar ik zou niet weten hoe je dat kan onderzoeken of ze inderdaad dat kunnen zien, kleur of kleurenblind, dan wel zwart/wit.
En als dit wel onder zocht kan worden, waar is het te lezen, of als dit nog niet is onderzocht, hoe komen de fabrikanten dan op deze kleuren?
misschien om ons te vangen?
bij twijfel kopen we nog maar een kleurtje?
Ik zie het vaak in de tackelshop,
Klant komt binnen, "ik ga naar frankrijk en heb boilie nodig, welke is goed?"
na hem iets te hebben geadviseerd komt er meestal achter aan, maar ik wil er ook nog een andere bol bij voor als deze niet vangt.......
De goede bol al hebben, en dan toch er een ander bij willen, GEEN vertrouwen hebben in zichzelf,
....VERTROUWEN....
Dat en alleen dat is een weg naar succes.
Maar wat snachts dan? geen licht geen kleur/contrast, kleur niet belangrijk, en toch snachts het betere aasmoment, dan is het toch bewezen dat kleur er niet toe doet?
Maar om maar on topic te blijven, en stop om in te laten zien dat het er allemaal niet/minder toedoet wat voor kleur/tint/contour.
Ik gebruik rood wit paars groen geel
fluor rood wit paars groen geel
Maar ook caramelkleur zeg maar lichtbruin
en denk nog een tas vol andere kleuren die heel goed vangen maar die zeg ik niet omdat dan iedereen er mee gaat vissen.
En ja de winkelier is heeeeeeeel blij met een klant als ik.
Hahahahahahahahahahaha