25 ponder Lid sinds: 17-12-2009(UTC) Berichten: 444 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
stuur mij hem maar even door |
Leer van je fouten, geniet van je succes |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-7-2009(UTC) Berichten: 1.525
|
Vandaag weer bezig geweest met bollen draaien.. Gelijk een hele handige dubbele frituurpan gekocht die in de aanbieding is bij Blokker. Kook ze nu hierin.. binnen 20minuten heb ik 2,5 kilo bollen gekookt! werkt perfect! |
Groetjes, Tim
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 3-11-2009(UTC) Berichten: 2.324
|
dan is de blokker toch weer makkelijk |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-7-2009(UTC) Berichten: 1.525
|
idd,gaat supersnel! |
Groetjes, Tim
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-12-2009(UTC) Berichten: 444 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
en ik maar koken in een grote pan met een fish boillie... me moeder vind dat erg fijn :^o |
Leer van je fouten, geniet van je succes |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 17-1-2010(UTC) Berichten: 39
|
heb hier ook nog een receptje liggen die al vele vissen heeft opgeleverd da is voor 30kg mix 10kg 50/50 9kg vismeel deens haring 3kg gemalen of geroosterde kemp 3kg rob&red 1.5kg birdfood 3kg polenta 1kg look deze mix draait zeer goed flavor en zoet stof doe je naar eigen keuze erbij
|
|
|
|
|
dit is mijn pindaboilie:
Arachidemeel 150 gram Griesmeel 200 gram Hennep (gemalen) 50 gram Pinda's (gemalen) 50 gram Pindameel 50 gram Polentabloem 200 gram Sojabloem volvet 200 gram Olie(lijnzaad) 4 eetlepels 6 eieren dan nog de flavour noten met dream |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 29-12-2009(UTC) Berichten: 99
|
Wie kan mij wat meer vertellen over een 50/50 mix?
zijn er daarbij ook nog zaken die ik helemaal niet meer hoef toe te voegen? ( of juist wel )
ik wil namelijk niet te moeilijk beginnen, dus eerst maar eens de basis kant en klaar halen. Later gaan we daar ook wel weer eens meee knutsellen.
|
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat |
|
|
|
|
Een van de oudste en bekendste boiliemixen ter wereld. Deze basismix draait super en laat zich goed mengen met alle merken flavours en je kan hem zelf aanpassen met je eigen toevoegingen. Voeg 6 eieren en 5 ml. flavour toe aan 500 gram droge mix (met eventueel ingrediënten zoals vismeel en Robin Red) en draaien maar. De balletjes even koken, drogen en daarna vis gaan vangen. De gedraaide boilies zijn ook goed in te vriezen zoals hieronder bijvoorbeeld fruit/noot boilie: 750gram 50/50 Boiliemix 150gram notenmeel 75 gram Gemalen tijgernoten 25 gram gemalen pistaschnoten 6 Eieren 4 ml Mega Pistache 2 ml Tutti Frutti 2 ml Scopex no.1 2 ml Sweetener 2 eetlepels Olie hennep/fish boilie: 750 gram 50/50 Boiliemix 100 gram delen Gemalen Hennep 150 gramVismeel 65% 2 ml Seafood Concentrate 2 ml Crab Flavour 1 ml Maïs Flavour 2 ml Sweetener 6 Eieren Eetlepels Olie Bewerkt door de gebruiker zaterdag 23 januari 2010 13:57:43(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-5-2010(UTC) Berichten: 237
|
ik had een vraag, je kan toch ook gewoon basismix 50/50 met eieren mengen of niet ? Want ik wil graag zelf bollen gaan draaien maar ik wil eerst gewoon kijken of ik het wel leuk vind. Dus graag zo simpel mogelijk daarna kan ik altijd nog wel gaan experimenteren. Bewerkt door de gebruiker maandag 10 mei 2010 17:07:37(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Een dag niet gevist, is een dag niet geleeft. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
He Tim,
Een 50/50 mix kun je gewoon aanmaken met eieren. 10 per kilo mix
|
|
|
|
|
ok dan ga ik dat maar eerst proberen |
|
|
|
|
ik had ook een paar filmpjes op Carptube gezien en daar heb ik echt veel van geleerd. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
|
|
|
|
|
Thanx voor de links, heb er veel aan.
Gr. Tim |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 24-12-2009(UTC) Berichten: 61
|
Tim_Ellerman schreef:Vandaag weer bezig geweest met bollen draaien.. Gelijk een hele handige dubbele frituurpan gekocht die in de aanbieding is bij Blokker. Kook ze nu hierin.. binnen 20minuten heb ik 2,5 kilo bollen gekookt! werkt perfect! Enkel oppassen als je kom overkookt e.. meestal ligt het elektrische gedeelte van de friteuze onderaan en als daar water overkomt... greets |
|
|
|
|
|
Ik had een vraagje hoelang moet je ongeveer de boilies koken? En wat is nou een goede smaak en een goede kleur die blijft zitten want heb nu gele kleurstof maar na het koken is het geen geel meer. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 4-10-2009(UTC) Berichten: 437
|
Na het koken worden ze altijd lichter,maar met het drogen worden ze dan weer wat donkerder.Maar geel is een moeilijke kleur omdat er weinig pigment bevat.Probeer een keer oranje tevens mijn favoriete kleur.
|
|
|
|
|
IK had nog een vraagje, Waar kopen jullie je kleurstoffen want ik heb gehoord dat je ze ook bij de toko kan kopen maar ik weet niet of dat dezelfde kleurstoffen zijn die bij de Hengelsportwinkel staan.
Gr. Tim |
|
|
|
|
Niemand die dit bovenste weet? |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.