Beste.
Partikels is weinig te gebruiken
of je moet constant winde en brasem op je stek willen t is een rivier en zwemmen grote groepen witvis.
Je heb er zo stuk of 20 aan 30 Op je stekkie zitten haha en heb geen zin om elke 5 minute een run ( ALs het nou karper was
)
Tijgernoten zijn wel goed te gebruiken.
Vandaar dat ik ook snowman vis 20 mm boilie 15 mm popup.
(Heb ik ook gelukkig nog geen last van witvis mee gehad)
Somige mensen vinden dit te groot maar ik vang er toch 5/6 Karpers op een nachtje mee.
( Ik visde hier voorheen met watersense polaris boekte goed resultaat.
Ik was ook de enigste die dit gebruikte op dit water. helaas is Watersense Niet meer en staat het bedrijf te koop.
Iemand heeft me ge tipt over een nieuwe range en gevraagd of ik dit eens wil proberen.
okal vinden sommigen mensen watersense niks. het gaat om mij en waar ik best mee vang en dat ik er natuurlijk ook in vertrouw en natuurlijk ook wat goed is voor de vis.
Ik wil niet vissen zo als iedereen met de zelfde merk boilies/smaak.
hier word voor de rest alleen met proline gevist of Prologic.
en zodra ze in winkel zeggen ja jantje heeft 10 karpers gevangen zitten ze allemaal met de zelfde boilie op de zelfde stek.
Ik vis dan liever met iets Apart dat ze mijn boilies leren kennen/Her kennen en die niet zomaar in de viswinkel te koop zijn hier in de buurt.
Ik zal ook niet iemand vertellen waar mee ik vis.
Niet omdat ik dit de mensen niet gun.
Maar de angst dat er in een keer veel mensen met de zelfde boilie gaan vissen en dan de karper dat gaat zien als gevaarlijk.
En ik al mij moeite en inzet kwijt ben en de goeie vangsten.
Ik vind persoonlijk 5 Kg zakken mooier
Aangezien je er mee voorvoert en vist
Ook probeer ik naar te denken over systeem / wat is veilig.
Zodra gehaakt is moet de lood los schieten dat hij dit dus niet tegen mij kan gebruiken.
Ook probeer ik het zo onzichtbaar mogelijk te houden.
Zo als me RigOok gebruik ik 1 meter voorslag fluor carbon en Flying backleads zo dat de eerste meter niet zichtbaar is.
Ook heb ik gekeken naar systeem bij lijnbreuk wat gebeurd er kan de leadclip inclusief lood wel weg ? of blijft die achter karper aanslepen. want je zit natuurlijk met de knoop van de hoofdlijn naar Voorslag.
(Opgelost Tube door duwen tot in leadclip. zodra de tube tegen knoop aan komt schuift leadclip over tube en over knoop en lood is weg.
Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 januari 2013 11:29:16(UTC)
| Reden: Niet aangegeven