logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
DavidT  
#1 Gepost : woensdag 19 december 2012 21:52:41(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik koop echt nooit een magazine maar links en rechts hoorde ik van de baanbrekende test. Kan niet, dacht ik. Dus de Spiegel gekocht. En omdat het ter sprake kwam bij een ander topic dacht ik even m'n mening te geven.

- Intro van de test beweert dat de meest ervaren aasgoeroes tot andere inzichten worden gebracht. Oh ja, wie dan?
- Zeggen dat je te weinig geld en tijd hebt voor een beter onderzoek. Mooi excuus om jezelf in te dekken. Goed geleerd van het verhaal met de pop up op de Sloterplas. Nuances .....
- Zeggen dat je geen waardeoordeel wil uitspreken over een product maar dat de lezer dat moet doen. Waarom doe je dan een onderzoek?

Er zijn heel veel andere testen gedaan op universiteiten en laboratoria waar ik meer waarde aan hecht. En misschien nog wel belangrijker, de praktijk. Het accepteren van aas is all about the olfactory.

Ik neem voortaan een gele tegel mee en leg daar m'n rig met een oranje pop up op.

En als je drijvend aas aanbiedt, kom je toch ook tot de conclusie dat horen eten doet eten. Ik heb een keer wanhopig 's nachts ieder uur een paar boilies het water ingeknald in de hoop op een respons op het geluid van boilies die het water raken en trillingen veroorzaken. Roofvissers houden ook van geluid. Kan me iets van Fox en Watergoor herinneren.

Geen baanbrekende test dus zoals ik al dacht. Misschien hebben we hier iets aan ? http://www.baitbigfish.c...g-carp-bait-secrets.html

Ooooh jee, nu heb ik stront aan de knikker.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 19 december 2012 21:54:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Say hello to my little friend
Sponsor
Frank Avezaat  
#2 Gepost : donderdag 20 december 2012 11:06:42(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Dave,

ik moest wel lachen om je afsluiting, maar denk dat dat hier niet aan de orde is.
Volgens mij heerst er hier toch een sfeer waar je je mening kunt geven zonder afgebrand te worden? Knipoog

Ondanks mijn abonnement op het blad heb ik de artikelen van Daniel niet gelezen, dus ik zal er geen oordeel over vellen. Wellicht later Knipoog
Marc  
#3 Gepost : donderdag 20 december 2012 21:52:22(UTC)
Marc

20 ponder

Hey Dave en Frank, ik heb het artikel wel gelezen en vond het best interessant, maar niet baanbrekend of nieuw inzichten gevend.

Een groot deel van de geteste flavours zijn in de praktijk al bewezen en staan al jaren te boek als goede additieven door het aas, verder zetten sommige bevindingen me wel te denken..

Ach het blijft een moment-opname met enkele vissen in een gecontroleerde omgeving dus zou ik niet direct alle bevindingen als onomstotelijk willen noemen.

Onderhoudende leesstof noem ik het maar geen exacte wetenschap zullen we maar zeggen!...

mijn mening, grt Marc

Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
ronalddehoog  
#4 Gepost : maandag 7 januari 2013 18:06:44(UTC)
ronalddehoog

40 ponder

Bedankjes: 2 keer
Kwam dit artikel van Simon Scott net tegen, over het zicht van de karper. Misschien dat dit nog wat toevoegd aan deze discussie?

http://www.korda.co.uk/articles/view.php?id=238

Bewerkt door de gebruiker maandag 7 januari 2013 18:07:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Voer geen oorlog, voer de vissen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.