logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Frans Klomp  
#1 Gepost : dinsdag 1 januari 2013 11:51:05(UTC)
Frans Klomp

5 ponder

Was benieuwd wat jullie van dit idee vinden. Ik snap niet dat er nu in een keer zo veel geld bij komt?
Sponsor
luukcarp  
#2 Gepost : dinsdag 1 januari 2013 11:53:19(UTC)
luukcarp

30 ponder

Bedankjes: 7 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
je betaald eigenlijk gewoon voor je vispas zoals alle jaren ervoor maar als je met drie hengels wild gaan vissen dan moet je volgensmij een extra bedrag van ongeveer 10 euro betalen en nachtvissen hoef je volgensmij niet voor te betalen

tight lines and wet nets
Luuk Zomerhuis
griend  
#3 Gepost : dinsdag 1 januari 2013 12:10:39(UTC)
griend

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Je betaal 10 euro extra om tekunnen nachtvissen en 25 euro voor een derde hengel.
Dus eigenlijk Ben je vergeleken met vorig jaar 10 euro meer kwijt om met 2 hengels tekunnen nachtvissen .
Wind op de kant is vis in de hand.

whitey  
#4 Gepost : dinsdag 1 januari 2013 13:08:18(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Ik heb dit waarschijnlijk reeds eerder gevraagd, maar telt dit ook in België?
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Raymon Reterink  
#5 Gepost : dinsdag 1 januari 2013 13:42:32(UTC)
Raymon Reterink

20 ponder

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Je vergeet het volgende

Dus eigenlijk Ben je vergeleken met vorig jaar 10 euro meer kwijt om met 2 hengels LEGAAL tekunnen nachtvissen .
Want vergeet niet dat tot 2013 het officieel in het grootste gedeelte van Nederland dit alleen was toegestaan in de maanden juni, juli en augustus.

En antwoord op de laatste vraag. Nee is helaas een Nederlandse aangelegenheid

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 1 januari 2013 16:11:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

johnnyhaars  
#6 Gepost : dinsdag 1 januari 2013 18:37:42(UTC)
johnnyhaars

5 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
stom dat je pas half januari die nachtvis/ 3e hengel toestemming kan bestellen. moeten we de 1e nachtjes van het jaar illegalenTja
Ruud Gosselink  
#7 Gepost : dinsdag 1 januari 2013 19:02:33(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

volgens mij dit en volgens mij dat. Dit is al het zoveelste topic over een onderwerp waarvan alle info duidelijk op de site van de federaties en SVN te lezen staat. Neem dat nou eerst eens door en stel dan de vragen die je nog hebt.
Raymon Reterink  
#8 Gepost : dinsdag 1 januari 2013 20:15:42(UTC)
Raymon Reterink

20 ponder

Zo is het ook
peterk  
#9 Gepost : woensdag 2 januari 2013 20:05:53(UTC)
peterk

10 ponder

johnnyhaars schreef:
stom dat je pas half januari die nachtvis/ 3e hengel toestemming kan bestellen. moeten we de 1e nachtjes van het jaar illegalenTja

ik weet niet hoe het bij jouw geregeld is, maar ik heb men vispas en de sticker die je op je vispas moet plakken om te nachtvissen al binnen..

en ik ben net zoveel kwijt als vorig jaar met de kosten, want dat was voor mij ook al 10,- voor het nachtvissen
Raymon Reterink  
#10 Gepost : woensdag 2 januari 2013 20:16:57(UTC)
Raymon Reterink

20 ponder

Kreeg vanmiddag mail van sportvisserij nederland dat de software die online moet komen te staan nog niet geheel veilig is m.b.t. het veilig betalen.
Dus de verwachting is dat deze rond 1/2 januari klaar moet zijn en dan online komt te staan.

Ook erg handig aangezien er gelukkig al een paar maanden bekend is dat de nachtvis pas (sticker) vanaf januari een feit is/zou zijn.
Raymon Reterink  
#11 Gepost : woensdag 2 januari 2013 20:19:58(UTC)
Raymon Reterink

20 ponder

Vandaag via de mail;

Er komt een mogelijkheid op onze website om de nachtvispas en derde hengeltoestemming te bestellen. Het bedrijf die de oplevering doet van de module kan nog geen 100% veiligheid garanderen bij de betaling van de nachtvispas. Daarom is er voor gekozen om de oplevering nog even uit te stellen. Ik hoop dat je nog even geduld hebt tot half januari.

Wanneer deze beschikbaar komt zal dit gecommuniceerd worden via de website.

Met vriendelijke groet,
........................................................
Ruud Gosselink  
#12 Gepost : woensdag 2 januari 2013 20:22:07(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Bij de federatie Zuid-Westnederland is de nachtvistoestemming vanaf half januari te bestellen.(€10) Je krijgt dan per mail een voorlopige toestemming die je kunt printen.De sticker komt later.
Wanneer je in het water van een vereniging wilt vissen staat het al in het nieuwe boekje en kun je gelijk van start. Geen sticker voor nodig.(€0)
In het federatiewater hier om de hoek mag je ondanks de nieuwe regels van 1 november - 28 februari niet nachtvissen.
Frans Klomp  
#13 Gepost : donderdag 3 januari 2013 10:52:30(UTC)
Frans Klomp

5 ponder

Heb dit topic ook niet zo zeer opgestart voor de nodige informatie. Hoewel die natuurlijk wel altijd welkom is. Maar ook zeker om te vragen hoe jullie er nou over denken en of dit zo op deze manier beter is volgens jullie...
Ruud Gosselink  
#14 Gepost : donderdag 3 januari 2013 11:38:57(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Je begint wel met een vraag.

Wanneer ze helemaal niets met de nachtvispas hadden gedaan hadden we in theorie vanaf 01-10-12 met de gewone vispas in het hele land mogen nachtvissen.
Dat lijkt natuurlijk ideaal, maar dan hadden weer alle lokale beheerders van wateren en recreatiegebieden hun eigen regels gemaakt.

Wanneer ik alles op een rijtje zet ben ik een stuk goedkoper uit en heb een heleboel meer mogelijkheden. Voprig jaar betaalde ik €40 om hier in de buurt op een aantal wateren van mrt tot okt. te mogen. Hoewel er nog wel wat te wensen blijft, vind ik het een prima idee en goed uitgevoerd.
Bladerend door de gezamenlijke lijst zie ik heel veel water waar ik kan gaan vissen met een simpel stickertje van een tientje.

Waarom de derde hengel toestemming €25 kost, zou ik niet weten. Dat stickertje is net zo makkelijk te controleren als de ander.

Van de site van SVN:
5. Besteding inkomsten
De inkomsten uit de verkoop van de
Nachtvistoestemming en Derde hengeltoestemming
worden gebruikt voor het
uitbreiden van het aantal nachtviswateren,
lobby bij lokale overheden voor het
mogen gebruiken van schuilmiddelen bij
het nachtvissen, het uitzetten van
(spiegel)karper en controle om misstanden
bij het nachtvissen tegen te gaan.

dreamcatcher  
#15 Gepost : donderdag 3 januari 2013 21:13:52(UTC)
dreamcatcher

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Het verbaasd me wel dat er nog een hoop verschillende data's genoemd worden omtrent het nachtvissen. Ik betaal voor Schiedam en omstreken nog steeds 30,50 en daar hebben ze nu het nachtvissen aan toegevoegd.
Bij mij staat er op het formulier dat ik vanaf 1 januari tot 31 december mag nachtvissen in bijna heel Schiedam met 1 en dezelfde vergunning.
Nu hoorde ik van mijn schoonvader die in Arnhem woont dat hij weer een aparte nachtvisvergunning moet kopenNiet eens

Ik heb me eigen er nog niet heel erg in verdiept, maar weet wel dat het vissen in bv het Lage Berse bos eo heel erg onduidelijk en duur aan het worden is.
Daarbij vind ik het ook enorm raar dat wij in Schiedam met een dichte tent en grondzeil mogen vissen van de vereniging Schiedam en de vaste controleurs. Als de blauwe brigade toevallig komt controleren krijg je mooi een prentd'oh!
Krijgen wij toevallig contole van bv de GZH dan zijn we helemaal de klos. Die gasten vallen zelfs over een open paraplu met zijflappen

En wat betrefd die 3 hengels heb ik ook zo mijn bedenkingen over. Hier in de buurt zullen een hoop vissers nu 3 hengels gaan gebruiken waar dit qua ruimte eigenlijk niet mogenlijk is.

Zo pffff het is er uit Like

Bewerkt door de gebruiker donderdag 3 januari 2013 21:15:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Ruud Gosselink  
#16 Gepost : donderdag 3 januari 2013 22:02:38(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Schiedam en omstreken is je gewone vispas? Dat is bij mij Groot-Rotterdam. Alle verenigingswater en gemeentewater Rotterdam mag ik het hele jaar nacht vissen.

Tent heeft de vereniging helemaal niks mee te maken en de controleurs dus eigenlijk ook niet. Net alsof je verkeerd geparkeers staat in feite. (Wel of geen grondzeil gaat helemaal nergens over)

Lage Bergse Bos staat inde Gezamenlijke lijst als nachtviswater, maar met de beperking maart t/m oktober. Niks onduidelijks aan, staat gewoon omschreven.

Drie hengels is hier in de nuurt (incl. Schiedam) niet toegestaan.
kuijsje2012  
#17 Gepost : donderdag 3 januari 2013 23:47:55(UTC)
kuijsje2012

20 ponder

Bedankjes: 1 keer
weg met de 3de hengelvergunning wat mij betreft zie al genoeg hengels op de plomp
http://643859649545125642.weebly.com/

wie het kléne niej eert is de gróte niej weert

Johan Krenger  
#18 Gepost : vrijdag 4 januari 2013 09:52:23(UTC)
Johan Krenger

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Ruud Gosselink schreef:

Van de site van SVN:
5. Besteding inkomsten
De inkomsten uit de verkoop van de
Nachtvistoestemming en Derde hengeltoestemming
worden gebruikt voor het
uitbreiden van het aantal nachtviswateren,
lobby bij lokale overheden voor het
mogen gebruiken van schuilmiddelen bij
het nachtvissen, het uitzetten van
(spiegel)karper en controle om misstanden
bij het nachtvissen tegen te gaan.

Kijk en dit is toch een goede zaak!!
dreamcatcher  
#19 Gepost : vrijdag 4 januari 2013 12:28:28(UTC)
dreamcatcher

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Ruud Gosselink schreef:
Schiedam en omstreken is je gewone vispas? Dat is bij mij Groot-Rotterdam. Alle verenigingswater en gemeentewater Rotterdam mag ik het hele jaar nacht vissen.

Tent heeft de vereniging helemaal niks mee te maken en de controleurs dus eigenlijk ook niet. Net alsof je verkeerd geparkeers staat in feite. (Wel of geen grondzeil gaat helemaal nergens over)

Lage Bergse Bos staat inde Gezamenlijke lijst als nachtviswater, maar met de beperking maart t/m oktober. Niks onduidelijks aan, staat gewoon omschreven.

Drie hengels is hier in de nuurt (incl. Schiedam) niet toegestaan.

Schiedam en omstreken is bij mij inderdaad de gewone vispas. Alleen als we met 3 hengels kan je dit aanvragen bij de vereniging die een beperkt aantal vergunningen uitgeeft voor het vissen met 3 hengels.

Ik ben vorige week gecontroleerd in het Beapark in Schiedam. De controleur vertelde mij dat de vaste controleurs niet moeilijk doen over een tent met grondzeil. Maar de blauwe brigade voert ook regelmatig controles uit en die schrijven wel bekeuringen uit voor die dichte tenten.

Ik heb net even zitten lezen en mag met Schiedam ook inderdaad in het lage bergse vissen.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 4 januari 2013 12:47:30(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

dreamcatcher heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
IMAG0326.jpg
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
tielsevisteam  
#20 Gepost : woensdag 9 januari 2013 19:15:33(UTC)
tielsevisteam

5 ponder

Blegh mijn vereniging staat de 3e hengelpas niet toe op hun waterVerdrietig .
Alleen de karpergroep die een speciale vergunning heb mag het wel.
Maar als je daar nu aanmeld krijg ik hem pas in Januari 2014.

Eigenlijk best wel jammer.
Bij ene water moet je dus lid zijn van de karpergroep.
En bij de andere moet je dus weer een nachtvispas en 3e hengelpas hebben.

Waarom niet gewoon 1 pas scheelt hoop geld en een hoop gedoe.
(Eigenlijk iemand blij maken met een dode mus)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (6)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.