30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Mijn molens zitten nu een tijdje zonder lijn en ik wou er nieuwe lijn opzetten en ze draaide erg stroef ik heb er wat molen vloeistof van schimano opgedaan maar dat werkt niet echt |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
En nu heb je advies nodig? |
Say hello to my little friend |
|
|
|
|
Ja wat ik het beste eraan kan doen? |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
je kan denk ik het beste je molens even opsturen naar het merk waarvan ze zijn. die kunnen ze schoonmaken en opnieuw smeren. als ze die beurt niet waard zijn qua financieel. dan zou ik ze lekker snel in de container laten verdwijnen en mijn seizoen beginnen met nieuwe molens. qua lijn... zou ik korda subline er op zetten. vis ik al jaren mee en werkt prachtig. |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
thimon schreef:je kan denk ik het beste je molens even opsturen naar het merk waarvan ze zijn. die kunnen ze schoonmaken en opnieuw smeren. als ze die beurt niet waard zijn qua financieel. dan zou ik ze lekker snel in de container laten verdwijnen en mijn seizoen beginnen met nieuwe molens. qua lijn... zou ik korda subline er op zetten. vis ik al jaren mee en werkt prachtig. Een goede hengelsport zaak kan dit ook zelf.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
floriskouters schreef:thimon schreef:je kan denk ik het beste je molens even opsturen naar het merk waarvan ze zijn. die kunnen ze schoonmaken en opnieuw smeren. als ze die beurt niet waard zijn qua financieel. dan zou ik ze lekker snel in de container laten verdwijnen en mijn seizoen beginnen met nieuwe molens. qua lijn... zou ik korda subline er op zetten. vis ik al jaren mee en werkt prachtig. Een goede hengelsport zaak kan dit ook zelf. ook dat is een optie Floris. er zijn genoeg mogelijkheden die je kunt doen. |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 9-7-2012(UTC) Berichten: 24
|
Je kunt de molen zelf even uit elkaar halen en kijken waardoor hij stroef loopt. Vaseline kan ook wonderen doen.
Gr Niels
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 3-1-2013(UTC) Berichten: 22
|
Qua lijn bij mij verschilt het nogal! Ik heb op me ene molen 28/00 nylon en op de ander weer een gevlochten lijn. Bij nylon heb ik een voorkeur aan het merk 'STREN' extra strength 34/00 hele goeie lijn nog geen problemen mee gehad en is niet duur 300m klosje kost €9.95 in mijn hengelsportzaak hier lag ie in een bak bij de afprijzingen dus ik had ehm voor €5,-. En gevlochten lijn berkley whiplash of berkley tourment exceed. 17/00 of hoger. Inderdaad even kijken waar je molen stroefloopt en anders schoon laten maken. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 4 januari 2013 18:18:02(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Carp Counter 2013: 0
PB SchubKarper: 20 pond PB SpiegelKarper: 20 pond |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-11-2010(UTC) Berichten: 341
|
ik zou kijken of er een Shimano service center in de buurt zit. Die kunnen de molen een servicebeurt geven. Er zit vast wel een hengelsportzaak in de buurt die dat kunnen Bewerkt door de gebruiker vrijdag 4 januari 2013 09:27:32(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.