25 ponder Lid sinds: 7-10-2009(UTC) Berichten: 412
|
Hallo allen,
Ik was erg blij met het feit dat er een landelijke vergunning kwam voor een 3e hengel en voor het nachtvissen. Dit omdat ik graag ook wel af en toe ergers anders mag vissen i.p.v mijn eigen woonplaats. Maar nu heeft mijn plaatselijke hsv hun eigen nachtpas en 3e hengelvergunning ingevoerd. Voor dit geintje betaal ik nog weer is €20 extra. Als iedere hsv dit gaat doen schiet je er dus geen kloten mee op!
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Bij mij in de buurt mag je nergens met 3 hengels vissen! :( En het nachtvissen is ook behoorlijk streng... |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 7-10-2009(UTC) Berichten: 412
|
Dat is helemaal beroerd, maar wat ik bedoel aan te geven is dat zo het hele idee over de landelijke vergunning dus niks voorsteld..
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
zwolle is gewoon kut!! en wat word er dan gezegd?? ja sorry maar er is gestemd bij de allerlaatste leden vergadering en waar was jij voor je stem?? dus een beetje een verrotte instelling |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Is toch niks anders dan de Vispas. Is ook landelijk maar met heel veel beperkingen. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Lodewijk schreef:zwolle is gewoon kut!! en wat word er dan gezegd?? ja sorry maar er is gestemd bij de allerlaatste leden vergadering en waar was jij voor je stem?? dus een beetje een verrotte instelling Was je er wel? En heb je laten weten wat je wil??
|
|
|
|
|
Leroy86 schreef:Dat is helemaal beroerd, maar wat ik bedoel aan te geven is dat zo het hele idee over de landelijke vergunning dus niks voorstelt.. Dat stelt wel degelijk iets voor. In de Gezamenlijke Lijst staan heel veel wateren waar je mag nachtvissen en evt met drie hengels. Ook in het water dat door je vereniging is ingebracht in die lijst. Voor het verenigingswater dat niet in de lijst is ingebracht wordt door de vereniging (bestuur of ledenvergadering) bepaald of er wel/niet 's nachts mag worden gevist en met hoeveel stokken. Ga je nooit buiten dat water, dan hoef je de landelijke nachtvistoestemming niet aan te schaffen. Dat geldt natuurlijk ook andersom. Voorlopig zijn we er alleen maar op vooruit gegaan. Wellicht komt het er ooit nog eens van dat we met een enkele pas overal kunnen vissen. Tot dan is het zaak om je zelf goed te informeren voordat je ergens neerploft.
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ruud Gosselink schreef:Lodewijk schreef:zwolle is gewoon kut!! en wat word er dan gezegd?? ja sorry maar er is gestemd bij de allerlaatste leden vergadering en waar was jij voor je stem?? dus een beetje een verrotte instelling Was je er wel? En heb je laten weten wat je wil?? alsof er naar mij geluisterd word daar |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
Lodewijk schreef:Ruud Gosselink schreef:Lodewijk schreef:zwolle is gewoon kut!! en wat word er dan gezegd?? ja sorry maar er is gestemd bij de allerlaatste leden vergadering en waar was jij voor je stem?? dus een beetje een verrotte instelling Was je er wel? En heb je laten weten wat je wil?? alsof er naar mij geluisterd word daar Verzamel alle karpervissers die je bij elkaar kunt krijgen en ga dan eens naar de vergadering. Er zal er vast wel een bij zijn waar wel naar geluisterd wordt. Wanneer je van te voren overlegt wat jullie wensen zijn en met een goed voorstel komt, kan het bestuur dit niet zo maar naast zich neer leggen. Zeker niet wanneer je op de vergadering kunt laten zien dat een flink deel van de leden karpervisser is.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 7-3-2010(UTC) Berichten: 99
|
Hier ook een dubbel gevoel ik mocht op mijn water altijd nachtvissen,nu moet ik voor 2013 een apparte vergunning voor kopen terwijl ik er vorig jaar gewoon mocht nachtvissen nu kost het me extra geld................
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
de controleurs bij onze vereniging vissen ook allemaal in een tentje en met drie hengels die geven daar ook nooit een bekeuring voor uit |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
|
Die controleurs geven helemaal nooit een bekeuring. Daar heb je een boa of een agent voor nodig.
|
|
|
|
|
Je moet niks, maar op sommige wateren mogen inderdaad alleen leden van een bepaalde vereniging vissen.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Dit zal ook altijd het geval blijven. Verenigingen willen hun leden niet kwijt ivm financiën en pacht van wateren. Als alle wateren in de landelijke lijst worden opgenomen dan zullen ze zoveel leden verliezen dat ze viswateren moeten afstaan aan particulieren, natuurbeheer etc.
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 15-2-2011(UTC) Berichten: 2
|
hallo ik heb een vraagje over dit. eerst mogt je altijd nacht vissen in de maanden juni juli en augustes ist nu zo dat je daar een vergunning voor nodig heb of mag je nog steeds zonder nachtvisvergunning dan nacht vissen?
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 1-3-2011(UTC) Berichten: 140
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
In de lijst van viswateren vind je 3 verschillende symbolen.
- Het cijfer "3": Dit betekend dat je met de 3e hengelvergunning/toestemming met 3 hengels mag vissen. - Een halve maan: Dit betekend dat je een nachtvisvergunning/toestemming nodig hebt om er te mogen nachtvissen. - Een bivvy/tent: Dit betekend dat je zonder nachtvisvergunning/toestemming er mag nachtvissen.
Bovenstaande is zoals ik het heb begrepen.
Nu zijn er wateren die niet in de landelijke lijst van viswateren zijn opgenomen. Hiervoor heb je een vergunning van de betreffende visvereniging waar het water ligt voor nodig. De vereniging beslist mede met de APV (algemene plaatselijke verordening, welke per gemeente verschillend is) of je op een bepaald water van hun vereniging mag nachtvissen. Zo kan het zijn dat je voor een water van een visvereniging weer een aparte nachtvisvergunning nodig hebt om te mogen nachtvissen. Deze worden meestal begin van het jaar verdeeld tijdens een ledenvergadering. Dit zou je per viswater van een visvereniging moeten nakijken.
p.s. mocht ik het verkeerd hebben geformuleerd, graag even een correctie.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
DioR schreef:In de lijst van viswateren vind je 3 verschillende symbolen.
- Het cijfer "3": Dit betekend dat je met de 3e hengelvergunning/toestemming met 3 hengels mag vissen. - Een halve maan: Dit betekend dat je een nachtvisvergunning/toestemming nodig hebt om er te mogen nachtvissen. - Een bivvy/tent: Dit betekend dat je zonder nachtvisvergunning/toestemming er mag nachtvissen.
Nu zijn er wateren die niet in de landelijke lijst van viswateren zijn opgenomen. Hiervoor heb je een vergunning van de betreffende visvereniging waar het water ligt voor nodig. De vereniging beslist mede met de APV (algemene plaatselijke verordening, welke per gemeente verschillend is) of je op een bepaald water van hun vereniging mag nachtvissen. Zo kan het zijn dat je voor een water van een visvereniging weer een aparte nachtvisvergunning nodig hebt om te mogen nachtvissen. Deze worden meestal begin van het jaar verdeeld tijdens een ledenvergadering. Dit zou je per viswater van een visvereniging moeten nakijken.
Sinds de nieuwe regels is het een enorme rotzooi geworden met de regels en heb me dan ook voor genomen mij hier niets van aan te gaan trekken. maar dit terzijde wat ik begreep is dat er in de maanden juni juli aug. niets veranderd is dat blijven de maanden dat nachtvissen mag, maar voor de rest van het jaar een nachtvispas nodig is. dat waren de maanden waarin nachtvissen niet was toegestaan (iets wat me hele visleven niet dwars werd gezeten maar dit terzijde)en nu dus uit de wet is gehaald en onder gebracht in gemeentelijke verordening, nu dus met toestemming van een nachtvispas. Maar goed ik kan dit ook fout hebben, tot zover de "duidelijke nieuwe regels" Bewerkt door de gebruiker dinsdag 19 maart 2013 21:30:10(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 1-3-2011(UTC) Berichten: 140
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Ja het is inderdaad een zooitje. Want nu begin ik ook weer te twijfelen hoe dat zit met die 3 maanden welke voorheen waren opengesteld voor nachtvissen. Niet dat ik mij hier van aan trek, maar het is dan wel duidelijk dat het nu een zooitje is!
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 31-1-2013(UTC) Berichten: 107 Bedankjes: 9 keer Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
DioR schreef:In de lijst van viswateren vind je 3 verschillende symbolen.
Sorry DioR, alleen je punt 3 klopt niet helemaal. Het " tentje" staat voor of dat je dat werkelijk met een tent mag vissen, anders dus alleen een plu met zijflappen. Zoals ik hem lees. Mvg, Anco Tentje De regels over het gebruik van een tentje of ander schuil- of kampeermiddel zijn op 1 oktober 2012 niet veranderd. Het is nog altijd de bevoegdheid van de gemeente om dit te regelen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). De APV staat vaak op de website van de gemeente. Als de gemeente het gebruik van een tentje toestaat dan kan de visrechthebbende hieraan – net als bij het nachtvissen – nadere voorwaarden stellen. Om te weten of iemand een tentje mag gebruiken, moet dus eerst gekeken worden naar de APV en vervolgens in de schriftelijke toestemming (vergunning) voor het vissen. De wateren waar het gebruik van een schuilmiddel is toegestaan zijn in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren voorzien van het symbool . Voor de wateren waar dit symbool niet bij staat, is het onbekend of niet toegestaan om een schuilmiddel te gebruiken. Om er achter te komen of bij deze wateren een schuilmiddel mag worden gebruikt, moet worden gekeken naar wat er in de APV staat.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.