CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
The Recall Rig (bungy rig)
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
dat dacht ik al, dus ik gebruik ok kneedlood, maar dacht misschien is er wel een trukje voor...
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 2-3-2010(UTC) Berichten: 363
|
Afgelopen sessie weer een paar hele mooie, dikbuikige schubben gevangen op de recoil. nu heb ik in het verleden heel lang gesukkeld om deze rig te maken. De tube moest soepel genoeg zijn, maar als je te soepel en te uitrekbaar ging, werd de diameter veel te klein om er uberhaupt een onderlijnmateriaal door te krijgen. Afgelopen sessie dan maar wat uitgeprobeerd. ik wou dat mijn recoil goed zou zinken (ving mijn vissen in ginhelder water op nog geen 2m diepte op een klare zandbodem) en tevens een goede camouflage zou bieden. Ik had zeer fijne transparante siliconetube van 0,5m voor deze klus mee. met behulp van een splicing needle kon ik hierdoor een zinkende braid krijgen. Vroeger had ik ook het probleem dat ik nooit de tube over de miniwartel kreeg geschoven, laat staan over de hoofdwartel (mt 8). gelukkig heeft korda nu de sinkers op de markt gebracht en deze bleken te volstaan om de dunne silicone tube te fixeren over de sinkers, welke ook stevig bleven zitten op de braid. Hierdoor ligt mijn recoilgedeelte op de bodemgepind en doet het nog veel beter zijn werk Grtz,Sven VQ
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Goeie tip Sven! Ik maakte meestal een stuitje, maar zo'n sinker houd de boel ook mooi op de bodem!
|
|
|
|
|
niet dus ...de sinkers zorgen er voor dat de boel in een lus gaat staan omdat er nog steeds lucht in de tube zit. ook hier zal je dus kneedbaar lood moeten gebruiken.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 2-3-2010(UTC) Berichten: 363
|
bij mij lag het helemaal plat hoor. hangt ook af van welke tube je gebruikt. Als je een tube gebruikt waarbij je nog een zee van ruimte hebt tussen braid en tube, dan creëer je inderdaad zo'n boog. maar bij mij zit het strak op elkaar en ik had geen boogje Ook de braid speelt een rol, ik gebruik een zware braid, als je een drijvende braid gebruikt, dan creëer je inderdaad zo'n situaties. Grtz
|
|
|
|
|
ik gebruik super natural braid van korda en de bungy elastiek van pb en dat ligt echt niet plat hoor...
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Er komt natuurlijk altijd lucht tussen je braid en de elastiek. Een zware braid en dunne elastiek kunnen dit verhelpen. Ook doet een stukje kneedbaar lood op je elastiek wonderen.
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
The Recall Rig (bungy rig)
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.