CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
The force rods R-range of G-range, iemand ervaringen?
5 ponder Lid sinds: 11-10-2012(UTC) Berichten: 35
|
Hallo,
Ik ga dit ook eventjes hier zetten (staat op een ander forum ook) om zoveel mogelijk ervaringen te kunnen delen!
Heb op de beurs in Utrecht 2 nieuwe shimano medium baitrunners xta-lc gekocht en nu ben ik uiteraard op zoek naar nieuwe hengels! Zit nu met fox warrior hengels (de eerste versie) en die zijn al bijna een jaartje of 10 oud en passen niet zo goed bij de nieuwe molens dus tijd voor nieuwe stokken. :lol:
Mijn oog was gevallen op The force rods, meer bepaald de R-range (revolution) met kurken handvat of de G-range (gangster) met gedeeld handvat. De E-range valt er buiten omdat ik de hengels wil met de Fuji ogen en de X-range valt er buiten omdat deze een volledige ava shrink op het handvat heeft (heb ik nu al op de warriors).
Nu vind ik echter bitter weinig info, foto's of gebruikerservaringen over de R of G-range op het internet... Dus iemand die 1 van deze hengels heeft of ze vastgehad heeft in de winkel en er iets over kan vertellen dan hoor ik het graag. Ik heb wel begrepen dat de R-range een bordeaux blank heeft en aluminium kleurige fuji alconite ogen en de gangster zwarte blank en zwarte fuji alconite ogen heeft... Maar ben er niet 100% zeker van. Dus eigenlijk zou ik gaan voor de classic look of de modern look? :-? Wat zou het beste passen bij de shimano's...
Alvast bedankt! grtjs Jase
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Hoi Jason, Een review over de E-range hebben we wel: http://www.carpfeeling.c...Force-Rod-Design-E-rangeOver de andere ranges kan ik je helaas weinig vertellen. Wellicht kan je wat met de review. Het verteld iig wat over de kwaliteit van de hengelbouw Gr. Tim,
|
|
|
|
|
Bedankt tim, die review had ik idd al eens gezien, ik veronderstel dat de andere ranges wel vergelijkbaar zijn. Zijn natuurlijk nog redelijk nieuw the force rods dus veel zal ik niet vinden, zal het zelf moeten voelen ergens in de winkel ofzo!
grtjs Jase
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 26-7-2011(UTC) Berichten: 89
|
heb zelf naar de E-range zitten kijken, en vindt het toch wel hele mooie hengels.. maar ik wacht tot de beurs in februari, daar kan je namelijk echt zo'n beetje alles in de hand houden!! en wat zijn nu nog die 2 maanden
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-8-2012(UTC) Berichten: 492
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
thimon heeft volgens mij de R range ik denk dat hij je meer kan vertellen |
gooi je problemen uit, vang je dromen. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
Ron van Houtum heeft ze ook volgens mij, kun je eens reageren Ron |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Ja Ronald dat kan ik
Ik had mijn hengels aan tim gegeven om ze eens te testen. En dat heeft hij ook goed gedaan.
De E range is een superdunne hengel met een hele mooie actie.
Maar voor de topicstarter aarom moeten je hengels fuji ogen hebben Sic ogen is ook degelijke kwaliteit |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
|
peterk schreef:heb zelf naar de E-range zitten kijken, en vindt het toch wel hele mooie hengels.. maar ik wacht tot de beurs in februari, daar kan je namelijk echt zo'n beetje alles in de hand houden!! en wat zijn nu nog die 2 maanden Welke beurs is dit? In maart is er ook carpsquare in mechelen belgie, mss dat ik ook maar afwacht tot dan... En wat die fuji ogen betreft, is niet noodzakelijk maar maakt de hengel toch net ietsje meer 'af' vind ik... Het 'oog' wil ook wat zeg ik dan :-) Die blanks van the force rods zouden die niet gewoon allemaal hetzelfde zijn? Bv r range zelfde blank als e range maar dan kurk en fuji ogen zodat hier de meerprijs in zit... Dit weekend toch ook maar eens een hengelsportwinkel of 2 doen, eens kijken of ik ze kan vastnemen :-) Grtjs Jase
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
David v. Z schreef:thimon heeft volgens mij de R range ik denk dat hij je meer kan vertellen dat klopt helemaal David !! ik heb de R- range. de hengels bevallen helemaal super!! de blank heeft een geweldig mooie bruin / groene kleur. en geweldig mooi afgelakt. de ogen zijn originele Fuji-sic. staat er ook in gegrafeerd. de hengels hebben een RVS reelhouder wat erg lekker in de hand ligt en er chique uit ziet. + de actie is heel mooi parabolisch! + dat de super dunne blank gewoon voor het oog ook erg mooi is. en het kurken handvat is super! kortom... voor het geld hoef je deze degelijke engelse hengel niet te laten liggen. !! b Bewerkt door de gebruiker woensdag 19 december 2012 23:46:56(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
|
Parabolisch... Dat hoor ik altijd graag :-) Welke testcurve heb je Thimon? Ben van plan om voor de 2,5lb te gaan...
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-11-2010(UTC) Berichten: 533
Bedankjes: 27 keer Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
|
Jason, ik heb net je vraag beantwoord op het KWO forum. Zal het hier niet nog een keer plaatsen. Mvg Erwin |
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt... |
|
|
|
|
Dankjewel Erwin , volgens mij had jij een r-range bij op de beurs in utrecht niet?, heb er toen niet echt aandacht aan geschonken spijtig genoeg... Had meer interesse in een onthaakmatje die ik meegenomen had Ik geraak er nog wel uit, ga wel effe wachten tot ik ze beiden in handen naast elkaar kan hebben, dan is het nog enkel een kwestie van smaak, classic look of modern... Ben niet echt een 'tackle tart' maar toch mag het een leuke combinatie zijn, heb een rvs podje en denk dat de r-range hier wel leuk bij past grtjs Jason
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-11-2010(UTC) Berichten: 533
Bedankjes: 27 keer Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
|
Hoi Jason. Ik had ze allemaal bij me, maar het was af en toe behoorlijk druk in dat hoekje... Net ook geantwoord op KWO. Mvg Erwin |
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt... |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
jase schreef:Parabolisch... Dat hoor ik altijd graag :-) Welke testcurve heb je Thimon? Ben van plan om voor de 2,5lb te gaan... ik heb de 2,75 lbs! zit een geweldig mooie actie in. krom tot in het handvat.. zelfs met de zogenaamde knolletjes. b |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 26-7-2011(UTC) Berichten: 89
|
jase schreef:peterk schreef:heb zelf naar de E-range zitten kijken, en vindt het toch wel hele mooie hengels.. maar ik wacht tot de beurs in februari, daar kan je namelijk echt zo'n beetje alles in de hand houden!! en wat zijn nu nog die 2 maanden Welke beurs is dit? In maart is er ook carpsquare in mechelen belgie, mss dat ik ook maar afwacht tot dan... En wat die fuji ogen betreft, is niet noodzakelijk maar maakt de hengel toch net ietsje meer 'af' vind ik... Het 'oog' wil ook wat zeg ik dan :-) Die blanks van the force rods zouden die niet gewoon allemaal hetzelfde zijn? Bv r range zelfde blank als e range maar dan kurk en fuji ogen zodat hier de meerprijs in zit... Dit weekend toch ook maar eens een hengelsportwinkel of 2 doen, eens kijken of ik ze kan vastnemen :-) Grtjs Jase Ik bedoelde de Carp2013, op 2 en 3 februari in zwolle.. maar zie net dat je in belgie woont, dus is het misschien wat ver weg voor je Bewerkt door de gebruiker vrijdag 21 december 2012 13:02:08(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Mja... Zwolle beetje ver idd, kga best gewoon wachten tot de carpsquare beurs in Mechelen in maart 2013! Heb vanmorgen in een winkel de X-range vastgehad en deze heeft ook de fuji ogen maar ava shrink handle en standaard molenhouder, heb even de bruine blank, kurk en andere reelhouder erop voorgesteld in m'n hoofd en denk dat de R-range dan een leuke hengel moet zijn De hengel was best mooi afgewerkt maar zoals ik ergens gehoord had wel wat naar de 'zware' kant in vergelijking met andere hengels die er stonden... maar voor mij echt geen issue hoor. Moet wel zeggen dat het de 3lb versie was, mss dat de 2,5lb wel dunner en lichter is?? Mooi, nu eventjes doorsparen en dan hopelijk een leuke promo prijs op de beurs in Mechelen! Er wordt momenteel toch niet veel gevist hier grtjs Jase
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
The force rods R-range of G-range, iemand ervaringen?
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.