logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
PatricS  
#21 Gepost : dinsdag 18 december 2012 12:00:07(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Breede lachd Like
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
thimon  
#22 Gepost : dinsdag 18 december 2012 13:41:48(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
maakte je vroeger je aas ook aan elkaar met secondelijm ?
waren er vroeger ook boilies ?
gingen we vroeger ook onnodig het water op met boten om de vis te drillen ? in wateren met veel wier kan ik dit wel begrijpen. maar veel doen het om er de blits mee te maken en stoer mee te doen... dat vind ik nogal jammer. je vist immers voor je eigen plezier toch ??????

als je logisch nadenkt dan weet je dat secondelijm natuurlijk erg slecht is voor het water.
mensen die zeggen dat dit niet zo is zeggen dit waarschijnlijk vanwege commerciele redenen.
dat soort mensen denken volgens mij alleen nog maar aan eigen belang. het belang van het prachtige dier is volgens mij niet eens meer belangrijk.

denk alsjeblieft aan waar je mee bezig bent, en hou het simpel en diervriendelijk.

Blijb

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 18 december 2012 13:46:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Doorzetten wordt beloond!
PatricS  
#23 Gepost : dinsdag 18 december 2012 15:19:57(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Viste je vroeger ook met een gecoate onderlijn, rubber pop-up mais, leadcore enz.?

Een drupje sec.lijm voor het fixeren van je haakaas wat door de karper niet gegeten wordt, zal het kwaad niet zijn. Voorheen gebruikte we een rubber (natuurlijk niet afbreekbaar) stuitje.

Maar het blijft karpervissen "een combi van natuur, jagen en innovatie". Haak in de bek, lekker drillen, schepnet eronder, vis op het droge (op onthaakmat). Carpcare, foto en de (vrije) natuur weer in. Al met al genieten.

De één geniet van de natuur, de ander van de jacht en weer een ander van het mooie innovatieve speelgoed dat hij/zij zich heeft aangeschaft (of een combi hiervan). We proberen allen het zo milieu en diervriendelijk te doen, maar het feit blijft dat we een dier pijnigen stressen en er mee tegen zijn wil in op de foto mee gaan door hem uit zijn leefomgeving te halen.

Een mooi verhaal, maar op de vraag of de vangsten te wijden waren aan het drupje sec.lijm. Ben ik nog steeds van mening dat daar het verschil niet in zou zitten.

Ik weet zo niet een korte manier om dit te nuanceren als HenkBreede lachd

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 18 december 2012 15:21:45(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Henk Haarlem  
#24 Gepost : dinsdag 18 december 2012 16:48:36(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
PatricS schreef:
Viste je vroeger ook met een gecoate onderlijn, rubber pop-up mais, leadcore enz.?

Een drupje sec.lijm voor het fixeren van je haakaas wat door de karper niet gegeten wordt, zal het kwaad niet zijn. Voorheen gebruikte we een rubber (natuurlijk niet afbreekbaar) stuitje.

Maar het blijft karpervissen "een combi van natuur, jagen en innovatie". Haak in de bek, lekker drillen, schepnet eronder, vis op het droge (op onthaakmat). Carpcare, foto en de (vrije) natuur weer in. Al met al genieten.

De één geniet van de natuur, de ander van de jacht en weer een ander van het mooie innovatieve speelgoed dat hij/zij zich heeft aangeschaft (of een combi hiervan). We proberen allen het zo milieu en diervriendelijk te doen, maar het feit blijft dat we een dier pijnigen stressen en er mee tegen zijn wil in op de foto mee gaan door hem uit zijn leefomgeving te halen.

Een mooi verhaal, maar op de vraag of de vangsten te wijden waren aan het drupje sec.lijm. Ben ik nog steeds van mening dat daar het verschil niet in zou zitten.

Ik weet zo niet een korte manier om dit te nuanceren als HenkBreede lachd

Maar wel duidelijk, Patric. Like
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Henk Haarlem  
#25 Gepost : dinsdag 18 december 2012 16:57:47(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Wat ik me nog wel afvraag is, hoe kan je een boilie lijmen?
seconde lijm is alleen toepasbaar op vlakke/gladde onderdeel, poreus vlak (en een halve/hele bol is poreus) laat zich niet lijmen.
Lijm verdwijnt in het poreuze vlak.!!!!!!!!
Dus geen hechting.

En dan ook nog deze kant tekening, de verdampings-gas van de lijm is toxisch (lijmsnuivend junkies snuiven ook niet aan droge lijm Breede lachd ) , na verdroging lijkt het mij dat het minder kwaad kan.
Mvg. Henk Haarlem.

Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
thimon  
#26 Gepost : dinsdag 18 december 2012 18:52:39(UTC)
thimon

50 ponder

Man

ik denk dat als we aan dit soort fratsen gaan beginnen... we de plank compleet misslaan. dit omdat ik persoonlijk vind dat het leuk moet blijven. we kunnen wel steeds meer uit de kast gaan halen om een vis te kunnen vangen. maar ik ben van mening dat dit komt omdat we als een stel kuddedieren achter de nieuwe producten aan lopen. wat grotendeels allemaal onzin is en pure geldverdienerij.(producten die wel werken en goede uitvindingen daargelaten) plus dat als iemand iets roept op een forum we gelijk maar aannemen dat dit waar is. als ik hier op het forum keihard zou roepen dat je met schapenkeutels karper kan vangen.. weet ik 1000% zeker dat er een stel kuddedieren zijn die dit klakkeloos geloven en vanavond nog in een weiland staan te rapen en het gaan proberen.

maar wat nog steeds het beste werkt is investeren in de stek waar je gaat vissen. pijlen, voeren, observeren. ( zoals Erwin in een stukje beschreef over ''wonderaas dat niet bestaat''.

op die manier kan je veel meer vis vangen.

ik als koi karper liefhebber en hobbyist weet maar al te goed hoe schadelijk stoffen als lijm, ammoniak, nitriet, en schoonmaakmiddelen kunnen zijn voor een karper. nu zul je misschien denken... die éne druppel op een water van tig hectare maakt geen zak uit. maar wat als heel veel mensen het gaan doen... aantal keren per dag, per week , per jaar. dan schiet het lekker op om de waterkwaliteit en dus de vis naar de maan te helpen.

zelf heb ik een koi vijver met peperdure vissen. helaas ben ik dit jaar nog bij mij zelf in de vijver getuige geweest van een soort gelijk feit. 2 dode vissen aan de gevolgen van een paar druppels schadelijke stof.

dus mensen.... hou het leuk , diervriendelijk en simpel. zo bereik je in mijn ogen veel meer.

succes iedereen! Blijb

Blijb

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 18 december 2012 18:57:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

whitey  
#27 Gepost : dinsdag 18 december 2012 19:04:55(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
thimon schreef:
ik denk dat als we aan dit soort fratsen gaan beginnen... we de plank compleet misslaan. dit omdat ik persoonlijk vind dat het leuk moet blijven. we kunnen wel steeds meer uit de kast gaan halen om een vis te kunnen vangen. maar ik ben van mening dat dit komt omdat we als een stel kuddedieren achter de nieuwe producten aan lopen. wat grotendeels allemaal onzin is en pure geldverdienerij.(producten die wel werken en goede uitvindingen daargelaten) plus dat als iemand iets roept op een forum we gelijk maar aannemen dat dit waar is. als ik hier op het forum keihard zou roepen dat je met schapenkeutels karper kan vangen.. weet ik 1000% zeker dat er een stel kuddedieren zijn die dit klakkeloos geloven en vanavond nog in een weiland staan te rapen en het gaan proberen.

maar wat nog steeds het beste werkt is investeren in de stek waar je gaat vissen. pijlen, voeren, observeren. ( zoals Erwin in een stukje beschreef over ''wonderaas dat niet bestaat''.

op die manier kan je veel meer vis vangen.

ik als koi karper liefhebber en hobbyist weet maar al te goed hoe schadelijk stoffen als lijm, ammoniak, nitriet, en schoonmaakmiddelen kunnen zijn voor een karper. nu zul je misschien denken... die éne druppel op een water van tig hectare maakt geen zak uit. maar wat als heel veel mensen het gaan doen... aantal keren per dag, per week , per jaar. dan schiet het lekker op om de waterkwaliteit en dus de vis naar de maan te helpen.

zelf heb ik een koi vijver met peperdure vissen. helaas ben ik dit jaar nog bij mij zelf in de vijver getuige geweest van een soort gelijk feit. 2 dode vissen aan de gevolgen van een paar druppels schadelijke stof.

dus mensen.... hou het leuk , diervriendelijk en simpel. zo bereik je in mijn ogen veel meer.

succes iedereen! Blijb

Blijb

Volledig mee akoord, vissen doperen met lijm, whats next?
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
diesel  
#28 Gepost : dinsdag 18 december 2012 19:12:03(UTC)
diesel

40 ponder

lachuh man......

kan ik straks met een kannetje bisonkit gaan karperen om alle verslaafde lijmsnuivende karpers te gaan vangen...Like Like

groet erik
Henk Haarlem  
#29 Gepost : dinsdag 18 december 2012 19:26:04(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Wonderaas bestaat wel, schapenkeutels je moet ze alleen aan de hair vastlijmen met sec. lijm.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 18 december 2012 19:26:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg. Henk Haarlem.

kroon  
#30 Gepost : dinsdag 18 december 2012 19:41:05(UTC)
kroon

30 ponder

Timon
1 vraag wat voor fiilter systeem heb jij op je vijver draaien?
En is die met pvc aangesloten?
Bij mijn vijver zijn alle verbindingen gelijmd die onder druk komen te staan en de rest met manchet.
Ben met je eens dat niet iedereen van alles in het water moeten gooien!
Maar seconde lijm op je haak aas zie ik geen kwaad in.
Heb hier toen ik een andere filterlijn kreeg ook de leidingen moeten aanpassen,
En dan komt er ook lijm in het water maar heb hier geen problemen mee gehad.
Ik vind de drop off systemen erger al dat lood in het water!
steel niet de overheid dult geen concurentie

gr paul
thimon  
#31 Gepost : dinsdag 18 december 2012 19:58:03(UTC)
thimon

50 ponder

Man

kroon schreef:
Timon
1 vraag wat voor fiilter systeem heb jij op je vijver draaien?
En is die met pvc aangesloten?
Bij mijn vijver zijn alle verbindingen gelijmd die onder druk komen te staan en de rest met manchet.
Ben met je eens dat niet iedereen van alles in het water moeten gooien!
Maar seconde lijm op je haak aas zie ik geen kwaad in.
Heb hier toen ik een andere filterlijn kreeg ook de leidingen moeten aanpassen,
En dan komt er ook lijm in het water maar heb hier geen problemen mee gehad.
Ik vind de drop off systemen erger al dat lood in het water!

ik heb een 10.000 liter aquamax van Oase op de vijver lopen. + 36 wats UV lamp. met een 3 kamer filter van bijna 1000 liter. en verder staat er een luchtpomp op te blazen met een grote bruissteen.

bij mij zijn alle delen verlijmd met PVC lijm. de vis is pas de vijver in gegaan een paar weken na montage.

met dat drop off lood ben ik het compleet met je eens... dat is echt iets wat ik schandalig vind. lood is ook iets wat het water zwaar kan vervuilen.

kroon  
#32 Gepost : dinsdag 18 december 2012 20:11:13(UTC)
kroon

30 ponder

Mooi systeem

Maar geloof niet dat als seconde lijm droog is het schadelijk zou zijn voor de vis
Koi's zijn veel gevoeliger als de wilde karper en ik heb nog nooit problemen gehad door het verlijmen van pvc
steel niet de overheid dult geen concurentie

gr paul
jori  
#33 Gepost : dinsdag 18 december 2012 22:52:19(UTC)
jori

25 ponder

idd ja imitatie aas, leadcore en lood, wat Patrick al zij is al slecht voor de natuur laat staan 'seconden lijm, weken de chemicaliën er allemaal uit is niet echt goed voor het water.
behandel iedere karper met respect!
Henk Haarlem  
#34 Gepost : dinsdag 18 december 2012 23:21:47(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

jori schreef:
laat staan 'seconden lijm, weken de chemicaliën er allemaal uit is niet echt goed voor het water.

Bij opdrogen is er geen "uitwaseming"meer, zodra de lijm hard is is dat dus niet meer gaande.
dan kan het nog schadelijk zijn met schuren (inademing, maar dan ook pas na jaren daarin staan te werken)
maar dat is onderwater niet van toepassing, daar een karper geen longen heb en er is geen lucht/wind onder water wat dat stof doet rond waaien.

Zoals Kroon en Thimon ook zeggen, de water verversing systeem is bij hen ook verlijmd, en daar hebben ze geen last van.
Waarom zal een drupje lijm op hair/knoop/haakverbinding dan wel een probleem kunnen zijn.
Echt het gebruik van rocksalt is vele malen gevaarlijker, daar er bij veel vissers veel kilos in het water kunnen komen.

En vergeet niet, wat de topic starter wilde weten was,
Kan een drupje lijm een lokker zijn geweest, hij vroeg niet of het een goed lokaas was.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 18 december 2012 23:25:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg. Henk Haarlem.

thimon  
#35 Gepost : woensdag 19 december 2012 22:54:51(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Henk Haarlem schreef:
jori schreef:
laat staan 'seconden lijm, weken de chemicaliën er allemaal uit is niet echt goed voor het water.

Bij opdrogen is er geen "uitwaseming"meer, zodra de lijm hard is is dat dus niet meer gaande.
dan kan het nog schadelijk zijn met schuren (inademing, maar dan ook pas na jaren daarin staan te werken)
maar dat is onderwater niet van toepassing, daar een karper geen longen heb en er is geen lucht/wind onder water wat dat stof doet rond waaien.

Zoals Kroon en Thimon ook zeggen, de water verversing systeem is bij hen ook verlijmd, en daar hebben ze geen last van.
Waarom zal een drupje lijm op hair/knoop/haakverbinding dan wel een probleem kunnen zijn.
Echt het gebruik van rocksalt is vele malen gevaarlijker, daar er bij veel vissers veel kilos in het water kunnen komen.

En vergeet niet, wat de topic starter wilde weten was,
Kan een drupje lijm een lokker zijn geweest, hij vroeg niet of het een goed lokaas was.

wat betreft het rock salt ben ik het volledig met je eens. dit is iets wat ik ook heel slecht vindt. één of andere ''slimme'' vent heeft het verzonnen en de hele wereld gelooft het weer. 'kuddedieren' wat ik al eerder in een topic aangaf!.

echter een druppeltje zal heus geen kwaad kunnen qua secondelijm. maar toch zou ik het zeker niet met een gerust gevoel gebruiken als ik wist dat het schade kon aanrichten. bij mij gaat de natuur voor mijn eigen belang.

Blijb
Henk Haarlem  
#36 Gepost : woensdag 19 december 2012 23:45:44(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

thimon schreef:
maar toch zou ik het zeker niet met een gerust gevoel gebruiken als ik wist dat het schade kon aanrichten. bij mij gaat de natuur voor mijn eigen belang.

Blijb

Of het schade aanricht weten we dus niet, Nat ja misschien wel, droog? ik denk het niet, ik lijm al Jaaaaaaaaren mijn leadcore loops en rigs zonder enige wroeging.

Maar zou er indien het aangetoond word dat dit voor de vis schadelijk zou zijn, mee stoppen.
of nee misschien toch niet, dan moet ik namelijk gaan stoppen met vissen want lood en haak zijn ook schadelijk voor water en vis.

Ook ik ben begaan met natuur en de bewoners ervan, maar ik sla niet door.Knipoog
Ik hou mijn stek schoon en neem ook het vuil mee van een ander, maar besef zeker ook wel dat commercie voor natuur gaat.
(denk aan het vakkundig leeg vissen van water)
Mvg. Henk Haarlem.

badboy70  
#37 Gepost : donderdag 10 januari 2013 12:10:56(UTC)
badboy70

15 ponder

Secondelijm maakt meer kapot dan je lief is hahaha Nieuwe reclame van Bison?
Til de vis zonder de vis te tillen
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (6)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.