20 ponder Lid sinds: 22-10-2012(UTC) Berichten: 263
Bedankjes: 1 keer
|
ronald308 schreef:Als het goed is zit er bij het handvat een oranje knopje daarmee kun je de druk regelen,tenminste dat zit op de mijne.Ik droog mijn boilies minimaal 2 dagen dan zijn ze hard genoeg zet ze wel op een geventileerde plek.En het het belangrijkste VOCHTVRIJ dus niet je was drogen waar je ook de boilies hebt staan zo heb ik al is 10 kilo weg kunnen gooien.En voordat je grote hoeveelheden van deze mix gaat draaien,vries ze is in en ondooi ze daarna weer en check of ze dan nog net zo hard zijn als toen je ze in de vriezer hebt gedaan.Zijn ze zachter?langer laten drogen of 2,5%eialbumine toevoegen bij je mix dan he haha.Nou hoop dat je hiermee voor uit kunt als je vragen hebt hoor ik het wel kalm an ja klopt maar jij hebt met luchtdruk, ik heb nu een gewone deegspuit zonder luchtdruk (gewoon een normale dus). ik denk dat ik de volgende keer toch beter gewone zonnebloemolie ofzo kan gebruiken in plaats van zalmolie ik denk dat dit beter geleid door het spuitstuk van de deegspuit waardoor er minder druk ontstaat en niet als een dolle aan da ding hoef te knijpen. en als het dan nog niet werkt dan gaak er zelf een ventiel op zetten en de compressor er aan hangen da gaat wa sneller. ja heb nu zomaar ff een kilo gedraait om te testen hoe het zou gaan. zodra ik meer ga draaien dan zorg ik wel dat het wat sneller gaat en alles werkt. ( waarschijnlijk in het voorjaar) een ding is zeker ze stinken gruwelijk Bewerkt door de gebruiker vrijdag 30 november 2012 18:23:21(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 30-10-2012(UTC) Berichten: 6
|
Vroeger regelmatig boilies gemaakt met biggenmeel maar ik mengde er per 600gr biggenmeel,150gr volvette soyabloem ,100gr tarwebloem ,250gr vogelvoer(cede) en 150gr opfokmelk voor lammeren of kalveren(ovimilspray) bij.Het vogelvoer mengde ik erbij om het gewicht van de boilies te beperken om zo het wegzinken van de boilies op zachte bodem te beperken ,de opfokmelk gebruikte ik om een iets gladdere en hardere bol te maken ,beide produkten zorgden er ook voor om een aantrekkelijke boilie te maken.Het toevoegen van garnalenmeel valt ook te overwegen. grtjs Ziggy
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.