25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
hallo
omdat er in de karper tijdschriften veel gediscussieerd word over welke kleur pop up ben ik benieuwd wat jullie favoriete kleur is. omdat karpers rood heel slecht kunnen zien in het water tot een meter of 3a 4 en blauw juist op diepere dieptes kunnen zien ben ik benieuw hoe jullie het doen?
mijn favoriete kleur blijft nog altijd geel of wit
MVG Jori Aarts. |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Interessant, Kan een karper wel kleuren zien???????
Wie van de hier aanwezige "Biologen" weet hier op een antwoord. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
precies, al die grote merken discuseieren altijd welke kleur. als een karper daadwerkelijk zwart/wit ziet net als een hond. kun je nagaan dat de lichte kleuren goed te zien zijn zoals wit daarom ook een van mijn favoriete kleuren. als je blauw of rood in het zwartwit zal zien is het minder duidelijk en zal het voor de karper grijs zijn. daarin tegen wit blijft wit voor de karper dus naar mijn mening de opvallenste kleur. daarnaast heb ik ook soms het idee dat een karper kan schrikken van te lichte kleur. heb het vaak genoeg gezien in helder water op mijn voerplekje |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Henk Haarlem schreef:Interessant, Kan een karper wel kleuren zien???????
Wie van de hier aanwezige "Biologen" weet hier op een antwoord.[/quote
Ze kunnen het niet eens vaststellen bij jonge kinderen ,laat staan bij vissen...
Men denkt......en denkt....en denkt.... |
groet erik |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
om nu de discussie of een karper kleur kan zien laat ik even in het midden want dat was de vraag niet. mijn favo kleuren zijn oranje geel en wit. geeft mij gewoon vertrouwen |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Mijne zijn ook geel en oranje. Fluoriserend wel te verstaan. |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Wit en Roze. Geen wetenschappelijke onderbouwing, gewoon resultaten en gevoel
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 6-4-2011(UTC) Berichten: 1.053
Bedankjes: 10 keer Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
|
geel en roze. en bij zig zwart!
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
rood, bruin en roze. b |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 26-7-2011(UTC) Berichten: 89
|
ik probeer zoveel mogelijk dezelfde kleur te hebben als men boilie.. dus vaak rood, maar af en toe ook fel groen
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 12-6-2012(UTC) Berichten: 199 Locatie: Scheemda
|
niemand die donkere kleuren als favo hed.
ik kijk niet echt naar de kleur eerlijkgezecht eerder naar geur en smaak.
jha ik had gehoord dat karpers felle kleuren beter zienop de donkere bodem maar als ze omhoog kijken bijv.zigrig tegen de lichte opervlak beter zwart kunen zien ofzo. |
heb plezier in je visserij dan komt alles goed |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 29-11-2012(UTC) Berichten: 113
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
geel b ik gebruik nooit twee kleuren onder elkaar omdat ik denk dat je daar toch een soort van dresuur door krijgt rond je voer stek,maar dat is mijn mening.en over of karper kleuren kunnen zien ik zeg van wel omdat ik al meerdere testen heb gedaan om het te kunnen verklaren:bijv lood montage aanpassen op de bodem kleur heb ik wel degelijk meer aanbeten door gekregen! is dat toeval of niet? ik denk van niet!
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Lodewijk schreef:om nu de discussie of een karper kleur kan zien laat ik even in het midden want dat was de vraag niet. mijn favo kleuren zijn oranje geel en wit. geeft mij gewoon vertrouwen Daarom kwam ik er ook zo bij, dus gaat het niet om de karper maar om de visser te vangen met een heleboel kleuren. Erik had het denk ik een beetje door. |
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 26-3-2012(UTC) Berichten: 300
Bedankjes: 17 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
|
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard... |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 7-2-2012(UTC) Berichten: 132 Bedankjes: 3 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-8-2012(UTC) Berichten: 492
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Henk Haarlem schreef:Interessant, Kan een karper wel kleuren zien???????
Wie van de hier aanwezige "Biologen" weet hier op een antwoord. Volgens proeven en tests kan een karper wel heel goed kleurcontrast zien, maar op grotere dieptes krijgt alles een soort van olijfgroene waas over zich heen. Dan ziet geel er helemaal niet meer geel uit. in vrij helder water kan een karper wel alles heel goed zien. en op grotere dieptes moet je gewoon doen wat het meest logisch is namelijk: op bijv. een donkere bodem een lichtgekleurde pop up. in heel troebel water zal het zicht natuurlijk minimaal zijn. |
gooi je problemen uit, vang je dromen. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 19-7-2012(UTC) Berichten: 553 Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
|
Ik heb altijd wel vertrouwen in fluo geel |
Mvg Klerk.
Als je thuis blijft vang je zeker weten niks. |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-10-2012(UTC) Berichten: 263
Bedankjes: 1 keer
|
geel,groen,rood allemaal fluor annanas,monstercrab,mossel/anchovis Bewerkt door de gebruiker woensdag 12 december 2012 18:37:49(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
|
David v. Z schreef:Henk Haarlem schreef:Interessant, Kan een karper wel kleuren zien???????
Wie van de hier aanwezige "Biologen" weet hier op een antwoord. Volgens proeven en tests kan een karper wel heel goed kleurcontrast zien, Daar heb jij dan wel er een linkje naartoe, lees dat graag ook even. maar op grotere dieptes krijgt alles een soort van olijfgroene waas over zich heen. Dan ziet geel er helemaal niet meer geel uit. Kleuren en dieptes zijn voor mij geen vraag maar een weet, Heb duikende vrienden en kinderen. http://cvdduikclub.be/?mc=fysinlle&pg=fysiliinin vrij helder water kan een karper wel alles heel goed zien. Kan die kleuren zien was de vraag. Maar ± 20 cm voor zijn neus, dus vlak voor de bek kan die niets zien, vanwege de plek van de oog en hoek van zicht.en op grotere dieptes moet je gewoon doen wat het meest logisch is namelijk: op bijv. een donkere bodem een lichtgekleurde pop up. in heel troebel water zal het zicht natuurlijk minimaal zijn. Zie kleuren tabel van duiksite. Maar 1 ding is zeker, Snachts is alles donker dus niet zichtbaar of zwart indien je het wel kan zien, Geen licht geen kleur.Maar zoals gezegd, het is eerder een kwestie van vertrouwen in je zelf hebben, dat is het aller belangrijkste in je visuitrusting. b Bewerkt door de gebruiker woensdag 12 december 2012 18:58:23(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 101
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
roze is mijn favoriet maar ik vang beduidend meer op dumbellvormige popups dan op ronde
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.