logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Rene Korteweg  
#1 Gepost : maandag 10 december 2012 13:48:29(UTC)
Rene Korteweg

5 ponder

Hallo,

Ik wil deze weken een aantal keer vissen in een kanaal bij mij in de buurt. omdat ik dan lekker dicht bij huis ben met deze koude dagen.Angel

Mijn vraag is of jullie mij kunnen helpen met de hoeveelheid dat ik het beste kan voor voeren. Ik heb Hennep, Duivenvoermix, Kippenmais, Tijgernoten, Vismeel Boilies (Halibut), en Strategy Fish Aminol Boilies.

om niet alles voorgeschoteld te krijgen.. mijn eigen idee was 2/3 scheppen (medium schepje) per dag en dan de boilies gecrushed erdoorheen.

alvast bedankt Blij
Sponsor
F.K  
#2 Gepost : maandag 10 december 2012 14:51:42(UTC)
F.K

40 ponder

1 blikje mais om de dag. meer dan zat.
peterk  
#3 Gepost : maandag 10 december 2012 15:14:58(UTC)
peterk

10 ponder

ligt eraan op wat voor stek je gaat zitten en hoeveel karper er zit.
want er zijn nu plekken waar de karpers zich ophouden.

maar op een kanaal zou ik wel 2 schepjes partikels per dag doen, en een paar bollen.
David v. Z  
#4 Gepost : maandag 10 december 2012 18:17:08(UTC)
David v. Z

25 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
gewoon elke dag wat
gooi je problemen uit, vang je dromen.
ronald308  
#5 Gepost : maandag 10 december 2012 18:57:17(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
David v. Z schreef:
gewoon elke dag wat

Hoeveel is {wat}dan?
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
David v. Z  
#6 Gepost : maandag 10 december 2012 19:48:15(UTC)
David v. Z

25 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
dat hangt van de omstandigheden af
niet te veel in ieder geval, er extra ingooien kan maar het eruit halen niet!
gooi je problemen uit, vang je dromen.
breur  
#7 Gepost : maandag 10 december 2012 20:33:06(UTC)
breur

25 ponder

Is 17 keer bedankt in 17 post(s)
Hoi ik vis ook op het kanaal,en ga pas s,avonds na 22.00uur voeren (particels en stukjes boilie)dit in verband met de scheepvaart.ik voer bijna elke dag ongeveer 1kg,ook als ik niet ga vissen.zo ligt er altijd wat voer op je stek.grt breur.
kuijsje2012  
#8 Gepost : maandag 10 december 2012 21:05:14(UTC)
kuijsje2012

20 ponder

Bedankjes: 1 keer
als je op een kanaal gaat vissen zou ik zelf wat meer voeren omdat je de vis eerst op je ( voer )plek moet zien te krijgen op een afgesloten plas is dit natuurlijk anders je weet dat er vis rondzwemt het is alleen nog de vraag wanneer je vis gaat vangen. ik zou per keer een handje stukjes boilies een handje hele boilies en 1 a 2 handjes particels aangezien het meeste toch door witvis weggekaapt word. je kan er ook voor kiezen om een paar handjes harde mais te voeren en een paar boilies per keer derbij.

ik vis ook op een kanaal waar ik langs woon, op kanalen is het soms lastig vangen omdat je nooit weet waar de vis zich precies bevind. meestal is het dan ook wel wanneer je vis op je plek hebt, je steeds meer gaat vangen zolang je je voerplek aanhoud. en zorgen dat je aas groot genoeg is om het vangen van brasem en zeelt tegen te gaan. ik vis zelf meestal met boilies van 25 mm als ik op het kanaal vis, op het begin viste ik altijd met 20 mm maar dan landde ik nog regelmatig een brasem of zeelt. een combinatie boilie 20 mm met pop up 15 mm is ook een aanrader hier vang je ook nie t zo snel witvis op. of boilie in combinatie met mais pop upje.

omdat het water koud is zal de vis minder actief zijn en is het een aanrader om wat diepere stukken of taluten te zoeken in het kanaal en opvallende gekleurde (fluor)pop ups te gebruiken.

het beste is eigenlijk om een aantal weken te voeren en tussendoor een aantal sessies van een paar uurtjes te draaien. als er eenmaal vis op je stek zit zal je in 9 van de 10 gevallen binnen het eerste uur beet krijgen. het is dan ook verstandig om elke dag op het zelfde tijdstip te voeren. en als je dan een sessie van een paar uurtjes gaat vissen +/- een uurtje na de gebruikelijke voertijd je hengels in te werpen. ( maar dan wel een uur van te voren je voer er toch in gooien. op kanalen heb je bepaalde gebieden waar de karpers in het voorjaar/zomer paaien. meestal kun je in de buurt van deze gebieden wel een punt vinden waar taluten in de buurt zijn. vaak zijn er ook wel sluisen op een kanaal voor water naar poldersloten te sluisen bij hoogwaterstand, vaak zijn deze sluisen ook goede plekken. om een voerstek op te bouwen.

pfffff dat was een heel verhaal, ik hoop dat er nog wat info voor je bijzit maar wat betreft het voeren ik zou het in geval met een kanaal flink aanpakken, op een afgesloten water word het een heel ander verhaal.

succes ermeeBlijb

Bewerkt door de gebruiker maandag 10 december 2012 21:08:15(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

http://643859649545125642.weebly.com/

wie het kléne niej eert is de gróte niej weert

remon v wanrooij  
#9 Gepost : maandag 10 december 2012 21:12:35(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Zorg voor het kanaal er voor dat er genoeg voedingsstoffen in je bol zit. Niet zoals sommige denken dat je een bol moet gebruiken waarvan ze nauwelijks vol raken.. Dit zorgt er namelijk voor dat ze verder trekken en op zoek gaan naar het voedsel met wel de juiste voedselwaarden.

Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
ronald kingma  
#10 Gepost : maandag 10 december 2012 21:14:03(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Het René,

Tijdens de winter zou ik wel wat uitkijken met voeren. Heb je daar al het hele jaar een voerplek dan kun je hem onderhouden. Maar wel een stuk minder voeren dan je gewend bent, want de karper is erg traag en dus past zijn darm zich daarop aan. De peristaltiek is erg traag tijdens de koude maanden. Zelfde als bij mensen die weinig bewegen, die hebben vaak eens last van obstipatie.

Ik geef er de voorkeur aan de karper te zoeken en localiseren, en dan voorzichtig wat aanvoeren. Dit zoals ik in de koude maanden vis.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Groet,

Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
ronald308  
#11 Gepost : maandag 10 december 2012 21:18:06(UTC)
ronald308

30 ponder

Met dat aanpakken zou ik liever wachten tot het voorjaar.Ze vreten in deze periode echt niet veel voer.Ik denk dat je met een kilo echt teveel voert de witvis is ook echt niet actief.Je bent met een handje voer veel beter uit zo voorkom je de kans op verzadiging en help je eigen wintervisserij ook niet om zeep
kuijsje2012  
#12 Gepost : maandag 10 december 2012 21:22:47(UTC)
kuijsje2012

20 ponder

Bedankjes: 1 keer
ja idd te veel voeren is ook niet goed in verband met darmstelsel van de karper, maar op kanalen moet je wel degelijk rekening houden met witvis dus een paar handjes per keer kan zeker geen kwaad, je moet er idd geen kilo's per dag ingooien maar je moet ze wel op je plekkie zien te lokken, maar witvis op je stek is nog niet zo gek. het lokt tenslotte de karper.

http://643859649545125642.weebly.com/

wie het kléne niej eert is de gróte niej weert

ronald308  
#13 Gepost : maandag 10 december 2012 22:06:51(UTC)
ronald308

30 ponder

In de winter moet je het trouwens anders om doen Kuisje zoekken moet je ze
martin blom  
#14 Gepost : maandag 10 december 2012 22:35:21(UTC)
martin blom

10 ponder

Jep zoeken en kijken waar ze uithangen ook op kanalen en rivieren blijven ze ergens hangen diepen stukken inhammen havens onde bruggen en noem maar op nu beginnen met voeren op een normaal recht stuk is bijna kansloos.
Dit is het moment om te vissen waar de vis zit!
En dan hoef je niet te voeren want dan zitten ze er al!

Bewerkt door de gebruiker maandag 10 december 2012 22:36:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

johnnyhaars  
#15 Gepost : maandag 10 december 2012 22:53:50(UTC)
johnnyhaars

5 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik zou in winter alleen voeren met een handje grote schrale bollen 20-25mm per dag. dit omdat je dan meer zeker ben van dat dat kleine beetje niet word weggekaapt door witvis. ik denk zelf dat om nu nog te beginnen met een voercampagne dat het weinig uit zou halen. ik denk dat je er beter aan doet om instant te vissen op plekken waar je bijna zeker weet dat ze er liggen, een pva-tje met wat kruim en een opvallend aasje is genoeg
ronald308  
#16 Gepost : maandag 10 december 2012 23:11:25(UTC)
ronald308

30 ponder

Helemaal mee eens Johhny en Martin
Rene Korteweg  
#17 Gepost : dinsdag 11 december 2012 01:25:25(UTC)
Rene Korteweg

5 ponder

Zo, wat een reacties en ervaringen. super!

Het gaat om een plek in het kanaal op 20 meter van een brug af en 4 meter van de kant. het zal net voor de diepere "vaargeul" liggen.

Ik blijf mooi doorvoeren op deze plek en kijk wel wat ervan komt. dit is toch de manier om het te leren. en verder lijkt het me handig na het lezen van jullie reacties om de fiets te pakken en een tiental plekken langs het kanaal af te gaan om te onderzoeken op diepte en taludjes.

Bedankt voor de tips. ik denk dat meerdere (nieuwelingen) hier wel wat aan hebben.Blijb
Rene Korteweg  
#18 Gepost : dinsdag 11 december 2012 01:32:36(UTC)
Rene Korteweg

5 ponder

martin blom schreef:
Jep zoeken en kijken waar ze uithangen ook op kanalen en rivieren blijven ze ergens hangen diepen stukken inhammen havens onde bruggen en noem maar op
Martin.. Over havens gesproken! ik heb nog even gedacht aan die grotere jachten die nu toch onbemand zijn... zit daar geen karper onder?

Gr Rene
Bennie  
#19 Gepost : dinsdag 11 december 2012 23:04:48(UTC)
Bennie

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik zou met deze temp niet voorvoerenNiet eens en nee ook niet op het kanaal! karpers liggen voornamelijk stil en zijn niet echt opzoek naar voedsel en zijn al snel verzaadigd. probeer pas met voorvoeren als de water temp 15 graden is en bouw het langzaam op veel aanbeten veel voeren weinig aanbeten voer afbouwen,wat je nu kan doen is een pva bag met vermalen popups en vis met een snowman, hou wel je aas zo klein mogelijk! dit wil het wel eens goed doen in de winter.

Gr Bennie
popp96  
#20 Gepost : dinsdag 11 december 2012 23:20:16(UTC)
popp96

15 ponder

Nederland

Bennie schreef:
ik zou met deze temp niet voorvoerenNiet eens en nee ook niet op het kanaal! karpers liggen voornamelijk stil en zijn niet echt opzoek naar voedsel en zijn al snel verzaadigd. probeer pas met voorvoeren als de water temp 15 graden is en bouw het langzaam op veel aanbeten veel voeren weinig aanbeten voer afbouwen,wat je nu kan doen is een pva bag met vermalen popups en vis met een snowman, hou wel je aas zo klein mogelijk! dit wil het wel eens goed doen in de winter.

Gr Bennie

voor voeren kan heus wel maar niet te veel ik vis ook op kanaal ik voer 3 spods vol met duive voer en 1spod vol met verkruimelde boilies en hele van 15mm en 20mm. ik weet zekker dat het duivenvoer wel wordt op gegeten zit genoeg grote voorn en beetje brasem.
heb plezier in je visserij dan komt alles goed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (8)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.