logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
kuijsje2012  
#1 Gepost : woensdag 21 november 2012 20:57:16(UTC)
kuijsje2012

20 ponder

Bedankjes: 1 keer
dit jaar heb ik het voor het eerst meegemaakt dat ik een karper ving die nog een andere onderlijn in zijn bek had, het betreft hier een groot water met veel mosselbanken op taluten. ik vind het echter raar omdat je hier niet zomaar een vis vangt dat het toch voorkomt dat karpers gevangen worden en dat ze dan de onderlijn nog in de bek hebben.

mijn vraag/opmerking is dan eigenlijk hoe lang zal een karper gemiddeld met een onderlijn rondzwemmen na lijnbreuk.

de karper was natuurlijk wel blij nadat ik hem kon verlossen van zijn 2 onderlijnen 1 van mij en een van iemand anders.

het viel me op dat de haak wel verroest was maar op zich nog wel stevig.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 november 2012 20:59:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

http://643859649545125642.weebly.com/

wie het kléne niej eert is de gróte niej weert

Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : donderdag 22 november 2012 10:07:04(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Goede vraag! Ik zou het niet weten. Ik denk dat het ook afhangt van de plek waar hij is gehaakt. Ik heb ook wel eens karpers gevangen met een haak in hun bek maar deze rigjes zagen er meestal nog aardig 'vers' uit.
Johan Krenger  
#3 Gepost : donderdag 22 november 2012 12:10:18(UTC)
Johan Krenger

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Denk dat het ook aan de haak ligt, de ene zal sneller corrodiseren als de andere!
In jouw geval denk ik dat de haak er niet meer lang in zou hebben gezeten.
mike.l  
#4 Gepost : donderdag 22 november 2012 17:38:00(UTC)
mike.l

15 ponder

Volgens sommige boeken kan een Karper een haak zonder weerhaak binnen enkele uren uit zijn bek "werken" met perastaltische bewegingen.
Met weerhaak lijkt het mij een stuk moeilijker.
team nootdorp  
#5 Gepost : dinsdag 27 november 2012 22:23:38(UTC)
team nootdorp

35 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
heb er ook wel eens een gevangen, ik vis altijd weerhaakloos, daar heb ik een beter gevoel bij

it's an addiction, there is no treatment
www.teamnootdorp.weebly.com
ej de klerk  
#6 Gepost : dinsdag 27 november 2012 22:33:36(UTC)
ej de klerk

25 ponder

Nederland

Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
Ik heb een paar jaar geleden op de rivier een vis verspeeld door lijnbreuk, nadat ik alles had vervangen en opnieuw had ingegooid liep dezelfde hengel binnen het uur weer af en ja je voelt hem al aankomen ......dezelfde vis met m'n onderlijn nog in z'n bek, die kon ik er dus mooi nog uithalenLike . Zo zie je maar dat deze vis gewoon nog door aasde .
Mvg Klerk.

Als je thuis blijft vang je zeker weten niks.
luukcarp  
#7 Gepost : woensdag 28 november 2012 08:12:59(UTC)
luukcarp

30 ponder

Bedankjes: 7 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Heb ik een keer met een. Snoek gehad die verspeelde ik doorlijnbreuk 15min uren later op de andere hengel met dodaars ving ik hem wel

tight lines and wet nets
Luuk Zomerhuis
Marc  
#8 Gepost : woensdag 28 november 2012 16:35:01(UTC)
Marc

20 ponder

Ik denk dat als je wilt wachten tot een haak uit een bek is gecorrosideerd, dus is weggeroest, je je eigen ongans kunt wachten, meeste haken zijn van hoogwaardig staal, en juist zo behandeld dat ze niet, of iig erg roest-ongevoelig zijn!..

Heb al eens een vis gevangen waarbij al het onderlijn materiaal was vergaan, en de haak roestig oogde, waarop ik met mijn nagel het roest verwijderde en er gewoon een harde staallaag onder vandaan kwam, als ik moet schatten hoe lang zo'n haak dan al in een vissebek vastzit, praat je al snel over enkele jaren, ongetwijfeld!..en die was ook nog wel enkele jaren blijven zitten!..

M.
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
Erwin  
#9 Gepost : vrijdag 30 november 2012 16:36:31(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
ej de klerk schreef:
Ik heb een paar jaar geleden op de rivier een vis verspeeld door lijnbreuk, nadat ik alles had vervangen en opnieuw had ingegooid liep dezelfde hengel binnen het uur weer af en ja je voelt hem al aankomen ......dezelfde vis met m'n onderlijn nog in z'n bek, die kon ik er dus mooi nog uithalenLike . Zo zie je maar dat deze vis gewoon nog door aasde .

Dit heb ik ook een keer gehad!! Was een ijsselvis. Verspeelde hem en een aantal uur later ving ik hem met mijn haak nog in zijn bek.
leen  
#10 Gepost : vrijdag 30 november 2012 20:25:37(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Erwin schreef:
ej de klerk schreef:

Dit heb ik ook een keer gehad!! Was een ijsselvis. Verspeelde hem en een aantal uur later ving ik hem met mijn haak nog in zijn bek.

En daar gingen een heleboel vastgeroeste theoriën... ;-)
Karperpeer  
#11 Gepost : zaterdag 15 december 2012 12:49:45(UTC)
Karperpeer

10 ponder

Op het Hollands Diep 1 keer een karper gevangen die een onderlijn in zn bek had van een andere visser.Ik kreeg het idee dat de haak er nog niet zo lang in kon zitten.De onderlijn zat zo onhandig,dat de vis er ongetwijfeld last van heeft gehad.
Ondanks het feit dat er op dat uitgestrekte water natuurlijk volop gevist wordt,stond ik toch even raar te kijken.Zelf helaas ook een klein aantal vissen verspeeld aan de scherpe stenen op de bodem.Na het monteren van 45/100 is dat gelukkig niet meer gebeurd.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 15 december 2012 14:14:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Tellerstand riviervissen vanaf April 2013 :

Aantal :5
Zwaarste: 12,5 kg
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.