logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
jori  
#1 Gepost : woensdag 21 november 2012 10:45:18(UTC)
jori

25 ponder

hallo allemaal,

ik heb plannen om in de zomer (2013) in belgie een week te gaan vissen op een openbaar water waar niet veel gevist word. het moet dus geen kempishe kanaal of v-kanaal zijn waar je tent-aan-tent-aan-tent zit te vissen! wil wel graag een water waar niet te veel op word gevist en waar mooie vissen op zitten die de 30 pond grens paseren. iemand un water?

mvg jori aarts
behandel iedere karper met respect!
Sponsor
luuk heesters  
#2 Gepost : woensdag 21 november 2012 13:38:40(UTC)
luuk heesters

15 ponder

Sorry dat ik het zeg. Maar ik denk niet dat je veel info zult winnen.
Dit omdat er een leuk bestand zou moeten zwemmen de locals het waarschijnlijk toch stil houden als het er niet druk is.
Kunt beter zelf even google euarth of google maps kijken. werkt ook goed Breede lach
ronald308  
#3 Gepost : woensdag 21 november 2012 13:44:35(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Die wateren zoekt iedereen Jori
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
jori  
#4 Gepost : woensdag 21 november 2012 18:59:25(UTC)
jori

25 ponder

ja of juist niet want iedereen denkt dat ze op druk beviste wateren veel vangen om dat er veel gevist word. dus je hept er van die zaadjes bij die dan alleen naar drukt bevisten wateren gaan.

en je kan wel op google maps kijken maar dan weet je nog niks of er veel gevist word
thimon  
#5 Gepost : woensdag 21 november 2012 19:13:01(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
zoals al eerder door andere mensen word aangegeven... iedereen zoekt zo'n water waar hij ongestoord zijn ding kan doen en de vetste vissen kan vangen. maar toch blijf ik er bij dat je die zelf zal moeten vinden.
de locals van bepaalde wateren houden altijd hun mond dicht... dat grapje zul je zelf ook herkennen omdat je zelf ook een fanatiek visser bent.

ik heb zelf ook een stek waar ik niet gezien word, en ook nooit over vertel. ik vis er altijd alleen. alleen op die momenten kan je vaak je ding doen en de vissen vangen die je wilt hebben.

dus gewoon... google earth even af zoeken. of gewoon een mooi betaalwater boeken waar mooie vissen zwemmen van dat gewicht.

er zijn echt geen karpervissers die jou alles tot in detail gaan vertellen van een water met dikke bakken en de mooiste vissen. het is helaas in de karpervisserij allemaal al erg genoeg dat niemand elkaar meer iets gunt.

ik weet dat er ook heel veel sportieve karpervissers zijn die elkaar iets gunnen. maar het overgrote deel zijn maar een stel kleine kindertjes... en dan met name die gesponserde mannetjes... altijd maar populair en arogant doen.. bahh!! hoop dat mensen hier eens van leren.

succesLike

Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 november 2012 19:15:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Doorzetten wordt beloond!
luuk heesters  
#6 Gepost : donderdag 22 november 2012 14:02:22(UTC)
luuk heesters

15 ponder

Jori, ik zie dat je uit nuenen komt. in deze omgeving liggen genoeg leuke watertjes.
Sommige druk bevist en sommige minder druk bevist. Kom zelf ook uit die omgeving.
jori  
#7 Gepost : vrijdag 23 november 2012 19:34:10(UTC)
jori

25 ponder

@ luuk

dat klopt er liggen hier veel wateren in de buurt
heb ik nuenen al heel veel vis gevangen maar in nuenen zelf zwemmen geen grote...
wel op de kanalen hier zwemmen grote karpers rond maar zie die maar is te vangen tussen alle guppen van 14-22 pond. ik heb denk ik nu al op de kanalen hier al 50 karpers gevangen met als grootste maar 28 pond, ja een vis dan verspeelt van midden in de 30 pond Teleurgesteld heb op kanaal maar 2 vissen verspeelt of het kwam door een molen waar de slip niet meer op reageerde en dan maar met de hand binnen halen en zien dat je een gigantishe bak aan de lijn hebt en daarna langs een gevlocten lijn van een vismaat aan zwemt d'oh! en alles kwijt en dan een visje zo verspeelt. dus dat gaat opzich wel maar het zijn allemaal schubjes tussen de 14 en de 22 pond en er komen nauwelijks echt grote uit van hoog in de 20 pond begin 30 pond. maar 95% van de vissen zijn wel punt en punt gaaf en dat is immers het belangrijkste! Blijb

en dan heb je nog de visplas ekkerstrijt(wel bekend bij de genen die in omgeving eindhoven wonen) plas van 16 hec met aardig wat stijlen taldujes van 4 naar (13) !!! meter!! waar enorm veel vis valt te vangen! soms wel (15)!!! in een nacht met namen vissen van 16-25 pond en een enkelen 30er dat is op zich wel een mooi water maar er word veel ste veel gevist. door al die zaadjes die ram op je voerstek gaat liggen of die zun eigen markers er niet uit halen als ze klaar zijn met vissen en dan in de winter er achter komen als het water hoog staat van, """""" ja hoe komt dat nouuu? dat ik een vis verspeel in iets????? huh ik snap er niks van) van die figuren vissen er veel ste veel nie nergens rekening mee houden word daar wel een beetje schijtziek van... en dan heb je nog die dagjes mensen of polen waar ik me eigen kapot aan erger!!!!d'oh!

maar heb een water met een grote inhoud van water in de zomer gevonden waar de nodige bakken rondzwemmen en bijna niet gevist word en waar de uitdaging moeilijk is heb nu in 18 nachten maar 1 vis! wel een prachtige vis zon water moet ik hebben waar weinig vis zit maar wel mooie grote en moeilijk is waar je het zelf moet uidokteren hoe alles in mekaar zit!

mvg jori aarts

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 23 november 2012 19:34:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

jori  
#8 Gepost : vrijdag 23 november 2012 19:39:32(UTC)
jori

25 ponder

@ thimon

ja dat klopt wat je zegt maar ja je kan wel een water hebben op google earth en als ik vanuit nederland helemaal naar bels (belgie) moet rijden en dan aan een watertje komen waar het de moord blijkt te sitkken van de guppen of helemaal geen vis in een week dan zit je daar wel zonder auto

en ja een betaal water is ook niks voor mij want daar is het veel ste druk naar mij zin...
en heb ook geen zin om tussen al die zaadjes te gaan zitten die alleen maar op de gewicten zitten te vissen en die 30 kilo bollen per dag in flikker. weinig zin in eerlijk gezegd

en zijn er op het kempishe kanaal geen stukken waar weinig word gevist? of op het verbinds kanaal of albert kanaal?

mvg jori
luuk heesters  
#9 Gepost : vrijdag 23 november 2012 20:40:16(UTC)
luuk heesters

15 ponder

De bakken van het kanaal zullen vroeg of laat komen. als je lekker aan het vangen bent gewoon aanhouden het gaat immers toch om de beleving? en de kans op een bak is altijd aanwezig.
Maar als je nu een groot mooi water hebt gevonden waar bijna niet gevist wordt en met leuke vissen erop. wat houdt je tegen? zou daar vollebak aan de slag gaan dan. van elke blank leer je, en de voldoening als je een vis vangt is zoveel groter. ook al is het een gup.
jori  
#10 Gepost : zaterdag 24 november 2012 12:04:53(UTC)
jori

25 ponder

idd dat klopt ben nou ook volle bak er aan het vissen

maar op het wilhelmina kanaal zitten zoveel guppen en zie dan maar eens een dikke er tussen uit te pikken

gr jori
Frans Klomp  
#11 Gepost : zondag 25 november 2012 14:59:59(UTC)
Frans Klomp

5 ponder

Zoals iedereen zegt, gaat niemand dit jou via het forum vertellen. Heb er zelf ook een tijdje naar gezocht. En heb alleen wateren gevonden waar je nog 150 euro voor een jaarvergunning gaat betalen. En vaak nog van allerlei beperkingen, zoals het niet gebruiken van een boot, niet nachtvissen, etc. Kunt denk ik beter een betaalwater zoeken of toch de wat drukker beviste (bekende) wateren opzoeken.
aircooled  
#12 Gepost : zondag 25 november 2012 22:11:14(UTC)
aircooled

15 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik heb hem via pm wel willen helpen vind dat er meer dit moesten doen en zo ook beginend vissers net zoals ik wat helpen;-)
dit zou het allemaal net wat makkelijker maken ;-)
lang de andere kant zoeken zoeken maakt het leuk verlede weekend nog in heel limburg men ronde gedaan en wat plaatjes gaan zoeken voor volgend jaar!!!
aircooled  
#13 Gepost : zondag 25 november 2012 22:43:41(UTC)
aircooled

15 ponder

iemand hier al geweest???
Heerenlaakwaterplas in maaseik
jori  
#14 Gepost : zondag 25 november 2012 22:45:24(UTC)
jori

25 ponder

ik kan niet zomáár ff naar belgie rijden.
mag al heel blij zijn als ze mij naar belgie brengen voor te vissen laat staan ff een water zoeken.
maarja ik hobby wel ff rond op google earth ff een rivier of plas opzoek werkt natuur lijk ook maar dan is het maar een pure gok dat er weinig word gevist.

@ aircooled ik ben zeker geen beginnend visser meer!
in belgie heb ik nog niet echt gevist. in nederland maak ik een nacht of 38 per jaar en da doe ik toch al een aantal jaartjes ieder weekend zit ik aan't water te nachtvissen.

Bewerkt door de gebruiker zondag 25 november 2012 22:49:30(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

aircooled  
#15 Gepost : zondag 25 november 2012 23:38:05(UTC)
aircooled

15 ponder

was niet op u bedoeld bedoel gewoon dat beginend vissers net als ik weinig hulp krijgen ivm de vis plaatsen ;-)
luuk heesters  
#16 Gepost : maandag 26 november 2012 00:37:31(UTC)
luuk heesters

15 ponder

aircooled schreef:
was niet op u bedoeld bedoel gewoon dat beginend vissers net als ik weinig hulp krijgen ivm de vis plaatsen ;-)

Klopt, maar dit is ook wel te begrijpen toch?
Als beginnend visser vind ik dat je niets te zoeken hebt op wateren met dikke vissen.
Dan kun je beter op een campingwater of parkvijvertje gaan vissen. op wateren waar veel vis zwemt.
Zodat je het drillen, omgaan met karpers en de technieken onder de knie krijgt.
Als je dan veel beter vangt als de rest en het door hebt op die wateren dan pas zou ik de stap maken naar een ander water met dikkere vissen.
Ook worden veel stekken niet prijs gegeven door de vissen die in het water zwemmen en doordat er echte serieuze vissers vissen en die niet een beginneling op hun stek willen aantreffen naar al het voorbereidende werk.
jori  
#17 Gepost : maandag 26 november 2012 18:26:57(UTC)
jori

25 ponder

oke
reinout  
#18 Gepost : woensdag 5 december 2012 01:53:36(UTC)
reinout

5 ponder

Bedankjes: 1 keer
carpfigter  
#19 Gepost : woensdag 5 december 2012 16:44:56(UTC)
carpfigter

35 ponder

thimon schreef:
er zijn echt geen karpervissers die jou alles tot in detail gaan vertellen van een water met dikke bakken en de mooiste vissen. het is helaas in de karpervisserij allemaal al erg genoeg dat niemand elkaar meer iets gunt.
iedereen gunt iedereen wel zijn vis maar vertrouwen in elkaar hebben is een ander verhaal , omdat iedereen die op zulke watersvist of gevist heeft weet als je durfd zeggen wat je vangt je heel binnenkort mag verwachten dat de aanbeten drastisch naar omlaag geschroefd worden of dat je totaal niks meer gevangen krijgt Whistle ik neem aan dat iedereen wel begrijpt wat ik hiermee bedoel .
grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Henk Haarlem  
#20 Gepost : woensdag 5 december 2012 20:05:46(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
carpfigter schreef:
thimon schreef:
iedereen gunt iedereen wel zijn vis maar vertrouwen in elkaar hebben is een ander verhaal , omdat iedereen die op zulke watersvist of gevist heeft weet als je durfd zeggen wat je vangt je heel binnenkort mag verwachten dat de aanbeten drastisch naar omlaag geschroefd worden of dat je totaal niks meer gevangen krijgt Whistle ik neem aan dat iedereen wel begrijpt wat ik hiermee bedoel .
grtzz

De ervaren visser wel Jurgen, het zijn de onervaren vissers die nog niet daar mee op de bek zijn gegaan, en daar om nog in wonderen geloven.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (9)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.