20 ponder Lid sinds: 22-10-2012(UTC) Berichten: 263
Bedankjes: 1 keer
|
floriskouters schreef:kuijsje2012 schreef:floriskouters schreef:Eerst geschreven door: Mikaë kuijsje2012 schreef:een schuiflood van +/- 30 gram tussen 2 knijploodjes i en wat bij lijnbreuk ?? mooi bekken krijgen we dan of een dode vis. denk eerst ff na voor dat je wat post. ik denk dat jullie niet snappen wat ik bedoel ik zal een keer een foto maken, het is niet schadelijk voor de vis begrijp het juist wel. was meer bedoeld tegen mikael. zon knijploodje laat zo los door een kleine druk. o ok dacht dat je het tegen mij had b |
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 101
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
oh ik dacht dat het schuiflood en de knijploodjes op de hoofdlijn zaten. op de tube is idd geen enkel probleem. het spijt me mijn fout.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
kuijsje2012 schreef:ik gebruik ook geen leadcore meer, gebruik tegenwoordig +/- een meter redelijk stugge tube en dan een schuiflood van +/- 30 gram tussen 2 knijploodjes in, werkt perfect bovendien houd het schuiflood het toplood tegen als je een vis beet hebt, werkt top.je lijn loopt perfect over de bodum en de tube word ook zomaar niet doorgesneden aangezien ik al jaren op mosselbanken vis. Dus als ik het goed begrijp, kan het lood er ook niet af na lijnbreuk? Quote:een schuiflood van +/- 30 gram tussen 2 knijploodjes in Wij noemen dat een deadrig. En ja heb alles gelezen ook je excuus en uitleg, heb daar een andere gedachte over. Slechte ideeën worden slecht uitgevoerd door onervaren vissers. Bewerkt door de gebruiker zondag 18 november 2012 19:13:37(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
Henk Haarlem schreef:kuijsje2012 schreef:ik gebruik ook geen leadcore meer, gebruik tegenwoordig +/- een meter redelijk stugge tube en dan een schuiflood van +/- 30 gram tussen 2 knijploodjes in, werkt perfect bovendien houd het schuiflood het toplood tegen als je een vis beet hebt, werkt top.je lijn loopt perfect over de bodum en de tube word ook zomaar niet doorgesneden aangezien ik al jaren op mosselbanken vis. Dus als ik het goed begrijp, kan het lood er ook niet af na lijnbreuk? Quote:een schuiflood van +/- 30 gram tussen 2 knijploodjes in Wij noemen dat een deadrig. En ja heb alles gelezen ook je excuus en uitleg, heb daar een andere gedachte over. Slechte ideeën worden slecht uitgevoerd door onervaren vissers. wat bedoel je henk ? het lood glijd toch van de lijn af het lood zit op de tube als je goed opgelet hebt dus zodra er lijnbreuk is verliest de karper het gewone lood en de tube met lood dus dat is geen probleem je moet maar eens de foto downloaden dan kan je het zien, ik gebruik dit al enige tijd ga niet zomaar onzin er op zetten. daar denk ik echt wel over na henk kuijsje2012 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Dat ziet er opzich wel goed uiit |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
@ kuijsje2012 Mijn excuus, nu ik de foto zie, zie ik in dat ik je verkeerd heb begrepen, heb nog wel een opmerking, waarom doe je die loodjes erop met schuiflood er tussen zie hier de meerwaarde niet van, eerder een nadeel, Tungsten tube is al zwaar genoeg, en gewone tube moet water er in lopen wat de tube doet zinken. nog een kant opmerking, op de lijn geen voorslag knoop? want als die loodjes er niet loskomen, dan blijft het schuiflood wel zitten,met kans dat de tube blijft hangen op de voorslagknoop. indien niet dan is dit geen deadrig. Bewerkt door de gebruiker maandag 19 november 2012 18:09:07(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
nee vis niet met voorslag alleen knoop om de wartel van de onderlijn aan de lijn te maken. Het schuifloof heeft 2 voordelen omdat het aan het uiteinde van de tube zit: zodra het lood op de bodem zakt meemt tube normaal niet de vorm aan zoals je zou willen omdat de bodem nooit helemaal gelijk is, bovendien vis ik zelf ook op een talut met een mosselbank. maargoed in 9 van de 10 gevallen heb je kans dat de tube half boven de bodem hangt als je met loodkogels en schuiflood werkt kun je ook met slappe lijnen vissen en je eerste meter lijn toch strak over de bodem leggen door ff dat rukje te geven voordat je je hengel op je steun legt, in principe werkt het hetzelfde als de freefall, alleen met tube zou dit nooit lukken. het tweede voordeel is dat wanneer je lijnbreuk hebt het lood als het ware in je voordeel werkt omdat wanneer de vis gaat schudden om alles kwijt te raken zowel het zwaardere lood als het lood van 30 gram zorgen dat het eenvoudig van de lijn af glijd. daarom is het ook belangrijk dat het schuiflood ( het zwaardere lood tegenover de loodkogels ) aan het uiteinde zit. en wat de tube betreft als je ergens vist waar geen obstakels of scherpe dingen zijn dan hoef je natuurlijk ook geen meter tube te gebruiken. ik gebruik dit sinds het begin van het jaar en werkt uitstekend. cruijf zou zeggen een win win situatie |
|
|
|
|
|
Die Cruijff zegt ook in ieder nadeel zit een voordeel, dus voor mij is dat een idioot die niks van vissen weet, hahahahahahaha Maar goed jij bent tevreden hier mee en ik ga er maar van uit dat je alles op het droge heb uit getest, maar je vaart uit dan? want werpen met deze setup is onmogelijk omdat de boel gaat "boemerangen" (moet er een naampie aan geven) En je mening over tungsten tube ? ooit geprobeerd of ben je ontevreden hier over? Want ik kan er maar niet aan wennen dat je deze setup gebruikt. Maar ook dit nog, waarom geen leadcore? |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
ik ben nu de laatste tijd ook met leadcore aan het vissen van korda de kable. vind het prima spul! ik vis de montage als een shoker stysteem. als volgt splice ik eerst de leadcore daarna maak ik er een kwik link aan vast en zet ik een een shok bead aan vast. daarna het lood en zet ik alvolgt er een klein stukje krimpkous 2 cm van het lood vandaan. daarna krimp ik het krimpkous en zet ik er een rubber bolletje op zodat je een "shoker systeem krijgt' als de vis gehaakt word gaat hij met de kop schudden en het bollejte gaat meteen uit de krimpkous dus het lood kan van de leadcore af bij eventuele lijnbreuk dus dit is super visveilig! |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
|
Ter aanvulling; Dit is in ogen het veiligste systeem voor bij gebruik Leadcore, Of het helicopter systeem, waarvan PB denkt het uitgevonden te hebben. Henk Haarlem heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Henk Haarlem schreef:Ter aanvulling; Dit is in ogen het veiligste systeem voor bij gebruik Leadcore, Of het helicopter systeem, waarvan PB denkt het uitgevonden te hebben. Die dingen kun je toch ook als running rig gebruiken? |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
|
luukcarp schreef:Henk Haarlem schreef:Ter aanvulling; Dit is in ogen het veiligste systeem voor bij gebruik Leadcore, Of het helicopter systeem, waarvan PB denkt het uitgevonden te hebben. Die dingen kun je toch ook als running rig gebruiken? Ja is veelzijdig te gebruiken, |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.