30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
welke leadcore is nou echt goed mij lijkt die e.s.p wel goed? |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
geen enkele schadelijk voor de vis bij verkeerd gebruik. ga dan voor tungsten tube. de korda bijvoorbeeld |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Bekijkt berichten in topic: 1.413
|
die van solar. of die nieuwe van taska
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Free fall leaders van rigsolution. |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 6-5-2012(UTC) Berichten: 118
|
ik heb die van rigsolutions das die van pietvogel en ik heb de korda kable allebei kei goede leadcores alleen ik vind die van korda fijner voor chod rig en helicopter rig en die van piet vogel voor leadclip en inline en zo maar allebei kei goede leadcores
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 101
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
oke'bedankt voor alle reacties |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Geen leadcore is nog beter |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Eerst geschreven door: Mikaë freefal van piet vogel Is geen LEADcore(zit geen lood in), maar een zeer prettige vervanger. Overigens het allergoedkoopst bij Henk Koster (9,95 i.p.v. 12,95), maar dat terzijde.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Zoals Leen al zegt, Freefall van Piet, Contour Unleaded van Solar en Core Zero van Taska zijn allemaal geen leadcores!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-10-2012(UTC) Berichten: 263
Bedankjes: 1 keer
|
ik gebruik ook geen leadcore meer, gebruik tegenwoordig +/- een meter redelijk stugge tube en dan een schuiflood van +/- 30 gram tussen 2 knijploodjes in, werkt perfect bovendien houd het schuiflood het toplood tegen als je een vis beet hebt, werkt top.je lijn loopt perfect over de bodum en de tube word ook zomaar niet doorgesneden aangezien ik al jaren op mosselbanken vis. |
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 101
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
kuijsje2012 schreef:een schuiflood van +/- 30 gram tussen 2 knijploodjes i en wat bij lijnbreuk ?? mooi bekken krijgen we dan of een dode vis.
|
|
|
|
|
Eerst geschreven door: Mikaë kuijsje2012 schreef:een schuiflood van +/- 30 gram tussen 2 knijploodjes i en wat bij lijnbreuk ?? mooi bekken krijgen we dan of een dode vis. door het gewicht van het lood schiet dit los een knijplood stelt niks voor weet je zelf en zonder knijplood kan natuurlijk ook en wat ik ook wel eens doe is een stukje pva string gebruiken om het schuiflood tijdelijk aan me draad vast te knopen zodat het altijd op zun plek ligt Bewerkt door de gebruiker zondag 18 november 2012 12:54:16(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
|
Eerst geschreven door: Mikaë kuijsje2012 schreef:een schuiflood van +/- 30 gram tussen 2 knijploodjes i en wat bij lijnbreuk ?? mooi bekken krijgen we dan of een dode vis. denk eerst ff na voor dat je wat post.
|
|
|
|
|
floriskouters schreef:Eerst geschreven door: Mikaë kuijsje2012 schreef:een schuiflood van +/- 30 gram tussen 2 knijploodjes i en wat bij lijnbreuk ?? mooi bekken krijgen we dan of een dode vis. denk eerst ff na voor dat je wat post. ik denk dat jullie niet snappen wat ik bedoel ik zal een keer een foto maken, het is niet schadelijk voor de vis |
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 24-5-2012(UTC) Berichten: 42
|
zelf vindt ik die van B.richi de beste
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
de freefall is dan wel geen leadcore maar het heeft exact hetzelfde doel. Het is een leader met als enige verschil dat het geen lood bevat. Dat kan alleen maar goed zijn Ik gebruik sinds de komst van dit materiaal ook niets anders. Reden; Het is erg dun en verschrikkelijk soepel. Valt dus heel mooi op de bodem. Qua kleuren mogen ze alleen wel een voorbeeld nemen aan fox of korda.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Ze waren toch van rigsolution bezig met een chameleon uitvoering. |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
|
ik heb ff snel het systeem in elkaar gezet om te zeggen wat ik bedoel, ik heb het nu ff met een toploodje gedaan omdat ik niks anders in de buurt had ik heb het systeem nu ff dichter op het zware lood gezet omdat ik het anders niet op de foto kreeg zodra je lijnbreuk hebt heeft de vis hier geen last van omdat de lijn door de tube gaat en niet door het lood in feite freefall maar dan eenvoudig en werkt perfect. normaal gebruik ik hier ook geen toplood als schuiflood maar zon ouderwets loodje zie foto en loodkogels) in plaats van de bollendingen die er nu op zitten. de loodkogels kun je overigens over heel je tube gebruiken een erg veilig systeem (niet te hard aanknijpen) kuijsje2012 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
|
|
|
|
|
kuijsje2012 schreef:floriskouters schreef:Eerst geschreven door: Mikaë kuijsje2012 schreef:een schuiflood van +/- 30 gram tussen 2 knijploodjes i en wat bij lijnbreuk ?? mooi bekken krijgen we dan of een dode vis. denk eerst ff na voor dat je wat post. ik denk dat jullie niet snappen wat ik bedoel ik zal een keer een foto maken, het is niet schadelijk voor de vis begrijp het juist wel. was meer bedoeld tegen mikael. zon knijploodje laat zo los door een kleine druk.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.