logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
kuijsje2012  
#1 Gepost : dinsdag 30 oktober 2012 20:28:34(UTC)
kuijsje2012

20 ponder

Bedankjes: 1 keer
hebben jullie trouwens dat filmpje van piet vogel gezien dat ie toplood maakt doormiddel van een loodje 30 gram met wartel en stukje tube en dan het stukje tube door de wartel halen en kram in de uiteinde van het stukje tube.

ik heb het laats geprobeert en werkte prima, bedankt piet voor de tip Blijb
http://643859649545125642.weebly.com/

wie het kléne niej eert is de gróte niej weert

Sponsor
peter servais  
#2 Gepost : dinsdag 30 oktober 2012 22:50:29(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik vind die Fox captive backleads prima, ik wil niets anders meer..

Deze raak je iig ook niet kwijt.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Ruud Gosselink  
#3 Gepost : dinsdag 30 oktober 2012 23:14:54(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

peter servais schreef:
Ik vind die Fox captive backleads prima, ik wil niets anders meer..

Deze raak je iig ook niet kwijt.

Ja hoor, na twee keer gebruiken heb ik ze met haring en al in de kant laten zitten. De volgende dag had een ander ze al gevonden.
Vond het toch ondingen. Wanneer het aan de kant ondiep is, of je moet over de planten vissen gaan ze niet ver genoeg. Met een beetje vuil openden ze niet en sloeg er een bij een run om de hengel.
Er zijn fans van de captives, maar ik hoor daar niet bij.
kuijsje2012  
#4 Gepost : dinsdag 30 oktober 2012 23:30:10(UTC)
kuijsje2012

20 ponder

ik ben ook geen van van backleads, doe mij maar zelfgemaakt toplood werkt goed.

peter servais  
#5 Gepost : dinsdag 30 oktober 2012 23:37:49(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Ruud,

Daar heb je idd een paar puntjes waarbij het mis kan gaan. Ik ben ook wel eens aan het goochelen met het mooi laten afzinken van de loodjes. Maar als ze eenmaal netjes afgezonken zijn vind ik ze prima werken. Ik vind ook dat je die touwtjes niet te los moet laten hangen. Wanneer ze niet te veel speling hebben zullen ze ook makkelijker los schieten volgens mij.

Ik heb het met die losse toploodjes geprobeerd, maar die was ik na 1 a 2 keer ophalen vaak alweer kwijt. Vandaar ook mijn keuzes voor de Fox Captive backleads.
De manier van Piet vogel zal ook prima werken, er zijn natuurlijk meer van die toploodjes die voldoen en niet snel los laten
Groeten Peter, Knipoog

Raymon Reterink  
#6 Gepost : woensdag 31 oktober 2012 09:18:30(UTC)
Raymon Reterink

20 ponder

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Ik heb ooit eens een partijtje toploodjes gekocht bij Patrick Spruyt (uit Belgie).
Die maakt die dingen zelf op de door jou gewenste kleur voor een mooie prijs.

Zins ik die dingen heb verlies ik ze nagenoeg niet meer. Dit terwijl ik de voorgangers van de meeste overige merken na 1-2x gebruiken wel weer kwijt was. Maar op 1 of andere manier zijn deze toch even anders met het oogje wat aan je lijn bevestigd word.

Die fox dingen met dat gele draadje heb ik ook geprobeerd maar was niet mijn ding
Ruud Gosselink  
#7 Gepost : woensdag 31 oktober 2012 16:33:43(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Peter, wanneer je ze fijn vindt om te gebruiken is dat mooi en nog wat tips er bij is helemaal goed. Heb jij de zwaarste uitvoering? Ik had namelijk het idee dat die van mij te licht waren.

Ik gebruik nu losse kunststof 'connectors' , waar je zelf je lood in moet hangen. Kunnen nauwelijks losschieten en je kunt heel makkelijk van gewicht wisselen.
UserPostedImage
peterk  
#8 Gepost : woensdag 31 oktober 2012 20:59:42(UTC)
peterk

10 ponder

zelf vis ik veel met gewoon toplood, simpel, goedkoop en ik verspeel hem eigenijk niet, behalve als ik lijnbreuk heb:s

Ook gebruik ik de captive backleads, en ik moet zeggen ik ben het met Ruud eens, ken de problemen..
maar ik moet zeggen als ik aan het kanaal zit, vindt ik het wel fijn om ze te hebben
kuijsje2012  
#9 Gepost : woensdag 31 oktober 2012 21:40:34(UTC)
kuijsje2012

20 ponder

ik heb ze een paak keer gebruikt maar schoten elke keer los enzo,meschien dat het aan mij ligt, tegenwoordig gebruik ik eigen toplood van soms 80 gram om onder andere vuil van de lijn te houden maar ook zodat het lood met aas niet meegenomen word door de stroming. en natuurlijk ook om de lijnen onder water minder op te laten vallen.

peter servais  
#10 Gepost : woensdag 31 oktober 2012 21:43:47(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Of ik de zwaarste versie heb weet ik niet Ruud.
Het gebeurd mij ook wel eens dat ik het loodje bij het optillen van de hengel mee naar boven til.
Als ik dan even schud valt het lood wel. Maar 9/10 keer komt lost het lood meteen.

Die Connectors zijn volgens mij wel heel goed bruikbaar, mocht ik voor losse toploodjes gaan, ga ik daar wel even voor kijken. Ik verspeel nou eenmaal niet graag mijn spullen..
Groeten Peter, Knipoog

ronalddehoog  
#11 Gepost : woensdag 31 oktober 2012 23:18:55(UTC)
ronalddehoog

40 ponder

Bedankjes: 2 keer
Denk dat de keuze ook veel afhangt van de situatie. Zelf gebruik ik tegenwoordig ook vaak die captive backleads en het bevalt mij best. Vaak zit ik dan ook op ondiepe wateren te vissen en op een afstand van max zo'n 50 meter. Ook ligt er geen tot weinig vuil. Hiervoor vind ik deze captive backleads perfect.

Kan me goed voorstellen dat als je op langere afstand vist en dieper dat je losse toploodjes fijner vind omdat deze verder kunnen zakken en op een grotere afstand kunnen liggen. Vroeger gebruikte ik deze dingen vaak maar deze kwamen tijdens een drill vaak tegen de top van mijn hengel aan. Hier had ik echt een grafhekel aan. Vandaar dat ik ben overgestapt.
Voer geen oorlog, voer de vissen.
freaky  
#12 Gepost : donderdag 1 november 2012 00:09:34(UTC)
freaky

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
heb vroeger die captive backleads wel gebruikt.

en heb 1x gehad dat ik 2 hengels en me maat 3 hengels had staan, en allemaal met een captive baclead, vervolgens een run om 3 uur snachts, met een schub die voor het eigen kantje niet te houden was, resultaat was alle lijnen en lijnen van de captive backleads te pakken
sindsdien nooit meer gebruikt

gebruik nu de zwaarste sliders van korda als toploodje
leer om te vangen, vang om te leren
Erwin  
#13 Gepost : donderdag 1 november 2012 13:45:56(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Captives gebruik ik alleen wanneer ik in een kanaal vis. Verder altijd de toploodjes van Fox. Deze glijden lekker en raak je niet zo snel kwijt. Heb veel verschillende soorten geprobeerd maar ben hier toch het meest tevreden mee.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.