CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Karpervissen algemeen
»
Hoe vis je goed bij een paal van een brug ???
10 ponder Lid sinds: 22-8-2012(UTC) Berichten: 81
|
Hoe vis je nou goed bij een paal van een brug ? Bij mij gaan veel van mij helemaal om de paal heen
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 26-7-2011(UTC) Berichten: 89
|
slippen behoorlijk dicht zetten, dicht op de hengels zitten dat doe ik tenminste als ik zo zit te vissen en dan verspeel ik niet veel.. en wat ook veel mensen doen is leadcore gebruiken.. misschien een idee
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-11-2010(UTC) Berichten: 533
Bedankjes: 27 keer Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
|
En op deze manier krijg je prachtige papegaaien bekken..... Probeer vanaf de andere kant te vissen. 9 van de 10 keer krijg je toch een run en wanneer je achter de paal vist zal hij er vanaf vluchten. Wanneer je dat doet moet je natuurlijk wel eerst goed kijken of je de vis dan wel veilig kunt landen. Wanneer dit alles niet lukt... probeer de vis met een mooie voerplek wat bij de palen vandaan te lokken, misschien heb je dan ruimte voldoende voor een normale dril. Gaat dit allemaal niet lukken, zoek een andere stek. Geen vis is het waard om na de vangst zwaar gehavend terug gezet te worden. Mvg Erwin |
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt... |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 14-4-2012(UTC) Berichten: 529
Is 17 keer bedankt in 17 post(s)
|
Daar heb je gelijk in Erwin hier beginnen ze ook steeds meer met gevlochten lijnen,en slip dicht.ze denken dat ze alles wat geschreven wordt moeten overnemen.jammer.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-2-2012(UTC) Berichten: 221
|
Hey DylanCarp1, wat je kunt doen is voeren om een obstakel, vervolgens een voerspoor trekken vanaf dat obstakel tot een meter of drie, vier en dan aan het eind van dat voerspoor vissen, dit werkt absoluut goed, op deze wijze trek je de vissen weg van het obstakel en win jij enkele meters speelruimte...
Je geeft aan dat jij er veel verspeeld om de paal dat houd dus in dat er veel vissen met een stuk lijn aan hun bek zwemmen of iig een uitgescheurde plek in de bek oplopen...na 1 of 2 verspeelde vissen zou je toch eens moeten nadenken of je nog ethisch-verantwoord bezig bent...
grt Marc |
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde..... |
|
|
|
|
Bedankt voor de ze tips en hopen dat er nog meer tips komen b
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 5-10-2012(UTC) Berichten: 17
|
Wat Marc hierboven als eerste zegt, is een goede optie. Maar ik zou, zo naar je profielfoto kijkend en je leeftijd schattend, zeggen ga lekker op zoek naar een andere stek waar karper zit, doe ervaring op met het vangen van mooie karpers op wat meer open water. En ga over een paar jaar met die ervaring in je rugzak nog eens terug naar die brug om die karpers daar te vangen.
Nu loop je teveel risico op het beschadigen van de vis en dat kan nooit de bedoeling zijn... |
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-1-2011(UTC) Berichten: 713
|
Helemaal mee eens Marco en Marc, Voerspoor werkt zeer goed, en ga niet direct op moeilijke plekken zitten waar vissen snel een obstakel in kunnen zwemmen, leer dat eerst op een stuk open water waar je het drillen goed onder de hand krijgt. Het kan ook goed dat je al lang ervaring hebt en het drillen al goed onder de hand hebt, dat zijn de karpers hier gewoon zeer sterk en weten hoe ze los komen, probeer dan toch echt een stuk van de palen af te vissen ik hoop dat je er nog een mooie vis vangt succes!! |
Het maakt niet uit groot of klein, als ze maar mooi zijn
|
|
|
|
|
bedankt iedereen
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 14-2-2012(UTC) Berichten: 150
|
ken dat allemaal goed,kan het ook moeilijk laten om niet op de moeilijkste plekken te vissen als je weet dat je daar toch zo veel sneller een beet krijgt dan elders als je dat doet dan moet je wel altijd dicht OP je hengels zitten en NATUURLIJK gevlochten hoofdlijn en dergelijke voorslag gebruiken ook heel belangrijk is dat je eerst een onderlijn weet te maken die steeds mooi in het midden van de onderste lip haakt en dus bijna niet kan uitscheuren snap die jarenlange heisa niet rond gevlochten draad,vissen tegen obstakels met nylon is een garantie op lijnbreuk grtss visser |
ga vissen als ze bijten! SPEEDCARP!!! |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Visser01, Jij weet hoe je moet vissen met gevlochten lijn. Maar of ik het een ander zou aanraden is weer iets anders. Het inbouwen van een paar meter speelruimte dmv een voerplek/ voerspoor vind ik toch de beste optie. Kiezen voor veiligheid is het beste. Verder vind ik dat nylon toch beter geschikt is omdat je dan toch nog een beetje rek (zie het als remweg) hebt als je een vis blokt. Dit scheelt toch weer een hoop extra druk op de bek van een karper. In het geval waarbij de rig in de onderlip haakt zal de schade nihil zijn. Bij het haken in de mondhoek of bovenlip, wat bij een sterk indraaiende rig gelukkig vrij zeldzaam is zal bij hard blokken zeker een wondje ontstaan met grote kans op erger. Gevlochten lijn is ook niet heel schuurbestendig als ik het goed heb dus bij een obstakel, één klein mosseltje en het is gebeurd met je lijn. Dik nylon of fluorcarbon (waar ook weinig rek in zit) is in mijn optiek beter geschikt. Leadcore zou ik bij obstakels niet gebruiken omdat de vis dit in bijna alle gevallen met zich mee gaat slepen bij lijnbreuk. Ik zou eerder kiezen voor een zinkende rigtube icm met een inline lood of een leadclip. Dylan, als je bij die brug vist, hoe dicht op de pijlers zit je dan? Bewerkt door de gebruiker dinsdag 30 oktober 2012 23:22:16(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-8-2012(UTC) Berichten: 492
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
blijkbaar best dichtbij, want hij zegt dat de vissen telkens om de paal heen gaan |
gooi je problemen uit, vang je dromen. |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-10-2012(UTC) Berichten: 263
Bedankjes: 1 keer
|
haha david das een paaaaaaaling die jij bedoelt Bewerkt door de gebruiker woensdag 31 oktober 2012 14:12:42(UTC)
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 2-1-2011(UTC) Berichten: 956
Bedankjes: 1 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
als je maar 10 cm van de paal ligt zwemmen ze er van af, en een meter er voor zwemmen ze er geen. maar het beste gewoon op open water vissen |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-8-2012(UTC) Berichten: 492
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
doen ook niet alle vissen hoor, ervan af zwemmen |
gooi je problemen uit, vang je dromen. |
|
|
|
|
Als je even logisch nadenkt zwemt een vis in de richting waar zijn neus wijst...met als mogelijkheid een linkse of rechtse afbuiging...heb i.i.g. nog op geen enkele video een vis in een schrikreactie als een dolle achteruit zien zwemmen (ergonomisch ook erg lastig)... M.a.w., als een vis met zijn kop van de paal af aast zal ie in een schrikreactie van de paal wegzwemmen, aast ie met zijn kop richting de paal zal ie links of rechts langs de paal schieten.. aangezien er om een paal vaak sediment weg is gespoelt, zal zich daar een kuil vormen waar voedsel in achterblijft, en waar ons aas in rolt als je tegen dit soort obstakels aan vist,een vis zal dus vaak met zijn kop in de richting van die paal aan het azen zijn, en een gehaakte vis zal daarom in de regel dus ook vaak links of rechts om die paal schieten.. Dit is i.i.g mijn visie.. M. Bewerkt door de gebruiker donderdag 1 november 2012 00:34:31(UTC)
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 30-10-2012(UTC) Berichten: 6
|
Wat ook te proberen valt is uw manier van de vis aan te slaan te veranderen ,merendeel wordt er aangeslagen in tegenovergestelde richting van het obstakel en zwemt de vis naar de paal toe om te ontsnappen aan de uitgevoerde druk .Wat je eens moet proberen is uw aanslag naar het obstakel toe uit te voeren en uw hengel zo horizontaal mogelijk te houden daardoor wordt de vis uit zijn evenwicht gebracht en komt omhoog van de bodem en tracht weg te zwemmen in tegenovergestelde richting van de uitgevoerde druk en daardoor weg van het obstakel.Dit werkt meestal bij mij toch, maar succes is niet altijd gegarandeerd. Bewerkt door de gebruiker woensdag 19 december 2012 19:54:19(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Hey Ziggy, ik heb een keer of 5 jouw reactie gelezen maar snap hem niet...als je tegen een obstakel vist ga ik er van uit dat je top van de hengel zo veel mogelijk in de richting van het obstakel wijst als ie op de steunen ligt.
Hoe moet je nu in de richting van het obstakel aanslaan??...op een horizontale manier??...
M. |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
ziggy schreef:Wat ook te proberen valt is uw manier van de vis aan te slaan te veranderen ,merendeel wordt er aangeslagen in tegenovergestelde richting van het obstakel en zwemt de vis naar de paal toe om te ontsnappen aan de uitgevoerde druk .Wat je eens moet proberen is uw aanslag naar het obstakel toe uit te voeren en uw hengel zo horizontaal mogelijk te houden daardoor wordt de vis uit zijn evenwicht gebracht en komt omhoog van de bodem en tracht weg te zwemmen in tegenovergestelde richting van de uitgevoerde druk en daardoor weg van het obstakel.Dit werkt meestal bij mij toch, maar succes is niet altijd gegarandeerd. |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 30-10-2012(UTC) Berichten: 6
|
Hallo Marc,inderdaad moet je zo horizontaal als mogelijk aanslaan en daarna uw hengeltop zoveel als mogelijk naar beneden richten terwijl je de draad zoveel mogelijk op spanning brengt,maar dit moet wel zeer snel gebeuren,dit brengt meestal de vis uit zijn gewone doen en die komt dan normaal gezien van de bodem naar boven en zwemt meestal de andere richting uit, weg van de uitgevoerde druk.Het is misschien moeilijk uitgelegd maar dit moet je eens proberen op een gemakkelijker water dat je goed kent en eens dicht tegen een obstakel aan vissen en het op die manier eens proberen.groeten Ziggy Bewerkt door de gebruiker zondag 30 december 2012 20:14:05(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Karpervissen algemeen
»
Hoe vis je goed bij een paal van een brug ???
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.