20 ponder Lid sinds: 7-3-2011(UTC) Berichten: 227
Bedankjes: 1 keer
|
ik wil gaan vissen op een moder/slip moddum waar het lookt zeker wel een cm of 20 makelijke is wegzakt,.hoe moet ik dit aanpakken voor een goede aasaanbieding Bewerkt door de gebruiker maandag 18 juni 2012 19:17:01(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
|
|
|
|
|
nee dat gaat hem niet worden |
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
gerjan schreef:ik wil gaan vissen op een moder/slip moddum waar het lookt zeker wel een cm of120 makelijke is wegzakt,.hoe moet ik dit aanpakken voor een goede aasaanbieding Als ik het goed lees zakt uw lood meer dan 1 meter weg (een cm of 120?)?, hoe zwaar is uw lood dan wel ? Bewerkt door de gebruiker maandag 18 juni 2012 17:50:57(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 12-6-2012(UTC) Berichten: 199 Locatie: Scheemda
|
licht loodje er op en chod rigje of helikopter rig |
heb plezier in je visserij dan komt alles goed |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Lange onderlijn gebruiken, Licht en plat lood. Chod rig is ook een goede. |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
floriskouters schreef:parachute bag. Wat is dat dan? |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-2-2012(UTC) Berichten: 221
|
Pva zakje zonder gaatjes waar je wat extra lucht in laat.. deze zakt langzamer door de waterlagen en komt niet met een plof op de bodem terecht, moet het niet te diep zijn anders zal het pva gesmolten zijn voor de presentatie de bodem bereikt en is het gewenste effect weg.
M. |
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde..... |
|
|
|
|
Marc schreef:Pva zakje zonder gaatjes waar je wat extra lucht in laat.. deze zakt langzamer door de waterlagen en komt niet met een plof op de bodem terecht, moet het niet te diep zijn anders zal het pva gesmolten zijn voor de presentatie de bodem bereikt en is het gewenste effect weg.
M. zo dus. thx mark.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 5-7-2010(UTC) Berichten: 156
|
Maak een "onderlijntje" van witte woldraad ( ca.30 cm. ), met op het einde een kurk. Gooi in en laat ca.10 min.liggen, als je nu je lijn binnen draait kijk je tot waar de wol verkleurt is, zo dik is de modder/blubber laag. Kan je daar je onderlijn op aanpassen, zodat je haakaas niet in de blubber wordt getrokken door je lood.
|
|
|
|
|
Marc schreef:Pva zakje zonder gaatjes waar je wat extra lucht in laat.. deze zakt langzamer door de waterlagen en komt niet met een plof op de bodem terecht, moet het niet te diep zijn anders zal het pva gesmolten zijn voor de presentatie de bodem bereikt en is het gewenste effect weg.
M. Bedankt voor je uitleg! |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
Licht wartel loodje (60 gram), en de "parachute methode" gebruiken van Floris zo doe ik het altijd, en het is effectief! |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-7-2010(UTC) Berichten: 464
|
ronalddehoog schreef:floriskouters schreef:voer met hennep. dan is al het overige wat er nog ligt, je kan niet alles wegharken, na een paar dagen ook weg. Dit heb ik inderdaad ook wel eens gehoord, schijnt goed te werken. De vis maakt zelf de stek schoon! Ik denk dat dit een leuke theorie is, maar in praktijk waarschijnlijk niet gebeurd. Alleen al om het feit dat de karper zijn eten filtert en dus alleen de eetbare delen naar binnen neemt. De rest word simpelweg gewoon weer uitgespuugd. |
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..! |
|
|
|
|
DannyAlmelo schreef: Ik denk dat dit een leuke theorie is, maar in praktijk waarschijnlijk niet gebeurd. Alleen al om het feit dat de karper zijn eten filtert en dus alleen de eetbare delen naar binnen neemt. De rest word simpelweg gewoon weer uitgespuugd.
Ik weet ook niet of het waar is. Ik heb alleen wel is gehoord dat het werkt. |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 22-8-2012(UTC) Berichten: 81
|
ik vis meestel met inline en dan gewoon een basic-rig met een gewone boilie en dan van ik er meestal twee op een dag
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 14-10-2012(UTC) Berichten: 88 Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
op het water waar ik vis is de bodem ook bedekt met blubber. ik vaar met de rubberboot me lijnen uit en laat ze tegen de lelie velden zakken en als het lood op de blubber licht trek ik het lood los en laat het weer zacht neer komen. en dat werkt super voor me
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 22-8-2012(UTC) Berichten: 81
|
gebruik messchien een pop-up dan blijft je aas iets boven de bladeren zweven
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 294
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Gebruik lichtere ingredienten in je boilie. Die dus niet als een speer naar beneden gaan. Je zou ook eens met halve bollen aan de slag kunnen gaan. Die waggelen mooi naar beneden en komen praktisch altijd met de bolle kant op de bodem terecht. De haak en onderlijn met pva foampjes voorzien en je bent al een heel eind op het goede pad...
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.