40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Hallo,
Sprak van de week iemand die op het water wat ik aan het bevissen was goed resultaat had behaald met kippenmais. Zelf vis ik hier regelmatig mee. Maar hij had het er over gewoon twee dagen weken en dan vissen. Zelf kook ik mijn mais altijd een tijdje voordat ik er mee ga vissen. Maar hij was er van overtuigd dat dit niet nodig was.
Is het koken van kippenmais dus echt nodig of is een dag of twee weken ook genoeg?
Hoor graag wat jullie er van vinden.
Gr. Ronald
|
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
ik laat het altijd voor de zekerheid 3 dagen staan. in een ton met meer dan genoeg water er in. wat ik altijd doe is elke avond nadat het een dag gestaan heeft.. het water er af gieten en dan even helemaal vol gooien met gloeiend heet water uit de kraan. herhaal dat 3 avonden achter elkaar. dan krijg je ongeveer hetzelfde resultaat als koken. ik vang vaak op het water waar ik vis graskarpers. wanneer ze op de mat liggen schijten ze gewoon verpulverde mais uit. de schubs en spiegels die ik vang, exact hetzelfde verhaal. naar mijn mening is het dus niet persee nodig om alles te koken. succes !! ik ben ook van mening dat mais erg goede resultaten kan opleveren.. |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
|
bedankt voor je antwoord! |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 12-6-2012(UTC) Berichten: 199 Locatie: Scheemda
|
maar volgens mij, ik weet niet zkkr.
kun je het beter koken want dan heb je minder kans dat het nog gaat kiemen ofzo net als tijgers. |
heb plezier in je visserij dan komt alles goed |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Het heeft niks te maken met kiemen. Het gaat om het uitzetten van mais wanneer deze niet voldoende verzadigd is met water. Met koken versnel je dit proces. Een aantal dagen weken kan ook maar ik neem toch liever het zekere voor het onzekere! je krijgt die mais met weken lang niet zo verzadigd als met koken.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 6-4-2011(UTC) Berichten: 1.053
Bedankjes: 10 keer Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
|
Wat je wellicht ook kan proberen is, wanneer je zelf je mais uit zou zetten (van de kook afhalen) er een klein portie uit de pan halen (voor aan je hair) en de rest nog wat langer door te koken. Dit verhoogd ook de attractie en je zit altijd veilig kwa bereiding!
Als je namelijk kippen- (harde-)mais niet voldoende gaar/geweekt hebt kan de vis (bij opname van grote hoeveelheid) zelfs overlijden door het alsnog opnemen van vocht en uitzetten van de mais!
|
|
|
|
|
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal ze toch altijd maar even koken en goed weken voor ik ermee ga vissen! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.