CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Karpervissen algemeen
»
vissen in een vijver met veel waterplanten
30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
heeft iemand mischien tips om te vissen in een vijver met veel lelies en wier in de zomer?- |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 25-9-2012(UTC) Berichten: 544 Bedankjes: 5 keer Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
|
-Eventueel wat wier ruimen -PVA zak om je montage netjes ertussen te droppen - wiervrije plaatsen zoeken en eventueel observeren of de vis op die wiervrije plaatsen aast -Door te kijken naar de waterlelies kan je al gouw karperactiviteit waarnemen (bewegende bladeren etc) - Korstje brood naast/tussen de lelies - precies vissen en snel reageren om vastzwemmers te vermijden -een bootje kan altijd handig zijn Hopelijk ben je hier al iets mee
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 16-8-2011(UTC) Berichten: 215
|
en niet te vergeten: - baitrunners dicht, slip redelijk vast (niet voor de volle 100%,zodat je dus met 2 vingers moeite moet doen om er wat lijn af te krijgen), en bij je hengels blijven. - De regels van het obstakelvissen gelden: verdiep je even hierin. anders ga je vissen verspelen en dat is voor beiden erg triest. - vis met stevig maar vooral vis-veilig materiaal, Zodat je de kans op materiaal-falen beperkt. en mocht het dan onverhoopt toch gebeuren, dan zwemt de vis met alleen een onderlijntje rond i.p.v. lood/leader/hoofdlijn. gr SF Bewerkt door de gebruiker donderdag 4 oktober 2012 19:53:34(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-8-2012(UTC) Berichten: 492
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
spodfather schreef:en niet te vergeten:
- baitrunners dicht, slip redelijk vast (niet voor de volle 100%,zodat je dus met 2 vingers moeite moet doen om er wat lijn af te krijgen), en bij je hengels blijven.
- De regels van het obstakelvissen gelden: verdiep je even hierin. anders ga je vissen verspelen en dat is voor beiden erg triest.
- vis met stevig maar vooral vis-veilig materiaal, Zodat je de kans op materiaal-falen beperkt. en mocht het dan onverhoopt toch gebeuren, dan zwemt de vis met alleen een onderlijntje rond i.p.v. lood/leader/hoofdlijn.
gr SF als je baitrunner dicht doet gaat de vis er nog vandoor als ik bij obstakels vis gebruik ik losse steunen toppen omhoog, snagears en een stevig klemmende achtersteun mijn slip gaat helemaal dicht en als het gevaar tijdens de dril geweken is gaat ie weer losser |
gooi je problemen uit, vang je dromen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 16-8-2011(UTC) Berichten: 215
|
David v. Z schreef:
als je baitrunner dicht doet gaat de vis er nog vandoor
Dat weet ik niet wat je zegt... hij gaat er wel vandoor, maar hij kiest de weg van de minste weerstand. Dat is dus die "boog" waarin de lijnafstand hetzelfde blijf. Ik viste met mijn manier tegen een groot leliebed aan, en de vissen kwamen bij mij 70% naar de oppervlakte tijdens een aanbeet, nog voor dat ik de hengel kon pakken zag ik de vis al half springen! De uitstaande lijn blijft hetzelfde, de vis koos de weg van de minste weerstand Wat jij bedoelt is specifiek de baitrunner... bij mijn shimano longcast is het zo. mijn baitrunner gaat van vrijloop (0%) naar ongeveer 60% dicht, En mijn slip (bovenop de spoel) die vanaf vrijloop tot 100% dicht. Dus wil je dichter/strakker vissen dan je baitrunner kan gaan dan ga je verder verstellen met je slip. En geloof me, als je het goed afsteld dan kan de vis echt niet meteen meters pakken hoor. gr M Bewerkt door de gebruiker vrijdag 5 oktober 2012 18:42:11(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Karpervissen algemeen
»
vissen in een vijver met veel waterplanten
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.