logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
DavidT  
#1 Gepost : zondag 23 september 2012 11:36:27(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
http://www.carp-tart.com...ducts/marker-beacon.html

Ze zijn er hoor en gelukkig in de minderheid. Vissers die 's nachts een zak weghangen en in daglicht de zak niet terugvinden.
Say hello to my little friend
Sponsor
Ron van Houtum  
#2 Gepost : zondag 23 september 2012 11:37:58(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
dan ben je wel heel erg van de kaart
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Raymon Reterink  
#3 Gepost : zondag 23 september 2012 11:56:37(UTC)
Raymon Reterink

20 ponder

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Als ik in uiterste noodzaak gebruik maak van een bewaarzak gebruik ik een staalkabel en op de zak zelf een H marker.
Ook een goede tip om het één en ander voor te zijn.

Heb gelukkig de H marker nog nooit terug hoeven zoeken.

staalkabel is tegen ratten. Want touw is maar touw

Bewerkt door de gebruiker zondag 23 september 2012 15:27:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ej de klerk  
#4 Gepost : zondag 23 september 2012 12:44:11(UTC)
ej de klerk

25 ponder

Nederland

Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
Als je s`morgens je bewaarzak niet kan terug vinden ben je volgens mij met hele andere dingen bezig geweest dan met vissen...Nee hoor
Mvg Klerk.

Als je thuis blijft vang je zeker weten niks.
Frank Avezaat  
#5 Gepost : zondag 23 september 2012 15:47:10(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Ik ben zelf niet tegen het gebruik van een bewaarzak maar zorg wel altijd dat het veilig is voor de vis. Als ik dat niet kan garanderen dan gebruik ik hem niet. Ik sta er zelfs een paar keer extra voor op of blijf wakker om te kunnen checken of het goed gaat met de vis.
Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat je een zak niet terug vind. Toch, het is wel een handig attribuut..
Ruud Gosselink  
#6 Gepost : zondag 23 september 2012 16:08:44(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Ik vind foto's in het donker net zo goed. Een bewaarzak gebruik ik eigenlijk alleen maar wanneer ik even op een fotograaf moet wachten.Dan kun je de boel tenminste in de gaten houden. (En als Ron aandringt op een foto in dag licht bij min 7, zodat je goed kan zien dat je van die rode vingers krijgt.)

Wat betreft die advertentie.... Wanneer ik op een stek zit waar obstakels liggen markeer ik die met een breekstaafje dat met en stukje tape vastgezet wordt. Zo ook de stick waar evt een zak aan hangt, de pen waar de boot mee vast ligt, enz. Die breekstaafjes waren iets van € 2,50 per 100 bij de Lidl. Ze hebben ze maar af en toe, dus de laatste keer 4 dozen gekocht, Kan ik even mee vooruit.
Ron van Houtum  
#7 Gepost : zondag 23 september 2012 16:16:49(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

maar was het wel waard ruud
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Ruud Gosselink  
#8 Gepost : zondag 23 september 2012 16:36:12(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Ja, maarrree ... waar hebben we die foto''s dan gelaten???? Ik had er nog eentje en dat is mijn avatar.
Ron van Houtum  
#9 Gepost : zondag 23 september 2012 16:58:47(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

had er nog 1

Ruud Gosselink  
#10 Gepost : zondag 23 september 2012 18:54:39(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Ron van Houtum schreef:
had er nog 1

Heb m ontvangen, thx
jori  
#11 Gepost : maandag 1 oktober 2012 12:05:22(UTC)
jori

25 ponder

ik ben zeker geen voorstander voor de bewaarzak hier een paar redenen

1. de vis krijgt veel stres
2. na een paar uur is de vis super wild
behandel iedere karper met respect!
Erwin  
#12 Gepost : maandag 1 oktober 2012 14:42:30(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Is dat wel zo Jordi?

Misschien een leuk onderwerp voor een nieuw topic maar ik heb altijd juist begrepen dat een vis enorm ontstresst. Tijdens een dril maakt een karper stoffen aan die voor stress zorgen. Laat je hem meteen vrij zitten deze stoffen nog in zijn lichaam. Omdat een bewaarzak zwart is kan hij niets zien en komt tot rust. Op deze manier breken de aangemaakte stoffen langzaam af en is hij na een aantal uur weer zo fit als een hoentje...

Nou weet ik niet of dit verhaal klopt maar een karper komt zeker tot rust wanneer zijn ogen worden bedekt. Hou je hand maar eens over zijn ogen als hij wil spartelen op de mat.
Johan Krenger  
#13 Gepost : maandag 1 oktober 2012 15:46:49(UTC)
Johan Krenger

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Wellicht een onnodige reactie, maar de hoofddoel van dit product is om 's nachts je lijnen (makkelijker) uit te kunnen lopen. Wel een handig hulpmiddel lijkt mij zo!
Marc  
#14 Gepost : dinsdag 2 oktober 2012 03:49:29(UTC)
Marc

20 ponder

algeheel bewaarzakverbod invoeren...net als in frankrijk...zware boete erop..dit in belang van de vis!!...net terug van een frankrijksessie en mogen aans chouwen hoe een uitgeruste vis van 23 kilo met een halve staart verder mag leven doordat een kneus de uitgeruste en dus hevig protesterende vis uit zijn handen laat donderen..en dus de halve staart dwars door de vinstralen afscheurde..dus van mij mag er een dikke boete op!!!!....

kijk maar naar mijn avatar...prima plaatje gewoon snachts...en de vis in 5 min weer teruggezet...zonder schade!!..

m.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 2 oktober 2012 03:52:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
Marc  
#15 Gepost : dinsdag 2 oktober 2012 04:01:24(UTC)
Marc

20 ponder

Oh ja en Erwin dat met die hand over de ogen werkt misschien even, maar je wilt hem toch een keer opbeuren voor de camera..en dan??..lastig afdekken wordt dat..en ik bedoel voor het plaatje wordt ie toch uiteindelijk in die zak gepropt?.....
Frank Avezaat  
#16 Gepost : woensdag 3 oktober 2012 01:13:17(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Toevallig op dit moment een interessant artikel in de KARPER over een onderzoek met bewaarzakken.
Marc  
#17 Gepost : woensdag 3 oktober 2012 02:50:46(UTC)
Marc

20 ponder

Ook gelezen...bevestigd mijn mening zoals boven omschreven...onnodige stress voor een plaatje bij daglicht...M.
Frank Avezaat  
#18 Gepost : woensdag 3 oktober 2012 12:05:12(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Marc,

ik denk dat het stuk op meerdere manieren te interpreteren is.
Zo neemt het niveau aan cortisol in het bloed toe, maar dat hoeft niet per se te betekenen dat dit ook daadwerkelijk een negatieve invloed heeft op het herstel van de vis. Lees dit maar eens door: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cortisol

Met de informatie van dit artikel in mijn achterhoofd zal ik nog steeds een vis durven zakken voor een korte periode van een paar uurtjes. Een vis zakken van de avond naar de ochtend deed ik sowieso al niet.

Frank

Bewerkt door de gebruiker woensdag 3 oktober 2012 12:05:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thimon  
#19 Gepost : woensdag 3 oktober 2012 12:47:32(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
ik ben zelf een meer tegenstander dan voorstander van bewaarzakken.

al moet ik wel zeggen dat er de laatste tijd over bewaarzakken qua verbetering goed is nagedacht.

er zijn nu een hoop mogelijkheden als: H markers om de zak terug te vinden, schroefdraad waarmee je hem kunt vast maken aan een bankstick,
clips waarmee je de zak veilig af kunt sluiten. en zo zullen er nog wat dingen zijn.

ik gebruik alleen een bewaarzak wanneer ik moet wachten op de fotograaf.

verder maak ik altijd foto's in het donker, want met een goede camera worden die net zo mooi.

maar zoals iedereen hier denk ik wel bekend is. ZAK NOOIT GRASKARPERS!!! deze vissen kunnen hier zeer slecht tegen en kan lijden tot de dood.

ik vis zelf erg fanatiek op graskarper en behandel deze vissen met zeer veel respect.
als ik mensen het dan fout zie doen , word ik daar nooit zo blij van.

Blijb
Doorzetten wordt beloond!
Marc  
#20 Gepost : woensdag 3 oktober 2012 16:16:18(UTC)
Marc

20 ponder

Hey Frank, wat je zegt klopt zeker, de vis zal van het zakken op zich geen blijvend letsel oplopen, maar wel onnodige stress, als ik 6 uur lang in een donkere kelderkast wordt opgesloten zal ik daar ook geen blijvend letsel bij oplopen, maar om nou te zeggen dat het een prettige, stressloze ervaring is?...

De schade ontstaat tijdens het in de zak proppen als dat wordt gedaan door onervaren gasten, en het uit de zak halen en voor de camera torsen van deze uitgeruste vissen...voorbeelden te over!...

Ik blijf erbij dat het belang van de vis boven mijn ego moet staan, voor een plaatje!...

En moet je wachten op een maat die fotos moet maken of voor het opzetten van je fotogear, dan ga ik altijd voor een goede ruime retainer, met drijvers en veel mash, voor een optimale waterflow....maar goed dit is mijn mening, zoals gezegd...grt Marc
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (6)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.