Nieuwe uitzetting Lid sinds: 11-6-2012(UTC) Berichten: 11
|
Hallo allemaal.
Zoals iedereen wel weet is er al veel geschreven over seizoensgebonden boilies. Het staat vast dat men in de winter beter boilies gebruikt met een laag proteine-gehalte aangezien deze de karper minder snel verzadigt in de winter omdat ze makkelijker verteerbaar zijn dan eiwitrijke boilies. Nu was mijn vraag: wat met partikels of pellets? Pellets bevatten veel olieën welke in de winter moeilijker zullen oplossen in het water vermoed ik, tenzij iemand beter weet? Maar partikels bevatten mijns inziens niet veel eiwitten en het gaat over kleine partikels waar de karper toch nog steeds een groot deel van zal kunnen opnemen. Toch lees ik zeer weinig over vissen met partikels in de winter. Kan iemand me zeggen of partikels in de winter een goede keuze is of is het toch beter om voor een fruitboilie te gaan?
Ook spreekt men over op alcohol gebaseerde flavours in de winter omdat die beter oplossen in koud water dan olie. Kan het dan bijvoorbeeld nuttig zijn om fruitige alcohol (Pisang, passoa) in je mix te verwerken?
Graag hoor ik jullie reacties!
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 27-6-2012(UTC) Berichten: 85
|
Hallo,
vooral op wateren waar veel witvis zit zet ik in de winter graag mais in. Ik vind persoonlijk dat de kracht van hennep weg valt omdat door de lage temperaturen de oliën niet goed wordt opgenomen door het water. De witvis is veel minder actief wat het gebruik van mais weer interessant maakt. Tijgernoten kunnen door de lage temperaturen de vis snel verzadigen maar op kleinere schaal kan dit zeker niet kwaad, je bent misschien zelfs wel in het voordeel omdat niemand ze inzet. Een maatje van mij uit Belgie vangt gewoon in de winter met de nootjes.
Ik zou dus prima durven in te zetten, misschien kun je het met 1 hengeltje mooi testen.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-8-2012(UTC) Berichten: 492
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
zijn dan wel geen particles maar maden zou ik ook zeker proberen |
gooi je problemen uit, vang je dromen. |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-1-2011(UTC) Berichten: 713
|
Ben nu ook van plan duivenvoer te gaan gebruiken met een klein gehalte aan tijgers en hennep. weet iemand of dit goed werkt? |
Het maakt niet uit groot of klein, als ze maar mooi zijn
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 26-2-2012(UTC) Berichten: 495
Bedankjes: 1 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Ik heb dit ook eens geprobeerd pascal. Ik denk dat het mixje te weinig attractie uitstraalt omdat de oliën zich niet goed uit kunnen breiden.Niks gevangen op deze hengel die dag. En de andere hengel met pva zakje en gesoakte boilie liep toen 4 keer af. Mvg; Jordy Paauw Bewerkt door de gebruiker donderdag 27 september 2012 08:40:49(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Geniet en drink met je maten! |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 965 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik gebruik zeer regelmatig hemp van baitzone 100% pva vriendelijk en ik vang er leuk vis op niet alleen in de winter ook combineer ik het met verse duivenstront , meestal vis ik dan boven met een kleine pop-up |
als karpervissen je passie is .
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
hallo,
ik heb veel sucses gehad op zoute lichtverteerbare boilies, in de winter is de spijsvertering van de karper trager dus pas ik mijn voer daar op aan! zout is een eetlust opwekker dus ook voor karper moet dit werken. |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
|
Jordy Paauw schreef:Ik heb dit ook eens geprobeerd pascal. Ik denk dat het mixje te weinig attractie uitstraalt omdat de oliën zich niet goed uit kunnen breiden.Niks gevangen op deze hengel die dag. En de andere hengel met pva zakje en gesoakte boilie liep toen 4 keer af.
Mvg; Jordy Paauw heb je gelijk in jordy, maar de reden dat ik particals in zet en dan vooral mais en granen is omdat dit de vis nauwelijks verzadigd .. probeer daar maar eens wat aan bij te doen.. een dikke scheut booster of andere liquids doen al wonderen
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 26-2-2012(UTC) Berichten: 495
Bedankjes: 1 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
@Stefan, klopt dan zou je het al een stuk attractiever maken. Toch blijf ik bij zwaar gesoakte boilies, puur omdat ik daar meer vertrouwen in heb. En wanneer ik in de winter vis ben ik meer bezig met stekkeuze dan met aas....
Mvg; Jordy Paauw |
Geniet en drink met je maten! |
|
|
|
|
jordy slaat wat mijn betreft de spijker het hardst op zijn kop! ik zou je vooral lekker bezig houden met de juiste stek.
aas wordt pas bijzaak vooral op langere termijn. kijk gewoon uit waar mee je voert en hoeveel. daarom voer ik persoonlijk graag particals om de vis zo min mogelijk te verzadigen. maar een zwaar gesoakte licht verteerbare bol.. dan begin ik toch ook te twijfelen
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
jori schreef:zout is een eetlust opwekker dus ook voor karper moet dit werken. Ik zou zeggen, hap eens in een volle lepel met zout. Krijg je geen eetlust van. Hoogstens dorst (zout onttrekt vocht.. is daarom ook een manier om boilies langer te kunnen bewaren). Ik denk overigens dat een vis nog steeds veel te veel met een mens vergeleken wordt. Wat mijn betreft is het reuk en smaakvermogen van een dier/vis heel erg onvergelijkbaar met die van een mens.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 101
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik zou eens willen proberen om dit weekend met maden te vissen op een hengel. ik heb geen ervaring met vissen in deze periode van het jaar zou ik deze dan moeten soaken in bv grenadine?( lijkt me een goedkoop alternatief en ruikt en smaakt erg sterk. en dan op de anderen hengel een roze wafter van sticky met een pva netje maden. moet ik wel nog magott clips kopen. of iemand betere ideen ik hoor het graag mvg mikaël
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 493
Bedankjes: 1 keer
|
maggot clips is eigenlijk het beste, ik zou zelf niet weten wat ik er anders voor zou moeten kiezen. Ik heb een keer met maden gevist aan een maggot clip, maar helaas niets op gevangen. dit is een water waar je meestal toch wel 2 a 3 vissen vangt, maar dit was in de winter en eenmalig dus of het beter werkt dan een boilie durf ik niet te zeggen, maar is zeker het proberen waard!
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-8-2012(UTC) Berichten: 492
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
ik heb juist weer positieve ervaringen met maden ik was een keer een dagje gaan vissen en de eerste paar uur ving ik niks, geen piepje. toen begon ik te voeren met maden en kreeg ik binnen een halfuur beet. uiteindelijk heb ik die dag 4 karpers weten te vangen |
gooi je problemen uit, vang je dromen. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Tja, ik gebruik graag zoete mais uit blik. Gemakkelijk te verteren en het smaakt / ruikt lekker. Een perfect winteraas dus....
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 19-7-2012(UTC) Berichten: 553 Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
|
zoete mais uit blik..altijd een topper |
Mvg Klerk.
Als je thuis blijft vang je zeker weten niks. |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Eey Pascal anders maal je je tijgers en hennep dan komt er in ieder geval genoeg atractie vrij.Alleen dan is het wel wat witvisgevoeliger.Maar ik heb er al genoeg karper mee gevangen |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 21-10-2012(UTC) Berichten: 15
|
Ik wil het deze winter proberen met partikels zoals tijgernoten en mais, en dan een tijgernootje en twee maiskorreltjes op de hair. En op de andere hengel wil ik een scopex popupje uitproberen. Verder voorvoeren met een partikelmix en wat scopex boillies (gecrunched).
|
Groetjes Mario |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
@Mario89 Toeval? Ik heb net hetzelfde in huis gehaald! b Hopelijk gaat het werken voor ons! |
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
leen schreef:jori schreef:zout is een eetlust opwekker dus ook voor karper moet dit werken. Ik zou zeggen, hap eens in een volle lepel met zout. Krijg je geen eetlust van. Hoogstens dorst (zout onttrekt vocht.. is daarom ook een manier om boilies langer te kunnen bewaren). . je vergeet dat zout niet puur de bek in gaat maar gemakkelijk oplost en een geweldige atractie vormt onder water , ook al is het water koud ! bij mij is in het verleden ook gebleken dat zout goed werkt in de winter , maar daar ga ik ook meteen aan toevoegen dat je best niet overdrijfd met de bollen dat je bijvoerd , gewoon 10tal kleine zoutbollen in pva , en een superzoete popup op de hair en ja voor mij is zout ook een eetlustopwekker , wat anderen ervan denken laat me koud ik geloof mijn eigen theorie en ervaringen en ja dat zal zeker niet aan het zout alleen liggen maar vooral aan de stekkeuze grtzz Bewerkt door de gebruiker donderdag 13 december 2012 13:39:39(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.