15 ponder Lid sinds: 19-3-2012(UTC) Berichten: 183
|
Iemand die hier nuttige tips voor heeft ?
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik ben hier een maand geleden nog geweest. Ik heb hier alleen niet op karper gevist. Ik neem aan dat jij dat wel wilt? Waar ongeveer heb je in gedachten?
|
|
|
|
|
Karper op Ourthe , 1ste keer dat ik dat hoor Forel of barbeel , als we maar iets vangen is het goed Zit in La Roche , ben daar zelf vrij bekend
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik heb gehoord dat er ook karper zwemt. Ik heb er zelf op barbeer, kopvoorn en forel gevist. Fantastisch leuke rivier waar ik zeker een keer terug kom. Ik heb er met de vlieghengel gevist. Ik heb begrepen dat je de barbelen daar met frikadellen heel goed kunt vangen
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
kom al 9 jaar in la roche en ga er min 2x per jaar heen speciaal voor de barbeel wat wil je weten? Karper kan sporadisch voor komen in de ourthe in nisramon vlak bij la roche heb je een stuwmeer als de ourthe in de zomer te laag staat word de stuw wel eens geopend en dan kan er karper op komen. in 9 jaar tijd maar 1 keer karper zien zwemmen. nooit gevangen. ik ga er echt speciaal heen voor de barbeel de bovenste foto is een kleine 2 maand geleden Bewerkt door de gebruiker donderdag 27 september 2012 01:05:57(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
|
Zit in Mousny , nabij Ortho Ben daar zowat opgegroeid Het stuk waar ik dan zit is nogal ondiep , vorige keer met de spinner was bijna onmogelijk vanwege het wier Als je iets weet zodat ik dit keer meer dan 1 forel van 10cm kan vangen , zeg het dan maar
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
met de vlieg zijn ze echt wel groter te vangen. ik heb er veel met de coachman en culde canar gevangen. anders moet je het eens driftend proberen met een worm eventueel met een naald wat lucht in spuiten. |
|
|
|
|
|
Ik heb er vooral goed gevangen met goudkopnimfjes (vlieghengel). Hier heb ik zelfs een aantal barbelen mee weten te strikken.
Qua droge vliegen ving ik ze vooral op Caddis patronen. Vooral een kleine yellow balloon caddis (maatje 16) werkt daar top!
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.