30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Goeiedag ik ga binnenkort op een zandafgraving vissen waar nog al veel bodemwier is.Van minimaal 10 cm heb ik van duikers gehoord. Welke rig of montage zouden jullie hier gebruiken.De lijnen worden uitgevaren met een voerboot.Groeten |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
40 ponder Je bent lid sinds:: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
ronald308 schreef:Goeiedag ik ga binnenkort op een zandafgraving vissen waar nog al veel bodemwier is.Van minimaal 10 cm heb ik van duikers gehoord. Welke rig of montage zouden jullie hier gebruiken.De lijnen worden uitgevaren met een voerboot.Groeten Lijkt een beetje op dit topic : http://www.carpfeeling.c...t-water.aspx?find=unread
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 12-6-2012(UTC) Berichten: 199 Locatie: Scheemda
|
jha eigenlijk moet je de plekken zoeken waar het schoon is meestal als er een klein stukje harde plaat ofzo daar azen de karpers graag want die hebben de grond en planten daar al zo omgewoeld |
heb plezier in je visserij dan komt alles goed |
|
|
|
|
Ja een harde plaat gaat niet lukken popp het water is op het ondiepste stuk 5 meter dus dat gaat hem niet worden.Het wordt dus vissen op het wier maar met welke rig? |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-8-2012(UTC) Berichten: 492
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
hoezo gaat een harde plaat hem dan niet worden? gooi je hengel uit met alleen een lood en trek hem over de bodem als je een hard stukje gevonden hebt clip je de lijn vast en gooi je hem op die plek uit zelfde doe je met je 2e hengel Bewerkt door de gebruiker dinsdag 25 september 2012 21:00:41(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
gooi je problemen uit, vang je dromen. |
|
|
|
|
Ja Leen het lijkt er wel op.Maar het enigste wat daar staat is de chod-rig.Ik zat zelf aan een helicopter-rig maar dan met een pop-up |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
een "lange " chod rig. werkt super. net zoals als het grond wier. pva bag vol met grondvoer er om heen. geen gater erin maken. blijft die drijven en zinkt de onderlijn minderdiep in het wier. en het wier onder de chod word dan heel iets naar beneden gedrukt waardoor de chod iets meer ruimte krijgt. succes. grtn. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 25 september 2012 21:02:35(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Kijk hier kan ik wat mee bedankt Floris |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-2-2012(UTC) Berichten: 221
|
hey Ronald ik zou gaan voor een niet al te hoge chod, of pop-up in een pva zak, reden dat ik niet mijn aas hoog zou aanbieden, is dat de vis met zijn kop in het wier aast, en niet erboven en dus zou ik ondanks het wier alles laag houden...
M. |
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde..... |
|
|
|
|
Nou marc dan moeten we dat maar proberen,zat zelf ook te denken aan een helicoptersysteem maar dan met een pop up.Ik heb 3 hengels beschikbaar dus we kunnen genoeg proberen |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 19-7-2012(UTC) Berichten: 553 Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
|
hey ronald,
ik heb vorig jaar op een water met veel wier goed gevangen op een simpele snowman rig waarmee ik gewoon op en tussen het wier heb gevist. ff een foampje op de haakpunt en met de voerboot uitgevaren verder niks geks...liep als een trein. |
Mvg Klerk.
Als je thuis blijft vang je zeker weten niks. |
|
|
|
|
Bedankt voor je reactie EJ.Ik zal het is proberen met een snowman.In ieder geval bedankt |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
mischien lange rig die uitgebalanceerd is met een pop upje en wat tijgernoten? of ondiep vissen stek harken of dieper vissen vanaf 7 meter groeit er volgens mij geen wier meer
mvg jori |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 965 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik weet niet of je daar kan voorvoeren als dat zo is neem voldoende hemp en de karper en andere vissoorten vreten de boel kaal voor je. |
als karpervissen je passie is .
|
|
|
|
|
Je kan daar voorvoeren maar het gekke is.Mn maat heeft daar geregeld gewinckelpickert en het enigste wat ie ving was baars en zonnebaars.Ik ben bang dat er geen andere vis zwemt het krioelt er werkelijk van de baars niet te filmen |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 965 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
dan is het des te beter veel hemp voeren en de karper creeert zijn eigen harde ,schone stek . of een combi van tijgernoten en hemp . |
als karpervissen je passie is .
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
is het dr diep? anders maak zelf een plekje..... zwembroek aan en t water in...... |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
heb ik ook als gezegd da die zun stek moet schoon harken |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
|
ga jij op 5meter diep duiken nou ikke niet |
|
|
|
|
dan zal ik dat is gaan proberen eric.Bedankt voor je reactie |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.