15 ponder Lid sinds: 24-2-2012(UTC) Berichten: 117
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 21-7-2012(UTC) Berichten: 105
|
Voor 100 euro kun je denk ik wel wat beters krijgen
Gr joey
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Het ligt er een beetje aan wat je precies wilt. Voor het budget kun je ook kiezen voor een merk dat zich in de karpervisserij al wat meer heeft bewezen.
Ben je echt op zoek naar een molen met een vrijloop?
Gr. Erwin
|
|
|
|
|
Ja liefst een vrijloop, en eentje dat toch wel een aantal jaartjes mee wil gaan. ik moet niet het beste van het beste hebben, het is maar om occasioneel op karper te gaan vissen. heb ongeveer een 75 euro om er per molen aan te besteden. Bewerkt door de gebruiker maandag 24 september 2012 01:10:59(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
om jullie alvast voor te zijn :-) ik had deze mitchells ook ergens anders al zien staan voor 75 euro, maar bij deze link stond er meer info over de molen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
|
|
|
|
|
ik heb nog wat rondgezocht opt net en heb nu een aantal types van shimano waar ik ga uit kiezen
- usa baitrunner 8000 oceanic - iets duurder dan mijn budget maar heel mooie molen (het oog wil ook wat he) - Aerlex 8000 XTA - Navi 8000 XTB - Baitrunner DL 10000 RA - heeft deze ook een enkele slinger?? - Alivio 10000 XTA
mijn voorkeur gaat uit naar de oceanic, wat zouden jullie doen?
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-1-2011(UTC) Berichten: 713
|
als ik het zo zie lijkt het me een goede molen maar wanneer je een shimano molen koopt heb je meestal toch een betrouwbare molen |
Het maakt niet uit groot of klein, als ze maar mooi zijn
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 27-6-2012(UTC) Berichten: 85
|
ik heb zelf de DA ra 10.000 gehad op zich een prima molentje hoor!
maar er waren wat dingen die mij stoorde en mij verhinderde in mijn visserij. de gooi eigenschappen vielen mij heel erg tegen, vooral met een wat zwaardere/dikkere lijn. ook vond ik de opspoeling van de lijn wat tegen vallen. ik heb hierdoor gekozen om mijn molens weg te doen. met die usa 8000d heb je een prima keus! die zullen het zeker wel een paar jaartjes vol houden! shimano heeft zich inderdaad al bewezen, maar die goedkopere modellen zijn niet opeens veel beter omdat er shimano op staat!
dus mijn advies geef idd die paar 10tjes meer uit en koop een molen waar je gewoon lang plezier van gaat hebben! btw ik zeg niet dat je dat met die anderen niet gaat hebben hoor! zijn prima molens maar kunnen aan de kwaliteit van die usa niet tippen.
je zou eventueel ook kunnen of je de oudere variant van de shimano usa kan kopen.. een 4500b volstaat al
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 462
Bedankjes: 4 keer Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
|
Voor €100 heb ik Shimano ultegra's gekocht , dus voor dat bedrag kan je absoluut wat beters krijgen. |
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
|
|
|
|
|
bedankt voor de reacties, het gaat zo goed als zeker de usa 8000 oceanic worden. maar nu heb ik gezien dat begin december hengelbeurs is in utrecht, mss dat ik beter nog even wacht en daar ga zien. daar kunnen mss wel koopjes gedaan worden.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 27-6-2012(UTC) Berichten: 85
|
ultegra's is zonder baitrunner en hij zei dat hij met baitrunner wou.. ik heb zelf ook de ultergra's super molen btw!
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 462
Bedankjes: 4 keer Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
|
Ik heb een de Ultegra 5500 xtb en daar zit een baitrunner spoel op |
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.