15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 164
Bedankjes: 4 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
simpele vraag maar niet zo simpel antwoord. op wat letten jullie bij het kiezen van een vis stek. hou er rekening mee dat ik als beginner het ook moet snappen hé ;-) bv hier in limburg is er een goede stek achter de papier fabriek (sappi)zuid willems vaard. hier vissen dagelijks een hele hoop man 10 tot 20 pers en allemaal voeren ze voor. dus de plek is goed ik weet dat er vis zit doordat ik al ben gaan kijken en al heb zien vangen. moet ik ook hier voor voeren of hoefd dit hier niet??? en op de maas hoe zie ik dat er vis zit of niet of is het proberen en op goed geluk??? (ik heb enorm last van dislektie dus let niet op de foutjes)
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 22-5-2012(UTC) Berichten: 42
|
je zal idd heel veel aan waters moeten gaan kijken en observeren... op karperbeweging letten: aasbellen, rollende karpers, springende karpers, karpers die boven zwemmen (vooral bij mooi weer meestal) verder moet je je (toekomstige) visplek goed uitpeilen: dwz een hengel met enkel een lood uitwerpen en voelen hoe het lood neerkomt, zo kan je achterhalen waar de harde plekken zijn, kuiltjes, taluds, plateau's en dergelijke... dit zijn meestal de meest interesante plekken om te gaan bevissen... en over het voeren... doe het met verstand!!! het moet niet perse VEEL zijn... als het maar met regelmaat op je stekken te vinden is, dan kan het zijn werk zeker ook doen!
en over de sappi in lanaken... er zit daar zoveel volk, ik zou ze daar niet in de weg gaan lopen met te gaan voeren... daar ga je zeker en vast mensen in de weg lopen!!
grtzzz boutske
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 1-6-2012(UTC) Berichten: 34
|
meer mensen hier die de mening delen, dat als je een stuk water hebt en je een goede stek opbouwd, het niet uitmaakt of je dat op een taludje legt of 15 mtr ernaast, of in een kuil of er 10 mtr naast? de karper zal er toch langszwemmen en dat zelf als een "hotspot" gaan zien....
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 8-7-2012(UTC) Berichten: 18
|
Ben het niet helemaal met je eens Remio. Een stek kan je idd opbouwen. Maar mijn ervaring is dat trekkende vis geen aasende vis is. Op een water zwemt de vis maar hij zal wanneer hij zijn rondjes zwemt en op zoek is naar voedsel zijn 'HotSpots' afgaan voor eten. Dus kuilen, taluds, eiland etc.
MBT het voeren. Wanneer je op een water een HotSpot hebt gevonden probeer daar eens te gaan vissen zonder al te veel of gewoon niet te voeren. Als je info klopt en dus een hotspot hebt gevonden is daar genoeg natuurlijk voedsel aanwezig. Anders komt de vis daar niet azen. Voer of in ieder geval te voel voer kan de karper dan juist afschrikken.
Voordat je een plek en zijn vis door en door kent ben je heel wat uren of misschien wel jaren verder.
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 1-6-2012(UTC) Berichten: 34
|
als de vis dan langs een plek komt wat geen talud etcc is maar er ligt wel voer dan zal hij dat toch vanzelf gaan zien als hotspot en terugkomen?
Op een poldervaart ook gehad, een recht stuk, totaal geen afwijkingen in de bodem, kant oid, toch een week lang voeren met divers spul, en na 5 dagen cirkelde de vissen rond de stek. Ze bleven gewoon hangen rond de aangemaakte voerstek omdat ze dat als hotspot zijn gaan zien.
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
remio op zo een water waar de bodem gelijk een biljarttafel loopt en er is niet veel aanbod aan natuurlijk voedsel kun je inderdaad zoiets veroorzaken , maar is het daarom een hotspot? volgens mijn weten zijn hotspots natuurlijke plaatsen waar de karper automatisch heen gaat .grtzz
|
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.