5 ponder Lid sinds: 18-4-2010(UTC) Berichten: 19
|
Hallo,
Ik vis altijd al met kant-en-klare rigs. Maar ik wil dit weekend eens eigen rigs maken en ermee vissen, ik heb dit nog nooit gedaan. Heb al een beetje overal zitten rondkijken hoe je dat nou maakt. Maar ik heb dan nog 1 vraag, wat zijn nou de exacte benodigdheden om een goeie rig te kunnen maken?
Gr, Roy
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Kijk naar je rig die je koopt elke hengelsportzaak kan je wel vertellen wat je nodig hebt
Hou het simpel
haken onderlijn (pb jellywire/korda/fox enz) wartel size 8 shrinktube hoeft niet perse
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-12-2009(UTC) Berichten: 444 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Voor de standaart onderlijn (voor zover die nog standaart is) heb je alleen nodig: - Tube - Safety system - Lood Dat is wat je altijd nodig hebt en dan je losse onderdelen voor je onderlijn - wartels - onderlijn materiaal - Haak (div. soorten) Thats it... op het web zijn er vast wel ergens plaatjes te zien waarbij je stap voor stap ziet wat je moet doen. Ik hoop je zo een beetje op weg te hebben geholpen |
Leer van je fouten, geniet van je succes |
|
|
|
|
Oke, standaard dus. Zal even neuzen van de week. Bedankt! Bewerkt door de gebruiker maandag 19 april 2010 23:12:40(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Neem ook eens een kijkje op de CarpFeeling Rigs pagina: http://www.carpfeeling.c...e=Rigs&ContentID=257Hier vind je ook welke producten je precies nodig hebt om de rig te maken. Lukt het niet, stel gerust je vragen en post eventueel een foto van wat het is geworden! Gr. Erwin
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 14-4-2010(UTC) Berichten: 15
|
tijd voor een carpfeeling rig clinic
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Misschien wel leuk om een keer te doen ja!
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
roy ik leer je van het weekend wel het 1 en ander.... koop zowiezo even fluorcarbon ( die rig mahole ) dan leer ik je is effe een fijne stijfe D rig |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
roy, ga dit weekend eens naar vlemmix in steenwijk. Daar is Co schijf aanwezig, deze man is de knopenkoning van korda. Hij zit daar speciaal om mensen dan rigs te leren knopen...zeker een aanrader. ps doe hem maar de groeten van mij...:-"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inderdaad een goeie tip! Het zal deze week niet lukken, maar dat doe ik wel een keer. Ik koop morgenavond sowieso de materialen ervoor en zal dan zelf ff wat in mekaar knutselen, dan zal ik het resultaat wel posten!
gr
|
|
|
|
|
Ga je het in Zwolle halen? Stein kan je erg goed helpen! Ik ben er 's avonds ook ff
|
|
|
|
|
He, ja heb het bij zunnebeld gehaald. Ik heb je zeker gemist Ik heb al 2 rigs klaar, heb ze ook al aan mn hengel zitten haha, ik ga nu weer wat maken maar dan met een 'tutorial' die andere heb ik beetje uit mn hoofd gedaan en ik moet zelf zeggen dat t er niet slecht uit zag haha maar t kan altijd beter!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
hoezo kan het altijd beter? vaak kan juist de eenvoud de sleutel zijn :-"
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-7-2009(UTC) Berichten: 1.525
|
inderdaad! Zoals Frank al zegt; Simpel kan ook retegoed zijn!
Vis zogoed als alleen maar met gewone simpele rigs en vang ze ook echt wel! |
Groetjes, Tim
|
|
|
|
|
Ja in die opzichte bedoelde ik dat niet. Ik heb nu ook wel simpele gemaakt maar qua knopen en de lengte van de hair/rig enzo
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.