Waar te beginnen.
Tijdens mijn tweede sessie statisch vissen op karper ving ik mijn eerste echte karper. (ik heb hem niet gewogen, maar schat hem tussen de 15 en 25 pond en de lengte schat ik rond de 80 cm.) Wat een heerlijk gevoel was dat zeg, bijna beter dan sex
. En daarna
was het stil, op twee brasems en enkele piepjes daargelaten.
Hier door gaat een mensen twijfelen, aan alles wat hij doet. De plek, het aas, de rig enzovoort.
Daarom ga je opzoek naar antwoorden. (ik althans). En met elk antwoord kreeg ik er 3 vragen bij...
Ik ben daarvoor online gaan kijken en dit helpt me deels
Er zijn namelijk 1001 manieren om de karper te vangen en ik kan er maar 1 tegelijk gebruiken.
Ik ben er nu wel achter gekomen dat er een soort van basis is.
Het eerste wat je moet doen is kijken en peilen.
Mijn 'leervijver' ben ik nu aant peilen. Het diepste punt is 2,25 diep en de gemiddelde diepte is 1,80. In het middel van de vijver is bedekt met wier of slip, dit denk ik omdat mijn marker niet omhoog komt. Verder heb ik aan de kopse kant karper gezien en vis zien aasen, maar met zoon bellen spoor vraag ik me toch altijd af is het wel een karper en word er wel geaast? Op internet zag ik namelijk een filmpje dat een karper bellen uit blies terwijl die niet aan het eten was.
Daarna is het van belang dat de lokatie goed is.
En als laatste de presentatie.
Hierover kan je elke dag wel wat nieuws vinden. Maar hetgeen wat ik het meest lees en zie is dat je het zo basic mogelijk moet houden.
Daarom ben ik nu op zoek naar voor mij drie werkende rigs
1: botom bait
2: iets van de bodem (een reversd kd rig idee)
3: pop-up
en last but not least werkend aas. Nu vis ik met boilies (g&rr, stratagy baits) en gebruik ik een stickmix.
Deze topic ben ik gestart om wat extra te kunnen leren en zal van tijd tot tijd wat posten.
Ik heb alleen een vraag aan jullie, als je antwoord geeft wil je er dan ook een uitleg bij geven.
Dat zal mij heel erg helpen.
Mvg,
lebbes
Bewerkt door de gebruiker maandag 10 september 2012 14:07:07(UTC)
| Reden: Niet aangegeven