logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
soulbind3  
#1 Gepost : zaterdag 1 september 2012 21:15:51(UTC)
soulbind3

10 ponder

wat maak het verschil op dressuur water
slappe lijnen, toplood, zelfmaak boilies, techniek
ik vis zelf altijd met inline lood met een 14cm langen onderlijn

groetjes levi

Een dag niet gevist is een dag niet geleefdBlij
Sponsor
David v. Z  
#2 Gepost : zaterdag 1 september 2012 21:47:06(UTC)
David v. Z

25 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
heel veel dingen kunnen dressuurdoorbrekend zijn
het gaat er vooral om dat je anders doet dan de andere vissers en camouflage aas en stek speelt ook een rol
probeer ook eens een sessie die niet op de zogenaamde hotspots is
gooi je problemen uit, vang je dromen.
PascalP  
#3 Gepost : zaterdag 1 september 2012 22:48:02(UTC)
PascalP

30 ponder

Nederland

Slappe lijnen zeker doen!
Voor de rest moet je idd anders zijn dan andere,
voorbeeld, voer helemaal niks bij maar vis wel op een hotspot.
En zo kun je verschillende manieren verzinnen die allemaal net iets anders zijn dan
het normale vissen
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
popp96  
#4 Gepost : zondag 2 september 2012 01:03:30(UTC)
popp96

15 ponder

Nederland

slapelijnen, plekken waar anderen niet vissen, ander form aas of kleiner boilies of juist grotere.
ander systeem. kleinere haken dan normaal wat bij mij werkte was plek waar niemand vist omdat ze bang zijn vast tekomen enzo daar gwn gaan zitten 2m uit kant stond maar 30 cm water maar tog op een dag 4 visen er weg en zaten nog 4 karpervisers die hadden geen een.
heb plezier in je visserij dan komt alles goed
kwirk  
#5 Gepost : zondag 2 september 2012 12:28:34(UTC)
kwirk

5 ponder

Op een dressuur watertje hier in de buurt wil het wel eens helpen om met knakworst of iets anders te vissen wat vrij ongebruikelijk is, ik kan er alleen niet echt over mee praten want heb er nog nooit een dikke karper weten te vangen, wel ving ik veel meer met mijn knakworst dan de boilie.
soulbind3  
#6 Gepost : zondag 2 september 2012 15:53:05(UTC)
soulbind3

10 ponder

dankje allemaal

Een dag niet gevist is een dag niet geleefdBlij
freaky  
#7 Gepost : zondag 2 september 2012 18:03:45(UTC)
freaky

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
iedereen zegt altijd, doe anders dan anderen en vis met slappe lijnen, maar als iedereen met slappe lijnen vist, doen ze dus allemaal hetzelfde eigenlijk

Bewerkt door de gebruiker zondag 2 september 2012 18:05:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

leer om te vangen, vang om te leren
David v. Z  
#8 Gepost : zondag 2 september 2012 18:19:17(UTC)
David v. Z

25 ponder

ja maar die slappe lijnen of backleads is toch wel een must als je een beetje camouflage wil en de vis schrikt ook als ze met jou strakke lijn in aanraking komen dus daarom slappe lijnen en snachts kan alles ietsjes strakker
team nootdorp  
#9 Gepost : zondag 2 september 2012 19:32:24(UTC)
team nootdorp

35 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
voorweken van je boilies kan ook goed werken

it's an addiction, there is no treatment
www.teamnootdorp.weebly.com
freaky  
#10 Gepost : zondag 2 september 2012 21:52:39(UTC)
freaky

25 ponder

David v. Z schreef:
ja maar die slappe lijnen of backleads is toch wel een must als je een beetje camouflage wil en de vis schrikt ook als ze met jou strakke lijn in aanraking komen dus daarom slappe lijnen en snachts kan alles ietsjes strakker

ik heb jaren met snaarstrakke lijnen gevist, door de druk die de vis meteen voelde uit bepaalde richting zwommen de vissen allemaal bij het obstakel weg. wel met een toplood maar als er maar 1 hobbel in de bodem zit ligt het al niet meer strak over de bodem

was volgens 75% van de mensen die er viste een dressuurwater, alleen niemand ving echt goed, en ik heb nachten gehad van 15 - 20 runs op een nachtje
en ik denk dat het niet door me strakke lijnen kwam, maar door me aaskeuze

en al die camouflage, is commercie, welke kleur heeft de bodem op 2 meter diepte of meer, in kraakhelder water kan je wat aan camoufage doen, voor de rest als je in een baggerput op 2m diepte vist waar geen puntje licht is te vinden geloof ik niet in camouflage

Bewerkt door de gebruiker zondag 2 september 2012 21:54:53(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

PascalP  
#11 Gepost : zondag 2 september 2012 22:14:58(UTC)
PascalP

30 ponder

Nederland

freaky schreef:
David v. Z schreef:

ik heb jaren met snaarstrakke lijnen gevist, door de druk die de vis meteen voelde uit bepaalde richting zwommen de vissen allemaal bij het obstakel weg. wel met een toplood maar als er maar 1 hobbel in de bodem zit ligt het al niet meer strak over de bodem

was volgens 75% van de mensen die er viste een dressuurwater, alleen niemand ving echt goed, en ik heb nachten gehad van 15 - 20 runs op een nachtje

en al die camouflage, is commercie, welke kleur heeft de bodem op 2 meter diepte of meer, in kraakhelder water kan je wat aan camoufage doen, voor de rest als je in een baggerput op 2m diepte vist waar geen puntje licht is te vinden geloof ik niet in camouflage

camouflage geloof ik ook niet echt in nee, maar slappe lijnen werkt volgens mij toch echt beter
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
Ron van Houtum  
#12 Gepost : zondag 2 september 2012 22:23:43(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
team nootdorp schreef:
voorweken van je boilies kan ook goed werken

Of week ze in melk werkt ook goed
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Guus N  
#13 Gepost : zondag 2 september 2012 22:29:18(UTC)
Guus N

25 ponder

Bedankjes: 1 keer
in melk? nog nooit eerder gehoord!
maar wat gebeurt er dan met de boilie, of waarom trekt dit meer vis aan?
Ron van Houtum  
#14 Gepost : zondag 2 september 2012 22:51:56(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
de boilie neemt melk op
zodra de bol in het water komt krijg je een wolk van de melk
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
freaky  
#15 Gepost : zondag 2 september 2012 23:58:30(UTC)
freaky

25 ponder

PascalP schreef:
freaky schreef:
David v. Z schreef:

camouflage geloof ik ook niet echt in nee, maar slappe lijnen werkt volgens mij toch echt beter

slappe lijnen kan best werken, alleen ik kan me situaties indenken dat ik niet met slappe lijnen wil vissen,

zoals hierboven, viste op ongeveer 110-115 meter afstand, tegen obstakels aan, met nylon. door strakke lijnen en me lijn in bepaalde hoek naar me stek zwom 99% van de gehaakte vissen meteen van het obstakel weg, en dan had ik ze in een grote open plek,

die afstand alleen al zou ik niet met slappe lijnen willen vissen, en tegen obstakels met slappe lijnen lijkt mij ook niks
David v. Z  
#16 Gepost : maandag 3 september 2012 16:32:52(UTC)
David v. Z

25 ponder

nee als je op meer dan honderd meter zit dan hoef je niet perse slap dan draai ik mijn (lichte) hangers op totdat ze mooi hoog hangen en zeker niet bij opstakels daar vis ik ook gewoon strak fishsafety first!
maar ik vis ook weleens stalkend dicht op de vis met bodemmontage en dan wil je wel dat alles over de bodem ligt
popp96  
#17 Gepost : maandag 3 september 2012 17:32:17(UTC)
popp96

15 ponder

Nederland

David v. Z schreef:
nee als je op meer dan honderd meter zit dan hoef je niet perse slap dan draai ik mijn (lichte) hangers op totdat ze mooi hoog hangen en zeker niet bij opstakels daar vis ik ook gewoon strak fishsafety first!
maar ik vis ook weleens stalkend dicht op de vis met bodemmontage en dan wil je wel dat alles over de bodem ligt
maar dan kan je hebt best van die sliding backleads gebruiken met een leder van 110cm dan weet je zeker dat dat op de bodemligt
heb plezier in je visserij dan komt alles goed
carpfigter  
#18 Gepost : maandag 3 september 2012 19:13:55(UTC)
carpfigter

35 ponder

freaky schreef:
David v. Z schreef:

eerlijk gezegd vind ik et verhaal slappe lijnen iets dat je goed moet bekijken , begin in ieder geval met de afstand waarop je vist Knipoog ikzelf vis enkel minder strak als ik in eigen kant vis maar vanaf de 80m staan de lijnen zo strak als maar kan .veel hangt af welke je hoofdlijn en dergelijke is ook vind ik , maar ik ben niet overtuigd van slappe lijnen , ieder zijn mening hierover denk ik , grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
David v. Z  
#19 Gepost : maandag 3 september 2012 19:39:34(UTC)
David v. Z

25 ponder

ja iedereen zijn mening
het draait toch allemaal om vertrouwen
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.