CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
jaja hier ook hengel advies gevraagd.......
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik heb mijn hengels gedoneerd voor een paar hele mooie handgebouwde stokken voor een verjaardag. ik ben nu dus op zoek naar andere stokken. het moeten echte werpkanonnen zijn maar ze moeten wel een boel actie hebben. prijs maakt niet uit maar het moet natuurlijk niet te gek worden..... wie o wie kan me er bij helpen........ |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
|
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Harrison Torrix Century NCS Century C2 Century NG Free Spirit Hi-S
Echte werpkanonnen en een boel actie gaan helaas niet samen. Ben blij dat ik weer een boel actie in de blank heb. Krom tot aan de cone en niet meer tot net achter het startoog. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
|
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
|
de harrison vind ik iets te gek. ik wil max 600 betalen voor 3 hengels |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
damn jongens wat een prijzen allemaal haha
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-11-2010(UTC) Berichten: 533
Bedankjes: 27 keer Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
|
Century C2 600 euro de 3.... Carp-Zone, Black Mamba, 12.6", 3¼ LBS
Mvg Erwin |
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt... |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 7-10-2009(UTC) Berichten: 412
|
Waarom werpkanonnen? Je hebt toch een maverick?
|
|
|
|
|
nee die maverick is alweer weg |
|
|
|
|
Century FMJ of de nieuwe versie ervan Century FMA zijn ook goede afstand stokken |
|
|
|
|
|
Volgens mij heeft starbaits ook zo hengel voor verre afstanden tewerpen. |
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 26-6-2010(UTC) Berichten: 7
|
@ David T Tot aan het startoog is zeer progressief. Je bedoelt natuurlijk het topoog!
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Hij bedoeld gewoon dat zijn hengels lekker parabolisch zijn.
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 26-6-2010(UTC) Berichten: 7
|
Ja, dat snap ik ook wel Tim, maar hij zegt het verkeerd!
|
|
|
|
|
hmzzz ik heb een setje century ncs 13" 3lb op het oog...... 700 voor 3 stokken |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 169
|
700 is toh meer dan 600 voor 3 ? Ontopic: Waarom kijk je niet eens naar die Cotswold Pace Range die gisteren op de homepage gezet is? Dan heb je echt handgebouwde stokken, het spul dat je opnoemt en dat opgenoemd wordt zijn als je ze niet af laat bouwen 'gewoon' fabriekshengels. Daar is natuurlijk niets mis mee, begrijp me goed. Dit zijn de 3.25 lbs, prijs is zo rond de 100 pond per stuk afhankelijk van afbouw. Werpkanonnen die vol doorbuigen heb ik nog niet kunnen vinden.
|
|
|
|
|
ray, ik heb hier aan het meer een hengelbouwer ontmoet en die gaat ook mijn nieuwe hengels afbouwen. vandaar dat ik blanks zoek die niet te gek zijn qua prijs want ik vermoed dat dat ombouwen een hele smak met geld gaat kosten haha |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Nee Karpermaniak. Ik bedoel gewoon tot net achter het startoog op het onderste gedeelte van de hengel. Het trekken van een karper aan de lijn belast eerst het puntje van de hengel en gaat daarna richting molenhouder. De stijve hengels die ik noemde en eerder mee viste, hebben topdelen die snel herstellen (fast taper). 3.5 lbs FBS (serie van de eerste zwarte blank)ging nog redelijk. De huidige FBS is stijver. De 3.5 lbs NCS en 3.5 lbs C2 zijn niet gemaakt om lekker te drillen. Bij deze hengels had ik overdreven gezegd het gevoel of ze krom gingen tot net achter het startoog om bij jouw woorden te blijven. Beweer overigens niet dat de lichtere hengels uit deze series ook zulke draken zijn om te drillen. Momenteel vis ik met hengels die een mooie ronde buiging hebben (progressief). Top Lodewijk! "Probleem" is alleen dat je een set hebt die duurder is dan een fabrieksset. Een bekende bouwer? Anders schrijf je nog meer af als je je set wilt verkopen. Maar ach, geld moet rollen. Ben benieuwd naar de foto's. Bewerkt door de gebruiker donderdag 30 augustus 2012 10:41:44(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Say hello to my little friend |
|
|
|
|
wiel nijland is de bouwer. hij doet dit alleen in de winter om toch een beetje bezig te zijn met de hobby. nu eerst maar is achter leuke blanks aan |
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
jaja hier ook hengel advies gevraagd.......
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.