logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ruud Gosselink  
#21 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 17:35:39(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Geldermalsen is toch wel een eindje fietsen, Eric.
Erwin Krijgsman  
#22 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 17:36:00(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Volgens mij staat er GELDERMALSEN...... Geschokt
Sorry Ruud, jij was eerder Blij

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 25 augustus 2012 17:36:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
David v. Z  
#23 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 17:41:18(UTC)
David v. Z

25 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
ik heb al heel veel gezocht maar er zijn 0 winkels dicht bij geldermalsenTja
en dat is idd een eindje fietsen en team nootdorp: op mijn thuiswateren zwemmen ze ook onder het kantje, maar dan aan de overkant en daar kan je niet gaan zitten
gooi je problemen uit, vang je dromen.
DavidT  
#24 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 20:01:55(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Nee naamgenoot, niet echt. Je noemt fabriekshengels met een flinke tc. Teveel, maar dat is mijn mening. Zoals ik al schreef zijn het high modular blanks die dunwandig zijn. Probeer het te zien als een boog. Een boog wordt niet gemaakt van een vers twijgje maar van iets dat je met moeite op spanning kan brengen.

De Nash wordt hier en daar de Crash Entity genoemd. Zegt genoeg. Ziet er leuk uit. Komt door het printje op de blank. Reelhouder is niks bijzonders. Ogen zijn ook niets bijzonders. Vandaar de aantrekkelijke prijs. Verbleken bij de NR Rods.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 25 augustus 2012 21:53:27(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Say hello to my little friend
Jorden  
#25 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 21:06:07(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Zoek eerst eens heel goed rond voor een hengel! Knipoog Ga niet direct naar de voor-de-handliggende merken zoals Fox of Nash! Duur betekend niet altijd kwaliteit!

Strategy Lakeview/Edge hengels zijn zeer goede hengels die geschikt zijn voor het afstandswerk, maar toch redelijk flexibel zijn! waardoor je ze eigenlijk overal kunt inzetten. Oké, je hebt wel niet zo een banaal Fox/Nash logo op je hengel staan, maar zolang ze hun werk doen en van goede kwaliteit zijn zal je geen enkele visser horen klagen!

Om nu een ander voorbeeld aan te halen: Daiwa Windcast hengels! Ik krijg er zeer goede reacties van binnen van collega-vissers die op wateren vissen van 40 hectare en nog meer!

Kortom: zoek een goede allround hengel die zich al bewezen heeft! Knipoog
Me...myself...and my rods!
David v. Z  
#26 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 22:23:05(UTC)
David v. Z

25 ponder

en daiwa mission x carp? want de windcast sprak mij niet aan kwa uiterlijk
DavidT  
#27 Gepost : zondag 26 augustus 2012 09:34:28(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Laatste keer dat ik je probeer te helpen. Je kan best vasthouden aan je voorkeursmodellen maar kijk eens of 0.5 of 0.75 lbs minder bij je visserij past.
Say hello to my little friend
remon v wanrooij  
#28 Gepost : zondag 26 augustus 2012 10:29:45(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Ik heb de nash hengels in 3, 00lb en ik moet zeggen dat ze super drillen!! Nog geen vis verloren onder de kant en de actie is super! Beste hengels die ik ooit heb gehad en ik heb er met veel moge vissen.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
martin blom  
#29 Gepost : zondag 26 augustus 2012 10:58:14(UTC)
martin blom

10 ponder

David kijk of je een keer naar hengelsport utrecht kan gaan om te kijken,en anders met de fiets is sielhorst culemborg ook maar een poaar km en anders wagensveld hengelsport rhenoy ook nog te doen .Ze zullen wel niet jouw hengel hebben maar wel een daiwa ,shimano en een fox kleine moeite om effe te kijken en een praatje te doen en een bak koffie voor een eerlijk advies plus je wordt er wijzer van als alleen maar achter de p.c te zitten .Je moet je hengels zelf in je handen gehad hebben en niet van uit gaan wat andere goede henges vinden.
Heb bvb zelf de sonik in mijn handen gehad en die vond ik niet lekker in de hand de blank voelde niet bepaald stevig...
Terwijl de meesten de hengel de hemel in prijzen.
Ga lekker voor een spro stokkie ga naar wagensveld de garantie bij spro is super mocht er iets aan de hand zijn .Plus nog een voordeel spro zit ook dichtbij .Vianen dus is alles lekker snel geregeld.
Neem lekker een allround hengeltje van 2 drie kwart daar gooi je ook 100 meter mee !
Zal als ik jou was dan geen grote zware molen er bij nemen dan is alles uit balans en met jouw leeftijd gooi je verder met een type 4500b dan met een molen van 800 gram!

gr

Bewerkt door de gebruiker zondag 26 augustus 2012 11:00:27(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

David v. Z  
#30 Gepost : zondag 26 augustus 2012 12:18:34(UTC)
David v. Z

25 ponder

okeey bedankt voor het advies allemaal
ik ben nu nog meer in de war als eerst, en heb nu echt geen idee meer welke ik moet gaan bekijkend'oh!
maar david t ik wilde xpres een zware set en 0,5 minder past niet bij mijn visserij, ik heb nu soepele 2 3/4 hengels en die gebruik ik bij kleiner water, dus daarom wilde ik een wat zwaardere zet want als ik dan ver moet werpen neem ik de zwaardere set mee

Bewerkt door de gebruiker zondag 26 augustus 2012 12:21:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

PatricS  
#31 Gepost : zondag 26 augustus 2012 13:16:20(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
David.
Zoals al eerder gezegd. Kijk je iet vast op het aantal lb.
Ik heb eerst ook hengels op het oog gehad op uiterlijk en internet ervaringen (century fbs 2,75lb) uiteindelijk de hengels in de hand gehad en voor mij veelte stug. Ondaks dat ze super dunne blank hebben.
Uiteindelijk is het de century mk3 2,75lb geworden. Totaal andere actie en een stuk zachter. Bijna gelik aan de fbs 2,25lb als die er is? (maar dat als aanduiding).

Let er bijvoorbeeld ook op dat je voor afstand werpen niet alleen een stugge hengel nodig hebt, dit is maar een klein onderdeel. Meer invloed op de afstand heeft te maken met minder ogen, grote ogen, grote spoel, type lood, type lijn. En het alle belangrijkste is de techniek! Deze kun je wel vinden op internet. (maak lange hefboom, gooi met lichaam en niet alleen met de spierbal, lood niet te kort op de top enz enz)

Ook moet je kijken waarvoor de hengel is gemaakt. Afstandhengels hebben dus een langere butt voor meer hefboom en grotere en minder ogen voor minder wrijving.

Ik werp met mijn oude 2,75lb ook 100 meter.

Dat je uiteindelijk bij 1 van de 3 door jou genoemde hengs kan uitkomen is best mogelijk hoor. Maar wees verstandig en neem de bovenstaande tips van mij en van de anderen mee in je keuze. En voel de hengels in je hand, en natuurlijk wat je mooi vind (je kijkt er ook veel na).

Schrijf alle 3de hengels op en maak een tabel met de eigenschappen. Voor een goed overzicht

Succes en we horen graag het eindoordeelLike
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Marc  
#32 Gepost : zondag 26 augustus 2012 13:51:59(UTC)
Marc

20 ponder

PatrickS, wat grappig dat iedereen een andere ervaring heeft met een zelfde type hengel..ik heb mijn shimano techniums 2.75lbs van 13jr. oud omgeruild voor century FBS 2.75lbs. en vond ze
in de winkel veel slapper aanvoelen dan wat ik gewend was met mijn Shimanos.

De 3.00lbs vond ik daar tegen veel te stug voor mijn visserij..nu ik een jaar met de FBS's vis vind ik het een super hengel!..genoeg body om een stuk lood weg te zetten, en ze gaan super mooi rond bij ook wat kleinere vissen, en bij een flinke bak hebben ze voldoende ruggegraat!..zou niet anders meer willen!..

En David, ik begrijp niet waarom je voor een 3 of 3.25lbs hengel zou willen gaan, met een 2,75 gooi je net zo ver, het zit niet altijd in de hengel maar ook in de techniek!!..en prachtig als het lukt om 130m. te gooien maar kun je met een werppijp ook 130m. halen?..moet het nog zien... ik persoonlijk zou niet verder willen vissen dan dat ik secuur kan bijvoeren..
Maar welke keuze je ook maakt, ik wens je veel succes met de aankoop en nog meer met het leren gooien met de hengel van je keuze!..

grt Marc

Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
Erwin Krijgsman  
#33 Gepost : zondag 26 augustus 2012 13:59:05(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Afstandhengels hebben dus een langere butt voor meer hefboom en grotere en minder ogen voor minder wrijving.

Kijk, dat zijn wijze worden, alleen grotere ogen is wat mij betreft een discussie. Valt me op dat daar toch weer een beetje van afgestapt wordt met de redenering: hoe groter de ogen, hoe langer het duurt voordat de "kringel" uit de lijn is. Hoe langer deze er in blijft zitten des te meer zal hij tegen de ogen blijven slaan wat weer extra weerstand geeft. Heeft uiteindelijk ook weer te maken met de diameter van je spoel. Het totaal plaatje moet gewoon kloppen en daar kom je maar op één manier achter... er mee werpen, het liefst met je eigen molen op de hengel en een rig voorzien van bv een boilie...

Mvg Erwin
Ruud Gosselink  
#34 Gepost : zondag 26 augustus 2012 14:01:03(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Voor ver werpen is het handig om de korda (reclame-) dvd's te bekijken. Die Danny is niet zo groot, maar door zijn werptechniek komt ie toch een aardig eind weg zonder zijn hengel in tweeën te breken. Wanneer ik het op die manier doe kwam ik ook een stuk verder. Ik vind het alleen een probleem om de boel niet in de war te gooien bij die verre worpen. Zelfs een kort stiffrigje vertrouw ik niet na zo'n zwieper. En met pva kun je alles wel inpakken, maar dat remt ook weer erg af.

PatricS  
#35 Gepost : zondag 26 augustus 2012 15:28:34(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
@ Marc,

Ik had voorheen 2,25lb sportex kevlar blanks (handgebouwde), deze zijn nogal licht door het materiaal en hadden 11 stalen ogen. Zag er mooi uit maar waren voor mij iets te oud geworden. blanks waren minder aan het worden en de stalen ogen geleiden niet zoals ik graag zou willen met nylon lijn. (wel veel plezier aan gehad trouwens)
Hierdoor was de fbs in vergelijking tot mijn vorige hengels beduidend stugger. Zodoende kwam ik bij de mk3 armalite en die pasten precies bij mijn eisen. Zodoende. PS. fbs ook gave stokken!

@Erwin Krijgsman.

Niet alleen wijze woorden (weet niet of het sarcastisch bedoeld was, maar ik voel een ondertoon Knipoog ). Een ferrari is niet alleen voorzien van een snelle motor, maar ook een laag en breed onderstel voor goede wegligging en een bepaalde shape voor minimale weerstand. Een hengel wordt natuurlijk ook met een bepaalde achterliggende gedachte gemaakt. En niet allemaal zijn de butt langer maar het zijn wel kenmerken voor het makkelijker verder kunnen werpen. Ik heb ook nog geen spodhengel gezien met 11 ogen.

Dat het totaalplaatje moet kloppen ben ik het met 100% met je eens!Like
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Anne  
#36 Gepost : zondag 26 augustus 2012 16:12:38(UTC)
Anne

25 ponder

3lb.... en laat me raden, 50/100 lijn?

Vergeet niet dat als je ver wilt gooien je ook veel vraagt van je lijn. En hoe verder je gooit, hoe moeilijker het wordt om bij te voeren...
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
David v. Z  
#37 Gepost : zondag 26 augustus 2012 16:49:11(UTC)
David v. Z

25 ponder

maar weet iemand dan een hengel van 2,75 of 3lbs met die grote ogen en lange greep en die er een goed utiziet die tussen de 100_150 euro zit? ik sta open voor alles
Jorden  
#38 Gepost : zondag 26 augustus 2012 17:01:28(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Ik krijg meer het gevoel dat het vooral om het uiterlijk van de hengel gaat?
Me...myself...and my rods!
David v. Z  
#39 Gepost : zondag 26 augustus 2012 17:06:57(UTC)
David v. Z

25 ponder

nee dat is niet zo maar ik zoek wel een hengel die dat combineert
je moet me een beetje begrijpen ik moet alles voor het karpervissen zelf betalen en als ik dan nieuwe hengls koop wil ik wel gelijk goede EN mooie

de fox ranger xts is dat niet wat?
want ze zeggen dat het hele goede allrounders zijn

Bewerkt door de gebruiker zondag 26 augustus 2012 17:07:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin Krijgsman  
#40 Gepost : zondag 26 augustus 2012 17:14:26(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Nee, nee, Patric, geen spatje ondertoon.

Mvg Erwin Blij
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (16)
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.