logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
David v. Z  
#1 Gepost : vrijdag 24 augustus 2012 15:16:07(UTC)
David v. Z

25 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
heey mensen,

ik wil nieuwe hengels gaan halen en ik moet tussen 2 hengels de keuze gaan maken
The force X range 3 lbs
Sonik SK3 12 ft 3,5 lbs
Nash Entity 3lbs
en ik heb geen voerboot dus ik moet verre afstanden kunnen werpen

ik weet dat ik zelf moet kijken wat ik het fijnst vind, maar ik nu even jullie meningen en ervaringen weten

Alvast bedankt! David

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 24 augustus 2012 15:37:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

gooi je problemen uit, vang je dromen.
Sponsor
freaky  
#2 Gepost : vrijdag 24 augustus 2012 15:49:46(UTC)
freaky

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
hoever wil je gaan werpen? aangezien je 3 en 3.5 lb wil nemen?

ik heb geen ervaring met de hengels, en enige wat ik met ehngels doe is zelf naar de winkel gaan en de hengels ff krom trekken en goed bekijken, dan zie en voel je vanzelf wat jij het prettigste vind
leer om te vangen, vang om te leren
DavidT  
#3 Gepost : vrijdag 24 augustus 2012 16:00:51(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Je bent nog niet zo oud denk ik te zien aan je avatar. Waarschijnlijk mis je de kracht om compressie op te bouwen in een stijve blank. Stijve stokken zijn niet prettig om mee te drillen en veroorzaken lossers als je er niet goed mee omgaat.

Met een lichtere hengel krijg je je aas ook ver weg. Als de techniek maar de juiste is. Wat is trouwens ver?

Advies geven over de hengels kan ik niet maar mijn advies is om eerst het werpen goed onder de knie te krijgen. Zelf oefen ik ieder jaar weer een paar uurtjes.
Say hello to my little friend
Erwin Krijgsman  
#4 Gepost : vrijdag 24 augustus 2012 18:29:55(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
freaky schreef:
hoever wil je gaan werpen? aangezien je 3 en 3.5 lb wil nemen?

ik heb geen ervaring met de hengels, en enige wat ik met ehngels doe is zelf naar de winkel gaan en de hengels ff krom trekken en goed bekijken, dan zie en voel je vanzelf wat jij het prettigste vind

Goedemiddag Freaky,
Ik lees dit advies wel vaker, maar mag ik jouw nu eens vragen... wat voel je dan met dat kromtrekken en wat zie je dan?
Dat de ene hengel stijver, zelfs met gelijke LBS, is dan de ander geloof ik graag, maar waar let jij dan op bij
het kromtrekken? Wat zijn de verschillen die je voelt en ziet? Wanneer je nu een hengel van 50, 100, 150 en 250 euro hebt,
wat zijn dan de verschillen?

Mvg ErwinAngel

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 24 augustus 2012 20:29:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
David v. Z  
#5 Gepost : vrijdag 24 augustus 2012 19:52:59(UTC)
David v. Z

25 ponder

dan neem ik wel de sk3 van van 3 lbs
kun je daar nog steeds een beetje ver mee gooien of moet ik voor de force x range 3 lbs gaan?, want ik heb mensen gehoord die zeggen dat die voor 90% hetzelfde zijn als de sk4
en ik wil er uiteindelijk (paar jaartjes groeien en wat meer kracht en werpoefening) wel iets over de honderd meter mee gaan gooien
maar ik denk toch dat je met een stijvere stok verder kan gooien en als je voorzichtig drilt en de top zijn werk laat doen krijg je volgens mij niet meer lossers maar ik weet het nietHuhh...

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 24 augustus 2012 20:16:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

David v. Z  
#6 Gepost : vrijdag 24 augustus 2012 21:21:21(UTC)
David v. Z

25 ponder

en de sonik sk3 heeft toch maar 32 tons carbon? dat betekent dat 3,5 lbs dan niet superstijf is
maar ik huiver een beetje voor die enkelpoots ogen
verbuigen of breken die makkelijk tijdens transport enzoo?
David v. Z  
#7 Gepost : vrijdag 24 augustus 2012 21:25:33(UTC)
David v. Z

25 ponder

ik ga denk ik toch maar voor de force x range 3lbs met een penn affinity
dreamcatcher  
#8 Gepost : vrijdag 24 augustus 2012 21:27:20(UTC)
dreamcatcher

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
David v. Z schreef:
dan neem ik wel de sk3 van van 3 lbs
kun je daar nog steeds een beetje ver mee gooien of moet ik voor de force x range 3 lbs gaan?, want ik heb mensen gehoord die zeggen dat die voor 90% hetzelfde zijn als de sk4
en ik wil er uiteindelijk (paar jaartjes groeien en wat meer kracht en werpoefening) wel iets over de honderd meter mee gaan gooien
maar ik denk toch dat je met een stijvere stok verder kan gooien en als je voorzichtig drilt en de top zijn werk laat doen krijg je volgens mij niet meer lossers maar ik weet het nietHuhh...

Ik heb bijde hengels al in mijn handen gehad en vond de force qua buiging wat stugger
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
David v. Z  
#9 Gepost : vrijdag 24 augustus 2012 21:35:36(UTC)
David v. Z

25 ponder

okeey en heeft iemand info over de entity?
want dat zijn ook mooie hengels
dus ik ben weer terug bij af
Jorden  
#10 Gepost : vrijdag 24 augustus 2012 22:46:39(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
David v. Z schreef:
ik ga denk ik toch maar voor de force x range 3lbs met een penn affinity

Al deze dure spullen op jouw leeftijd? jawadde...

Waarom moet je perse zo een afstand werpen? Ik heb ProLogic Classic Carp's en dat zijn normale stokken van 2.75lb, niet te stug en buigen toch goed door. Ik haal daar makkelijk de 100 meter mee Knipoog

Denk ook aan de toekomst! Wie weet vis je over een jaar op die plek al niet meer en dan zit je daar met je zware hengels. Met een goede all-round hengel kom je al ver! Het is gewoon de techniek..

Ik zou zeggen: leer eerst eens om ver te werpen voordat je zo'n hengels aanschaft!

Me...myself...and my rods!
freaky  
#11 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 00:37:54(UTC)
freaky

25 ponder

@Erwin wat ik voel en zie met dat soort stokken geen idee, heb 7 jaar geleden een paar stokken gekocht, en daarna nooit meer naar een setj 2.75 of meer gekeken.

wat je voelt, je voelt toch wel het verschil tussen een strakke of een zwabber stok

@David, wat is ver werpen bij jou?
leer om te vangen, vang om te leren
Erwin Krijgsman  
#12 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 02:05:30(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Nee... dat voel ik niet wanneer er aan de andere kant aan een top getrokken wordt...
Dat ligt er namelijk ook aan hoe je hem naar beneden trekt (van je af of naar je toe) en ik zie een kromming
in de stok die afhankelijk is van de trekkracht aan de top en het vermogen wat ik in mijn arm heb om
er voor te zorgen dat de hengel enigszins horizontaal blijft. Of het nu een 2.0, 2.5 of 3.5 hengel is...
hengel horizontaal, top op de grond, is een hoek van 90 graden. Maar kun je dan op die basis zeggen wat beter is?

Mvg ErwinAngel
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Frank Penning  
#13 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 10:08:37(UTC)
Frank Penning

20 ponder

3 of 3,5 lb stokken omdat je ver moet gooien....d'oh! zou er ook gelijk gevlochten lijn opzetten...kunnen we met ze allen papagaaienbekken vangen! Niet eens
Als je zover moet gooie naar je stek, waarom niet aan de overkant zitten? als dat niet mogelijk is dan is het gewoon onverantwoord en zoek je maar een andere stek...
DavidT  
#14 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 12:32:20(UTC)
DavidT

40 ponder

Enkelpoots ogen doen een blank makkelijker buigen. Heb je nog een beetje plezier van het drillen. Zoals Jorden al schreef, een all round hengel is geschikter. De high modular blanks die tegenwoordig in de mode zijn, zijn dunwandig met een minimale diameter. Mooi om te zien en geschikt om ver te werpen.

Na 3.5 lbs NCS, FBS (model toendertijd nog allround) en C2 ben ik blij weer terug te zijn bij custom made hengels van een Nederlandse hengelbouwer.

> 100 Meter met beaasde rig vind ik ver.
team nootdorp  
#15 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 13:51:06(UTC)
team nootdorp

35 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
gewoon een 2,25 lbs hengel 30 meter ver vissen, een genot om ze dan te vangen.
je moet wel onhouden dat karpers graag onder de kant rond zwemmen, dus probeer ze daar ook te vangen.
maar een 3 lbs hengel is op zich niets mis mee gewoon de slip iets losser

it's an addiction, there is no treatment
www.teamnootdorp.weebly.com
DavidT  
#16 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 15:18:55(UTC)
DavidT

40 ponder

Heb je al een keuze kunnen maken? Het wordt er niet makkelijker op Breede lachd

De zware stokken mode is net als alles overgewaaid uit de UK. Maar daar is veel net even anders als bij ons. Heel veel vissers. Veel syndicaatwateren. Vaak een verbod op voerboten. Dus degene die precies en ver kan gooien, heeft een stapje voor. Probeer eens een afstandshengel te vinden van 2.5 lbs. Het zou me niets verbazen als die niet meer wordt gemaakt.

Bij iedere hengel hoort een optimaal werpgewicht. Wijk je hiervan af, ga je beduidend minder ver gooien. Het kan best zijn dat het gewicht dat je gebruikt, beter tot z'n recht komt bij een 2.25 of 2.5 lbs.
David v. Z  
#17 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 16:17:11(UTC)
David v. Z

25 ponder

ik denk ik toch voor de sk3 3 lbs
DavidT  
#18 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 17:19:38(UTC)
DavidT

40 ponder

Ik zou voor 3.5 lbs gaan
David v. Z  
#19 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 17:22:52(UTC)
David v. Z

25 ponder

ja toch wel?
kun je dat uitleggen?
ericesv  
#20 Gepost : zaterdag 25 augustus 2012 17:27:19(UTC)
ericesv

35 ponder

Man
Nederland

ik zou eens proberen met diverse hengels te gooien en kijken wat er voor jou het makelijkste gooit en in de hand ligt.
kijk ook eens naar andere merken .
weet niet waar je woont maar wellicht is er iemand in je buurt die jou kan helpen met diverse hengels te gooien.
kom je uit de buurt van rotterdam stuur me dan een pm dan kun je diverse hengels uitproberen om deze later in de winkel van jou keuze te kunnen kopen.
als karpervissen je passie is .
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (18)
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.