25 ponder Lid sinds: 7-10-2009(UTC) Berichten: 412
|
Hallo,
Ik heb sinds een paar dagen een coleman brander. Welke brandstof kan ik het beste gebruiken? Graag uw tips of suggesties
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Fuel van Coleman dat is schone brandstof je kan ook euro 95 gebruiken maar ik doe altijd Fuel Bewerkt door de gebruiker donderdag 23 augustus 2012 13:06:22(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik wissel het vaak af. Coleman fuel houdt de leidingen schoon alleen is het erg duur. Om de 3 tankjes euro 95 vul ik hem een keer met coleman fuel.
Gr. Erwin
|
|
|
|
|
Is wasbenzine een optie? Volgens mij is dat een een schone brandstof en ook nog is erg goedkoop..
|
|
|
|
|
ik heb het zelf niet geprobeert maar volgens mij werkt het niet. |
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-2-2011(UTC) Berichten: 762
|
Het is in verband met de levensduur van je brander het verstandigste om coleman fuel te gebruiken. Die kost bij de hengelsportzaak 6/7 euro per liter. Zoals Erwin zijn brander gebruikt is qua kosten en levensduur, waarschijnlijk de meest economische manier voor het gebruik.
|
Don't forget to smell the roses along the way... |
|
|
|
|
ik koop altijd de coleman fuel bij een outdoor shop en daar kosten ze 5/6 euro |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
|
Zo goedkoop heb ik ze nog niet gevonden Ron thanks voor de tip . b |
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 169
|
Ik gebruik ook Coleman Fuel.
Euro 95 kan ook, maar mijn Coleman is zo zuinig dat ik niet ga beknibbelen op brandstof. De brander is namelijk al duur genoeg.
|
|
|
|
|
Bedankt voor jullie advies! Ron bedankt voor de tip! Ga gelijk een paar flessen bestellen..
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
Leroy86 schreef:Bedankt voor jullie advies! Ron bedankt voor de tip! Ga gelijk een paar flessen bestellen.. ben wel bang dat je ze moet ophalen leroy..... brandstoffen gaan niet per post namelijk |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
Ooh ja dat is stom dat ik daar niet aan heb gedacht... Dat rij ik wel naar naar leerentveld buitensport! Want de korting wat ik anders zou krijgen ben ik dan ook wel kwijt aan brandstof
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Ik gebruik al twee jaar euro95. Brandt prima en steekt makkelijk aan. Wasbenzine werkt niet goed, dat wordt niet heet genoeg.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Het verschil tussen coleman fuel en euro 95 is dat de leidingen schoner blijven met coleman fuel. Het heeft een schonere ontbranding en stinkt minder. Gezuiverde euro 95 dus... Je coleman gaat dus langer mee met coleman fuel. Dat vind ik het grootste voordeel. Alleen waarom de prijs hiervan in 4 jaar tijd over de kop is gegaan...? Militaire voertuigen rijden op dit spul... Neem aan dat het hun ook geen 5 euro de liter kost... Weet iemand toevallig ook of hij door de schone ontbranding ook warmer wordt? Bewerkt door de gebruiker vrijdag 24 augustus 2012 00:53:33(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
Erwin schreef:Militaire voertuigen rijden op dit spul... Neem aan dat het hun ook geen 5 euro de liter kost...
wij als belastingbetaler betalen het rondje in de tank die generaal maandelijks maakt |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
Lodewijk schreef:Erwin schreef:Militaire voertuigen rijden op dit spul... Neem aan dat het hun ook geen 5 euro de liter kost...
wij als belastingbetaler betalen het rondje in de tank die generaal maandelijks maakt dat wist ik nog geen eens dat het hun brandstof is, dan snap ik ook niet dat het zo duur moet zijn. |
|
|
|
|
|
Ja, dat heb ik ooit begrepen van een militair. Die nam elke keer een litertje mee voor zijn coleman ....
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 31-10-2010(UTC) Berichten: 13
|
Nee Heren vissers de militairen voertuigen rijden echt niet met deze vloei-brandstof ivm Motorvermogens verlies ofwel minder PK (Watts) Coleman brandstof heeft echt een andere verbranding, minder vocht - zwarte walmen(rook),daardoor gaat je tent eerder doorlekken en de coleman brandstof heeft een hogere verbranding temperatuur
Ik heb geen aandelen bij coleman
Mvgr Gerrit
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 1-2-2012(UTC) Berichten: 126
|
Woon dicht bij obelink, Die link van ron. Begin van het jaar een volle doos halen en je kan het hele jaar weer door!
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.